Gå til innhold
Hundesonen.no

Pose med hundrevis av små strikk på dyrebutikker


Symra&Pippin

Recommended Posts

DET har jeg nemlig lurt på lenge nå. Store poser med haugevis av bittesmå strikk? Brukes de til hunder som skal ha tusen rastafletter?!

jeg brukte sånne strikker til å flette manen til hesten jeg var hestepasser for når jeg red på rideskole...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
DET har jeg nemlig lurt på lenge nå. Store poser med haugevis av bittesmå strikk? Brukes de til hunder som skal ha tusen rastafletter?!

De som bl.a. har Shih Tzu bruker slike på hundene sine... Sjekk bare hundene inne her. Klikker du på bildet kommer du inn og ser enda flere bilder :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dem til mine hunder :rolleyes2:. Babs kan nok egentlig gå uten strikk, hun har litt glissen pannelugg, men Willy ser jo knapt noe om jeg ikke setter opp håret hans. Jeg var litt skeptisk til slike strikk siden jeg var redd de sleit pelsen, men det gjør de ikke, selv om de sitter ganske bra i pelsen :whistle:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg var iallefall storforbrukere av slike når jeg drev med hest. Flettet og laget slike knopper i manen når det var tid for stevner, og da gikk det med mye strikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra må ha strikk i luggen, men jeg kjøper sånne som er litt "polstret", innbiller meg at det sliter mindre enn rene gummistrikk. Grunnen til at jeg aldri har koblet disse posene med panneluggstrikk er mengden strikk i posene. Det må da være hundrevis?

Men hvis du kjøper slike poser Siri, så kan du jo lage rastafletter på begge hundene hvis du plutselig skulle få lyst! :rolleyes2:

Da blir det sånn, men altså med strikk:

rastafari_dog_08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra må ha strikk i luggen, men jeg kjøper sånne som er litt "polstret", innbiller meg at det sliter mindre enn rene gummistrikk. Grunnen til at jeg aldri har koblet disse posene med panneluggstrikk er mengden strikk i posene. Det må da være hundrevis?

Men hvis du kjøper slike poser Siri, så kan du jo lage rastafletter på begge hundene hvis du plutselig skulle få lyst! :rolleyes2:

Da blir det sånn, men altså med strikk:

rastafari_dog_08.jpg

Hahahahhaa, herlig :whistle:.

Jeg innbilte meg jo også at polstrede strikk sliter mindre på pelsen, men har faktisk opplevd hos Babs at det sliter mindre med disse gummistrikkene (de er ikke sånn som vanlig gummistrikk man kjøper på butikken forresten) - og på Willy har jeg ennå ikke sett noen slitasje. De er i det heletatt geniale, faktisk :cry:. Men jo - det er jo engangsstrikk, så de byttes jo ut hver gang flettene må settes opp på nytt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de som er til hest koster bare brøkdelen av det de til hund koster... Kjøpte nettopp en sånn gigapose med slike - 500 stk. Den kostet 19,- på Buddy i Oslo...

Meeen - hundestrikkene kommer i morsommere farger, da.. (rosa, lilla, sorte, grønne, blå, etc...)

Hestestrikkene er klart større og tåler ikke så mange "gjenbruk" som hundestrikkene (de er ofte litt tykkere).

I "gamle dager" måtte man passe på å få resept fra tannlegen - da fikk man kjøpt akkurat tilsv. disse hundestrikkene på apoteket (!), men myyyye billigere (og kun hvite), da de var egentlig brukt til tannreguleringer...

Men ja, denne type strikker sliter minimalt på pelsene til hundene, og brukes derfor stadig vekk for å binde opp litt her og der..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er manstrikker ja. I sprang har de en praktisk nytte, kjipt med man i veien liksom, men de blir også brukt på dressurstevner for å pynte hesten og få frem muskulaturen. Jeg dreiv heldigvis med trav og slapp sånt styr. Det finnes de som fletter travhester også men det er mest fjortis jenter som har lest for mye penny hehe. Niesen min konkurrerer i dressur og kan fortelle at de bruker flere timer på å gjøre i stand hesten før et stevne*grøss* Ignorante tanten trodde det var rideferdighetene som ble bedømt, men det var visst like viktig at hesten så bra ut. Kan sikkert brukes på hund, men de er beregnet på veldig mantagl liksom, så jeg vet ikke hvor bra de er for myk pels?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er manstrikker ja. I sprang har de en praktisk nytte, kjipt med man i veien liksom, men de blir også brukt på dressurstevner for å pynte hesten og få frem muskulaturen. Jeg dreiv heldigvis med trav og slapp sånt styr. Det finnes de som fletter travhester også men det er mest fjortis jenter som har lest for mye penny hehe. Niesen min konkurrerer i dressur og kan fortelle at de bruker flere timer på å gjøre i stand hesten før et stevne*grøss* Ignorante tanten trodde det var rideferdighetene som ble bedømt, men det var visst like viktig at hesten så bra ut. Kan sikkert brukes på hund, men de er beregnet på veldig mantagl liksom, så jeg vet ikke hvor bra de er for myk pels?

Det stemmer jo på en måte, men ikke for at hesten skal være vakker. Derimot skal hest og rytter utgjøre en ryddig og elegant ekvipasje, steg og bevegelser skal ikke skjules av hovskjegg eller lang rufseman, og så videre. Derfor kan du stille meg en døds-stygg hest, så lenge den er OK stelt i forkant.

... Det bildet jeg la ut er heller ikke vanlig dressurflette, da dette også vil kunne virke forstyrrende på helhetsintrykket. Vanligvis flettes manen i små topper langs nakken, eller som en lang flette langs nakken. Jeg selv drev med sprang først og fremst, og i ponniklassene kan løs man være kjekt å ha som nødhåndtak:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De strikkene som stort sett brukes på hester er litt større og tykkere enn de flerfargede som hundefolket (miniatyrhundfolket) bruker, men er også fine og bruke på de større hundene. Jeg har flerfargede strikker, men betalte ca. 20 kr for en pose med 10 poser inni. 1000 strikker, har hatt de i mange år nå og de holder faktisk enda.(kjøpte av ei som importerte disse selv.) Ellers bruker jeg strikk til tannregulering (søsteren min jobber hos importør for tannlegeutstyr så jeg får prøvepakker av henne). De er hvite eller helt uten farge. Funker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...