Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamars erstatning - DOGS4ALL

Mirai

Recommended Posts

Skrevet

Eh, jaaa... Hva syns dere om det nye navnet? :lol:

Edit: Ja, for de som ikke vet det så blir jo den store NKK Hamar-utstillingen flyttet til Lillestrøm nå i år. Og det var da konkurranse for å finne et nytt navn til denne utstillingen.

"Konkurransen for å finne navn til NKKs utstilling på Lillestrøm vakte stort engasjement, og ikke mindre enn 173 forslag kom inn.

Av alle gode ideer ble DOGS4ALL valgt som den beste."

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Åh, gud, precis lika dåligt som MyDog (som NKK förresten framhöll som ett bra namn...).

Skrevet
*Velkommen til fjortissutstilling på Lillestrøm*

Hvorfor ikke DOGZ4ALL, når de først er igang!

Jeg tenkte akkurat på det samme :rolleyes:

Guest Dratini
Skrevet
*Velkommen til fjortissutstilling på Lillestrøm*

Hvorfor ikke DOGZ4ALL, når de først er igang!

:lol::P:P:P:P:P:P:P

(ler så jeg rister her...)

Skrevet

Det høres ut som et dårlig førsteutkast på navn til en facebookgruppe for barn som ikke får lov å ha hund hjemme.. Alvorlig talt, hvorfor kunne man ikke bare kalt det norskvinnerutstillingen? Det må da være en person under 18 som har foreslått dette navnet?

Edit: Et kjapt søk på google og face viser at personen som foreslo navnet er innenfor aldersgruppen jeg antydet ovenfor..

Skrevet
Det høres ut som et dårlig førsteutkast på navn til en facebookgruppe for barn som ikke får lov å ha hund hjemme.. Alvorlig talt, hvorfor kunne man ikke bare kalt det norskvinnerutstillingen? Det må da være en person under 20 som har foreslått dette navnet?

:lol:

Jeg er helt enig. Norskvinnerutstillingen, evt. NKK Lillestrøm :P Enkelt og greit.

Skrevet
Det høres ut som et dårlig førsteutkast på navn til en facebookgruppe for barn som ikke får lov å ha hund hjemme.. Alvorlig talt, hvorfor kunne man ikke bare kalt det norskvinnerutstillingen? Det må da være en person under 18 som har foreslått dette navnet?

Haha, tenkte det samme. :lol: Det må seriøst være det teiteste navnet jeg har hørt asså! :P

Skrevet

Jaja, hva annet kunne en vente når de ba om forslag; ypperlig for fjortiser det der.

Kanskje vi skal bombardere NKK med mail og forlange å få et vettug navn på utstillinga??

Skrevet

Forferdelig navn. Vet ikke hvem hun er som kom med forslaget, men enig med dere at det høres ut som et typisk fjortisnavn.

At man ikke kan finne på et godt norsk/nordisk navn? Jeg syns vi bør bli flinkere til å bruke norske navn på norske arrangement, butikker og lignende.

Like ille som da vi for en del år siden skulle få et stort kjøpesenter utenfor byen. Navneforslagene var mange, men endte opp med noe så fantasiløst som City Nord. Enda verre ble det da konserthallen ble bygd. Navnet ble Bodø Spektrum. Blæææhh! Hvor blir det av fantasien??

Skrevet

Og denne utstillingen skal bli tatt seriøst?

Huff for et navn! Hvorfor "bytte" hele navnet, NKK Lillestrøm.

Alle tar den, skjønner hva det er snakk om. Håper ikke navnet er fastslått?

Skrevet

Litt teit, ja.. Men vi blir sikkert vant til det, da. Men ja - Dogz4All hadde selvsagt vært klart mere i tiden! Ha ha ha!

(Men MyDog synes jeg da ikke var såå ille.)

Tenk så teit "Hund2009" er, da - Sveriges store greie i Stockholm i Desember - (særlig med tanke på at ALLE kaller det Stora Stockholm uansett).

Susanne

Skrevet
(Men MyDog synes jeg da ikke var såå ille.)

Vad har MyDog med en utställning att göra? Min hund? För övrigt tycker jag mest att det låter som en stackars hund som heter My som har dött.

Skrevet
Vad har MyDog med en utställning att göra? Min hund? För övrigt tycker jag mest att det låter som en stackars hund som heter My som har dött.

Ja, STAKKARS hundene som heter My :):)

Skrevet

HA HA HA HA!

Ja "My dog" er jo ganske grusomt på svensk, da. (Men ikke så merkelig for nordmenn)

MyDog har vel like lite med utstilling å gjøre som HUND, DOGS4ALL eller NKK Hamar for den del. Så et navn er jo bare et navn - om det er et bra eller dårlig navn har enbart med promoteringen å gjøre.

Og NKKs logo for Dogs4all var i alle fall pen, da. Hvis de så greier å "lage" en bra utstilling der på Lillestrøm, eller om det bare blir glitter, glansbilder og fjas, vil tiden vise.

Jeg synes i alle fall det er helt fabelaktig å flytte den utstillingen til ca 10 min hjemmefra - fremfor 2 timers kjøring på morgenen! Og da kan den egentlig hete akkurat hva som helst for min del.

Susanne

Skrevet

Hehehe, har aldri tenkt på det før, men for dere svensker høres det jo ganske teit ut ja! :)

Skrevet

Nei! Aldri at jeg kommer til å si "Nå har jeg meldt Marco på Dogs 4 all da" eller "Har du tenkt å være på dogs 4 all i år eller?"

Også kan vi forkorte det til D4A.. Wee :rolleyes:

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt at det skal være en big deal at det heter Dogs4All jeg :)

Men jeg har kanskje ikke kommet helt over fjortisalderen enda? Sånn til tross for at jeg ikke gidder å himle med øynene over noe så banalt som et navn?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...