Gå til innhold
Hundesonen.no

Andre interesser enn hund?


C.J

Recommended Posts

hmm... hvorfor det? nå ble jeg nysgjerrig :)

Fordi jeg har overhodet ingen kroppskoordinasjon og er ute av stand til å gjøre alt som innebærer å bevege mer enn to kroppsdeler av gangen (og når man rir skal man passe på hendene, knærne, hælene, rumpa og alt, STRESS :)). Jeg red i tre år og fikk aldri teken på å fatte galopp liksom. :) Dessuten mistet jeg helt lysten av å gå på en rideskole med heftig bruk av pisk, også på hester som sparket ut fordi de var redde for de andre hestene og ble usikre når de kom for nærme... Så nei ellers takk. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar
Merkverdig at ingen har nevnt pc... :)

For de fleste er vel PC'en et redskap man bruker i de fleste hobbyer, ikke en interesse i seg selv (man trenger ikke å være så interessert i penner selv om man liker å skrive :) ).

Jeg var en stor hagefrik (jeg visste forskjellen på Meconopsis betonicifolia og Meconopsis sieboldi og hadde selvfølgelig begge to, hadde kontakt med andre hagefriker i hele Norge og sto på hodet uti hagen sent og tidlig). Den interessen har dabbet litt av, jeg er fortsatt gal etter planter, men ikke helt nerd lenger. Elsker friluftsliv, skulle ønske jeg kom meg mer ut enn jeg gjør. Jeg vet ikke om oppussing er en interesse akkurat, kanskje snarere en dyd av nødvendighet. Båt og sjøliv er vel egentlig gubben sin greie, men jeg blir gjerne med en tur i båten, hvis ikke bølgene er for store ... Jeg strikker mye og gjerne, og syr litt av og til. Jeg har studert sosialantropologi og leser fortsatt en del om kulturer og samfunn, spennende! (Fremmede kulturer er fine å tenke med, hilsen Ulf Hannerz).

Hund og hundeutstilling vet dere at jeg er opphengt på, så det nevner jeg (nesten) ikke en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, er det ingen andre enn meg som ikke har noe liv?

Eneste jeg kan kalle "interesser" (utenom hund, så klart, men ser jo ikke noe til han i ukedagene. Somdet, dessverre, er flest av) er å se på tv, sitte på internett, sove og spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har väl inte direkt några andra intressen än hund. Visst sitter jag mycket vid datorn, gillar att ta fina bilder etc., men jag går i princip aldrig in på något annat än hundsidor på internet och jag tar väl i princip aldrig en bild som inte är hundrelaterad... Jag är lite politiskt aktiv, men det ser jag inte direkt på som ett intresse, mer en skyldighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par tre andre interesser enn hund, men det er lite jeg for tiden får til å være aktiv med. Jeg er interessert i sport, men driver ikke lengre med det selv. Dessverre. Jeg er og interessert i friluftsliv, men det kombinerer jeg med hund. Dog er det lite ifh. til hvor mye jeg egentlig kunne tenkt meg å drive med ... Det største savnet er å være med på en eller annen form for idrett, helst håndball men det er vanskelig å starte med når jeg ikke har drevet med det på endel år. Så det går mest i hund.

Har og vært hesteinteressert men det dabbet av for noen år siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travhester og hunder og da var det ikke tid til mer.

(Jeg må nesten kalle husarbeid en hobby, for en hobby er jo noe man burde gjøre oftere, men som ikke alltid blir prioritert :) )

:) Godt sagt!

Her er hovedinteressen hund. Definitivt. Og innen "hund" kommer mye rart i grunnen; alt fra praktiske ting, til teoretiske ting. Fra utstilling (som jeg ikke synes er såå gøy), til trening, tur, agility, til teoretiske ting (læringsteori, lære mer om avl, hunderaser osv). Ellers syns jeg interiør er spennende, og bruker tid på dette i perioder hvor det går an. Syns det var toppers å "lage" hus, og å innrede. Foto er noe som kom med hundeinteressen (må jo ta bilder av dyra kan skjønne). ;) Ellers driver jeg litt med strikking for tiden, spørs om det er noe som varer så lenge. Bøker leser jeg, men det er stort sett relatert til hund. PC var det noen som nevnte, men jeg har ikke så lyst å kalle forumdeltakelse for "hobby".. :o Ellers går det endel i film, noe som nesten kan sies å være typen sin "hobby", eller i alle fall noe han liker å gjøre, og det er jo helt i orden. Har nettopp fått oss hjemmekino fordi vi ser så mye film, blir vel en tre-fem filmer i uken vanligvis. ;)

Edit: Hest er noe jeg drev mye med før, og som jeg savner å drive med nå. Men vi skal snart begynne på ridekurs, så da blir det heldigvis mer. Drømmer om å ha en hest på fôr... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Pc/hjemmeside(som jeg aldri blir ferdig med)

- Foto/redigering

- Trening (trener 4-6 ganger i uken på elixia. Styrke og kondisjonstrening)

- Se film/lese bøker og blader

- Shopping/reising

Ellers liker jeg friluftsliv og turer. Men det går stortsett hånd i hånd med hundeholdet mitt.

Syntes også det er morsomt å gå på langrennski (stortsett med hundene det også) og ellers står jeg på snowblades når jeg har tid. Har også drevet aktivt med hest før, men dessverre har jeg ikke tid lenger. Utenom det jeg allerede har nevnt er jeg glad i historie, samfunnsfag og mediefag og liker å holde meg oppdattert på disse fronter. Jobber mye ved siden av skole så er ikke alltid jeg har så god tid til andre intresser enn hund. Men det får gå foreløpig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ha andre interesser enn hund :o

Neida, bare tuller :P

Jeg elsker å lese, og er veldig glad i å se film. Så bokhyllern og dvd skapet er relativt full. Det er den beste måten for meg å slappe heeeelt av.

Ellers har jeg interesser som involverer hundene. Friluftsliv- ski (korte) og fjellturer, men desverre har det blitt lite av fjellturene.

Jeg er vel kanskje en av dem få som også sier at jobben min faktisk tar mye av tiden min, jeg må ha jobb som er mer enn bare "jobb" for å trives. Det har jeg. Så det er vel en av mine interesser det også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunst og design! Studerer grafisk design, men fascineres av det meste – møbeldesign, arkitektur, motedesign ++. Er en av disse hundeløse, men klarer likevel å bruke skremmende mye tid her inne og på å lese hundebøker. Ellers engasjerer jeg meg i studentlivet og blir muligens barsjef på studenthuset på onsdag. Har altså ikke noe problem med å få tiden til å gå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...