Gå til innhold
Hundesonen.no

Diare i to dager og nå rødt spy


Mirai

Recommended Posts

Siri fikk diare i går tidlig og har hatt det nå idag også. I går ettermiddag/kveld spydde hun masse væske og litt slim. Idag kastet hun opp på morran igjen, to brune flekker :whistle: Og nå gjorde hun det igjen, med rødfarge. Jeg blir veldig bekymret her!

Hun var veldig slapp i går og fikk være i fred, idag har hun virket litt piggere (type leker om man oppfordrer til det, løpt litt i hagen osv). Men ligger fortsatt mye og bare hviler.

Vi har klemt, kikket og knadd på magen hennes og hun reagerer ikke noe på det.

Jeg tok såklart et bilde av spyet (det er en lite pølsebit som er oppi der, mulig den utløste spyet?). Aner ikke hvor fargen kommer fra, men jeg er mest interessert i å vite om det er for lyst til at det kan være blod? ;)

Skal få tak i nr til noen veterinær i nærheten.

Mona har hverken diare eller oppkast, så det er bare Siri.

IMG_5822.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Det eneste hun har spist idag er den pølsebiten, samt en liten bit av et pizzastykke på formiddagen idag. Ca en munnfull pizza, så vet ikke om det er nok til å farge av.

Edit: Det var ikke like flytende som blod, litt mer slimaktig i konsistensen. Om det er noen beskrivende forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nei for jeg har sett at det har sett sånn ut hvis Cane har gulpet rett etter at han har spist V&H. Men det ER jo faktisk blod det da, fra kjøttforet liksom. Huff, du må være veldig bekymret, håper du får noen beroligende svar her nå. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok temperaturen og den er normalt. 38,4.

Jeg kommer til å vente og se, hvis hun er som nå til i morgen gjør jeg ingenting. Blir hun verre så ringer jeg vet. Hun har jo blitt bedre fra igår. Bare fargen som får meg på tuppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok temperaturen og den er normalt. 38,4.

Jeg kommer til å vente og se, hvis hun er som nå til i morgen gjør jeg ingenting. Blir hun verre så ringer jeg vet. Hun har jo blitt bedre fra igår. Bare fargen som får meg på tuppa.

Hadde drøyd til i morra hvis hun ikke blir dårligere,men da hadde jeg uansett bedring el. ikke ringt vet. for å høre litt om hva det kan være.Ser ut som om det er blod i oppkastet hvertfall så hold et øye med henne utover natta du. Tvi tvi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster da ikke så mye å ringe vakthavende veterinær da. Rødt oppkast høres ikke helt normalt ut i mitt hode, og jeg hadde i alle fall ringt og hørt bare for å ha gjort det liksom. Håper ikke det er noe alvorlig, og at hun snart kommer til hektene igjen :whistle: Drikker hun godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinær sa at det kunne være slimhinnene som var irritert siden hun er litt syk fra før, og at vi skal bare få henne til å drikke så mye vi kan og se det an til i morgen. Men at vi burde få sjekket henne ut for å forsikre om at det ikke f. eks er noe som sitter fast nedi der i morra. Så hvis hun ble verre skulle vi bare ringe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut.. Jeg tror at når det er så lyst sitter problemet ganske høyt oppe i fordøyelseskanalen. Ikke noe unormal farge på avføringen ?

Kan hun ha fått i seg noe hun ikke burde mon tro ?

Krysser fingrene for at hun blir bedre og tenker på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på en måte ikke hun har spist noe rart, for greit nok at hun tygger i stykker korker osv, men hun har aldri SPIST noe av det. Men en gang må vel være den først osv, sikkert.

Bæsjen har "normal" varierende brunfarge siden det er diare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt nå, to stk.

Første sa (han jeg snakket med tidligere i kveld) "det er jo sikkert ikke så mye blod, og når det er blod ser det jo ekstra mye ut. Hvis dere kan komme klokka åtte, så er det jo bare fire timer, det går bra. Så bare få henne til å sove litt og slappe av imens". Fikk bare inntrykk av at han var trøtt, smågretten og ikke ville dra på klinikken før han måtte.

Nr. to var det samboeren min som snakket med (jeg måtte sitte litt ute på trappa og grine sammen med Siri, og vi kunne møtes der om 30 min. Han var mer opptatt av å spørre om hun hadde vært slapp osv. Så sitter i grunnen bare og venter på å dra.

Jeg håper det går bra :whistle:

Edit: Formen hennes er fremdeles slapp, hvis vi oppfordrer henne til å f. eks hoppe etter snø så gjør hun det, ellers legger hun seg ned og ligger helt rolig, eller bare står og ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei huff, så utrolig skummelt...! ;) Kommet dere avgårde, eller venter dere? Hmm, utrolig rart da...! Er hun typen som kan ha spist noe som sitter fast noe sted, eller..?

Når min ble syk her for en tid tilbake, med akutte lammelser, var de mer interessert i å høre om han hadde matlyst enn noe annet, så... Kan ikke si de alltid imponerer så mye disse dyrlegene.. Stol på magefølelsen, føler du noe er hakkende gale forter du deg, hvis ikke kan du vel vente til i mrg..? Eneste er jo at hun har blitt verre da.. Hmm... Oppdater fortløpende da? Lykke til! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært der i ca 2 timer og er ca 3990 fattigere (er en startavgift på 1200 fordi det er natt). Vi fikk en del avslag på diverse da. Tok x antall røntgenbilder, blodprøver og undersøkelse. Fylte opp hele Siri med kontrastvæske for å kunne se, og den gikk heldigvis bakover i tarmene, så det er ikke blokkert. Konklusjonen ble at det må være en liten ting inni magesekken som ikke er metall (da ville den vistes på bildene) i magesekken, siden bildene viste ikke noe annet enn magesekken full av kontrastvæske.

Vi fikk med noe diettfòr og skal gi henne bittelitt samt Zoolac, og så bare krysse alt av fingre, bein, armer og tær vi har for at hun ikke spyr mer blod. Gjør hun det så må vi operere og det blir sabla dyrt for oss som allerede er i minus. Jeg prøver å finne mulige løsninger på pengekabalen men i øyeblikket ser det mørkt ut. Da opp lån på depositumet på leiligheten er en mulighet.

USJ!! Bli bra, Siri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært der i ca 2 timer og er ca 3990 fattigere (er en startavgift på 1200 fordi det er natt). Vi fikk en del avslag på diverse da. Tok x antall røntgenbilder, blodprøver og undersøkelse. Fylte opp hele Siri med kontrastvæske for å kunne se, og den gikk heldigvis bakover i tarmene, så det er ikke blokkert. Konklusjonen ble at det må være en liten ting inni magesekken som ikke er metall (da ville den vistes på bildene) i magesekken, siden bildene viste ikke noe annet enn magesekken full av kontrastvæske.

Vi fikk med noe diettfòr og skal gi henne bittelitt samt Zoolac, og så bare krysse alt av fingre, bein, armer og tær vi har for at hun ikke spyr mer blod. Gjør hun det så må vi operere og det blir sabla dyrt for oss som allerede er i minus. Jeg prøver å finne mulige løsninger på pengekabalen men i øyeblikket ser det mørkt ut. Da opp lån på depositumet på leiligheten er en mulighet.

USJ! Bli bra, Siri.

Det kan jo være magekatarr også, eller magesår. Så lenge ting går igjennom ville jeg prøvd å utrede dette før jeg opererte iallefall. Lykke til og god bedring til Siri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...