Gå til innhold
Hundesonen.no

Diare i to dager og nå rødt spy


Mirai

Recommended Posts

Han mente at om hun spydde mer blod så MÅ vi operere?

Har hatt noen dårlige timer med søvn hvor jeg har våknet med gru og trodd at hun har kastet opp. Hun har fått Zoolac nå og bittelitt mat, jeg håper det holder seg nede mens jeg er på sykehuset. Marius blir her hjemme med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar
Vi fikk med noe diettfòr og skal gi henne bittelitt samt Zoolac, og så bare krysse alt av fingre, bein, armer og tær vi har for at hun ikke spyr mer blod. Gjør hun det så må vi operere og det blir sabla dyrt for oss som allerede er i minus. Jeg prøver å finne mulige løsninger på pengekabalen men i øyeblikket ser det mørkt ut. Da opp lån på depositumet på leiligheten er en mulighet.

Har du ikke forsikring ? For den vil jo dekke noe av utgiftene vil jeg tro ?

Krysser fingrene for at hun blir bedre veldig fort :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente at om hun spydde mer blod så MÅ vi operere?

Har hatt noen dårlige timer med søvn hvor jeg har våknet med gru og trodd at hun har kastet opp. Hun har fått Zoolac nå og bittelitt mat, jeg håper det holder seg nede mens jeg er på sykehuset. Marius blir her hjemme med henne.

*kirurger, vettu, må skjære for alt* Fra spøk til alvor: Gubben kastet opp blod for to år siden, litt levrede klumper og noe ferskt. Vi røntget også med kontrast, og alt så fint ut. Han fikk så litt gammelt blod i avføring, og vet ville operere. Jeg ba om second opinion fra en annen vet, og han var mer opptatt av fôr, stressnivå osv. Han foreslo magekatarr/magesår, og tok gastroskopi (?) og biopsi av magesekk. Diagnosen var magesår, Gubben fikk antibiotika og vi måtte stoppe passeringstreningen. Hans magesår kom av stress (ikke bakterie) i forbindelse med andre hunder, og han viste ikke stresset utad til meg, det tæret istedenfor innvendig på ham. Etter to ukers unngåelse av alle hunder og antibiotikaen var han fin igjen. Nå er jeg ennå mer obs på signaler fra ham i møtesituasjoner, og snur heller/hopper inn i skogen enn å "presse" han til å passere en hund han er skeptisk til. Det er noen treninger man bare må gi opp for hundens helbred.. Jeg ville iallefall sjekket dette før en operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. hmm.. er litt usikker på hva jeg skal gjøre mtp. om jeg skal ta kontakt med noen andre og undersøke andre ting osv nå. Hun har ikke kastet opp noe mer nå da. Logret og var glad da jeg kom hjem, ligger og slapper av nå. Fikk to tørrforkuler av det foret vi kjøpte og de ville hun gjerne ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene tispen min spiste en giftkremle (vet at det ikke er tid for sopp nå) og hun fikk magesår i løpet av fire timer. Etter en uke på intravenøst ble hun bra. Så det kan tenkes at valpen din har spist noe som har irritert magesekken, det behøver ikke bestandig å være skarpe gjenstander.

Uansett så ønsker jeg dere lykke til og krysser alt vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt... Krysser fingrene på at det ikke er noe, men de er litt sleazy de bikkjene her. Jeg husker jo bare tilbake på Påsandyret som ikke viste noen tegn på over seks måneder, inntil han bare ble en direkte motpol av seg selv, og måtte under kniven for å fjerne masse plast og over en halv meter med tynntarm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fremdeles ikke kastet opp noe mer, så jeg krysser fingrene enda litt mer. Det blir hvertfall ingen operasjon med det første når hun er som nå. Allmenntilstanden virker også bedre, litt piggere.

Det var godt å høre :o

God bedring til Siri :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser hvertfall ut til å bedre seg. Tør allikevel ikke håpe på det aller aller beste sånn med en gang, men. Tror hun har fått matlyst igjen, for hun går og støvsuger gulvet etter kuler etter at jeg rydda vekk skålene. Skal få litt mer våtfòr senere etter vi har vært ute og basjet litt mer tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...