Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan klippe ut del av et bilde


Huldra

Recommended Posts

Jeg har et bilde jeg skal forsøke å lage et slags banner av. Banneret har disse målene: 906 x 226 piksler (eller noe i den duren). Jeg er ganske dårlig i photoshop, men har skjønt det er der jeg må gjøre det. Så; hvordan går jeg frem? Bildet som skal brukes trenger ikke å redigeres, jeg skal bare "klippe ut" 906 x 226 piksler fra det. Tror jeg i alle fall.. :lol: Som sagt; veldig dårlig i photoshop.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener det jeg tror du mener, så er det ikke venskligere enn å skrive inn hvor mange px du skal ha på på bredden og høyden, så croppe ivei :lol:

1. trykk på "croppe' tegnet"

2. skriv enkelt og greit inn x antall px på både høyde og bredde, her:

hjelpe-bilde.jpg

3. Husk å skriv inn px bak tallet :lol: som dette:

hjelpe-bilde2.jpg

4. da er det bare å croppe ivei, så "skalerer" den seg selv :)

håper det var det du ville frem til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener det jeg tror du mener, så er det ikke venskligere enn å skrive inn hvor mange px du skal ha på på bredden og høyden, så croppe ivei :lol:

1. trykk på "croppe' tegnet"

2. skriv enkelt og greit inn x antall px på både høyde og bredde, her:

hjelpe-bilde.jpg

3. Husk å skriv inn px bak tallet :lol: som dette:

hjelpe-bilde2.jpg

4. da er det bare å croppe ivei, så "skalerer" den seg selv :)

håper det var det du ville frem til :P

Tusen takk for svar! :P

Det er mye mulig det var dette jeg ville vite. MEN, jeg er som sagt utrolig dum i photoshop, så hva gjør jeg når jeg har skrevet inn dette? Jeg har gjort det du skrev, men ingenting skjedde.. :P Jeg må vel trykke "OK" eller lignende et sted for at dette skal tre i kraft?? :P

Edit: Dumme meg. Jeg skjønte det nå - jeg må jo croppe det etterpå liksom. :P Da tror jeg jammen jeg skal få det til! Igjen; thank you! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...