Huldra Skrevet 13. Januar 2009 Rapporter Skrevet 13. Januar 2009 Jeg har et bilde jeg skal forsøke å lage et slags banner av. Banneret har disse målene: 906 x 226 piksler (eller noe i den duren). Jeg er ganske dårlig i photoshop, men har skjønt det er der jeg må gjøre det. Så; hvordan går jeg frem? Bildet som skal brukes trenger ikke å redigeres, jeg skal bare "klippe ut" 906 x 226 piksler fra det. Tror jeg i alle fall.. Som sagt; veldig dårlig i photoshop..
LindaM Skrevet 13. Januar 2009 Rapporter Skrevet 13. Januar 2009 Hvis du mener det jeg tror du mener, så er det ikke venskligere enn å skrive inn hvor mange px du skal ha på på bredden og høyden, så croppe ivei 1. trykk på "croppe' tegnet" 2. skriv enkelt og greit inn x antall px på både høyde og bredde, her: 3. Husk å skriv inn px bak tallet som dette: 4. da er det bare å croppe ivei, så "skalerer" den seg selv håper det var det du ville frem til
Huldra Skrevet 13. Januar 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 13. Januar 2009 Hvis du mener det jeg tror du mener, så er det ikke venskligere enn å skrive inn hvor mange px du skal ha på på bredden og høyden, så croppe ivei 1. trykk på "croppe' tegnet" 2. skriv enkelt og greit inn x antall px på både høyde og bredde, her: 3. Husk å skriv inn px bak tallet som dette: 4. da er det bare å croppe ivei, så "skalerer" den seg selv håper det var det du ville frem til Tusen takk for svar! Det er mye mulig det var dette jeg ville vite. MEN, jeg er som sagt utrolig dum i photoshop, så hva gjør jeg når jeg har skrevet inn dette? Jeg har gjort det du skrev, men ingenting skjedde.. Jeg må vel trykke "OK" eller lignende et sted for at dette skal tre i kraft?? Edit: Dumme meg. Jeg skjønte det nå - jeg må jo croppe det etterpå liksom. Da tror jeg jammen jeg skal få det til! Igjen; thank you!
LindaM Skrevet 13. Januar 2009 Rapporter Skrevet 13. Januar 2009 Hehe, fint jeg kunne være til bittelitt hjelp
laikamor Skrevet 27. Januar 2009 Rapporter Skrevet 27. Januar 2009 fint å se det ikke bare er meg som sliter med photoshop :rolleyes2:
starlight Skrevet 27. Januar 2009 Rapporter Skrevet 27. Januar 2009 Hva er "croppe" tegnet? :rolleyes2:
LindaM Skrevet 27. Januar 2009 Rapporter Skrevet 27. Januar 2009 Hva er "croppe" tegnet? :rolleyes2: Det - edit: hurtig tast- C
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar