Gå til innhold
Hundesonen.no

Om nick og navn.

Carma

Recommended Posts

Skrevet

Jeg hadde en sjokkerende opplevelse i dag! :shocked:

Når jeg kjeder meg litt (spesielt om jeg egentlig har andre ting å gjøre!), doggis er oppbrukt, mail er lest og spam slettet, nettby bare er kjedelig (sjokk!) og ingen kjente har blogget noe nytt så må jeg innrømme at jeg er en bloggsnok... ;) Gjennom andres linker fra blogger og hjemmesider eller gjennom profiler og bannere og sånt her inne så trykker jeg ivei og snuser både kjente og ukjente i privatlivet (trodde vel ikke jeg skulle si "underlivet"??)... ;)

Og av og til gjør jeg skremmende opplevelser...

I dag var jeg inne og snoket på bloggen til psycholynx. Der hadde noen lagt igjen en kommentar og kjedesegmeg trykket ivei. Fiiiin hjemmeside, tenkte jeg. Men.... men... En eller annen Borghild har STJÅLET hundene til Huldra! :shocked:

Det tok meg et sekund å innse at kanskje ikke Huldra HETER Huldra i virkeligheten (hun reagerte tross alt ikke da vi ropte etter henne i vikingeskipet...)! :shocked:

Er det bare meg som sliter litt med sånt? Som synes at folk strengt tatt burde ta seg en tur til navneskifteetaten (øhm) og skifte navn til noe man kan kjenne igjen....? :)

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Haha :)

Er medlem på noen andre forum der det er påkrevd med fult navn så tok det liksågodt her og ;) Værtfal ingen som lurer på hvem en er?!

Skrevet

Hahaha ja du sier noe du :) Jeg heter forresten Hanne, har absolutt ikke noe med nicket mitt å gjøre. Det er tatt fra Grey's Anatomy faktisk ;) Izzie(belle) Selv om jeg vurderte en gang i tiden å sette på isabelle som mellomnavn..

Skrevet
Hahaha ja du sier noe du ;) Jeg heter forresten Hanne, har absolutt ikke noe med nicket mitt å gjøre. Det er tatt fra Grey's Anatomy faktisk ;) Izzie(belle) Selv om jeg vurderte en gang i tiden å sette på isabelle som mellomnavn..

Da synes jeg du burde det så du ikke forvirrer blondiner som meg! :)

Skrevet

Selv om noen heter Guri, håper jeg ikke folk tror jeg heter Belgerguri da. ;) Men det er jo litt forvirrende med folk som har andre, ordentlige navn til nick, sånn som feks Emma og noen andre. :)

Skrevet
Selv om noen heter Guri, håper jeg ikke folk tror jeg heter Belgerguri da. ;) Men det er jo litt forvirrende med folk som har andre, ordentlige navn til nick, sånn som feks Emma og noen andre. ;)

Haha, ja...

Jeg møtte Emma i vikingeskipet og før jeg hadde snakket med henne så snakket Gullen til henne, men hun sa jo det ordentlige navnet hennes når hun snakket til henne....

Jeg tenkte bare.. Jammen ER ikke det Emma da? Men det var jo selvfølgelig det da. :)

Skrevet

Om noen har menneskenavn som ikke er deres eget, så er jo det tusen ganger mer forvirrende enn nick.. Men f. eks Cavalita som jeg har truffet flere ganger, hvis jeg ser henne på utstilling så popper det jo opp "Åh, der er Cavalita" i hodet mitt - ikke "der er Liv-Anne" :lol:

Skrevet
Det tok meg et sekund å innse at kanskje ikke Huldra HETER Huldra i virkeligheten (hun reagerte tross alt ikke da vi ropte etter henne i vikingeskipet...)! :shocked:

Man veit man har vært for mye på sonen når noen faktisk roper "Nirm" på WW og man snur seg for å se hvem det var... (Pippin&Symra, eller egentlig eieren da... :lol:)

Skrevet

Hahaha, Synnøve.. in Real life.. Selvom alle kaller med Synk eller Synnikken!

men Katja-kai reageres på det og.. for atte om og men... jeg er dødsens nysgjerrig sålenge jeg ikke er stresset...

Møtte jo Psycholynx på hamar, men turde ikke hilse på for liksom atte om..

"Heeei, psyko,... Katja-kai fra doggis her"... føler førsteintrykket hadde blitt noget spesielt vet at jeg åpnet setningen med "heeei psyko"... :lol:

Skrevet

"Heeei, psyko,... Katja-kai fra doggis her"... føler førsteintrykket hadde blitt noget spesielt vet at jeg åpnet setningen med "heeei psyko"... :lol:

Tror hun hadde syntes det var HELT okei! :)

Dessuten... om du hadde sagt hei til henne så kanskje du samtidig hadde sagt hei til meg siden vi var der sammen (stort sett da). Og JEG hadde syntes det var HELT naturlig om du hadde presentert deg som Katja-kai! Hadde ikke husket det etterpå uansett om du presenterte deg med egentlig navn.... :P

Skrevet
Hahaha, Synnøve.. in Real life.. Selvom alle kaller med Synk eller Synnikken!

men Katja-kai reageres på det og.. for atte om og men... jeg er dødsens nysgjerrig sålenge jeg ikke er stresset...

Og dette kommer du med NÅ? 2 mnd ETTERPÅ! Jammen damen! du MÅ jo si hei! Og jeg blir ikke det minst sjokkert om folk kaller meg Psycho.. det er liksom litt vanlig det.... :)

Husker i de GODE Canis dagene... Da jeg besøkte Margrete litt sånn innimellom. Jeg het jo BuffyZ på Canis, og joda.. MArgrete-damen kaldte meg Buffy hele tida hu. Og jeg var veldig i tvil hvorfor hu egentlig snakket så mye med Buffy og ikke meg... :P

Ellers er jeg blitt sånn at jeg hører på det meste jeg... Marit, Buffy, Psycho, hører også at noen har meg som Psyko Margrete på tlf (:P Landy) Så om noen sku ropt Psycho, så er jeg redd jeg hadde snudd meg... :closedeyes:

Skrevet

Jeg heter faktisk Kira, selv om de fleste nok trur det er navnet til bikkja eller så.

Men på andre nettsteder har jeg ordentlige nick, og om noen roper dem så vil jeg nok reagere, men velge å ikke sjekke hvem det er.

Skrevet
Man veit man har vært for mye på sonen når noen faktisk roper "Nirm" på WW og man snur seg for å se hvem det var... (Pippin&Symra, eller egentlig eieren da... :lol:)

*leeeeeer* :)

Jeg vil også møte folk som jeg kan si feil navn til! *furt* Maren heter jo bare Maren, hun. :P

Tror jeg hadde reagert om noen hadde ropt på Roya også, meen, nå skal jeg kanskje bytte nick, haha, så får dere enda mer å streve med! :P

Skrevet

Husker at jeg under tidligere nick var litt usikker på hva jeg skulle si om jeg møtte soniser på utstillinger.

"Hei, jeg er femidotten, hvem er du?"

Skrevet

HA HA HA - ja, "femidotten" er jo supert, da.. Garantert INGEN som har tenkt å rope dèt over halve ringen for å fange din oppmerksomhet! (Dog hadde det jo vært veldig moro hvis noen gjorde det, da..)

Susanne

Som heter Susanne - ikke SusanneL...

Susanne

Skrevet
HA HA HA - ja, "femidotten" er jo supert, da.. Garantert INGEN som har tenkt å rope dèt over halve ringen for å fange din oppmerksomhet! (Dog hadde det jo vært veldig moro hvis noen gjorde det, da..)

Susanne

Som heter Susanne - ikke SusanneL...

Susanne

Øy, jeg har fått forslag på det som kennel navn. Ser for meg valpe siden min "Lyst på en femidott....?" :lol:

Skrevet

Jeg er en av dem som glatt reagerer mer på nicket enn på navnet mitt om fremmede snakker til meg. :lol: Er så mange som heter det samme som meg.

Skrevet
Ellers er jeg blitt sånn at jeg hører på det meste jeg... Marit, Buffy, Psycho, hører også at noen har meg som Psyko Margrete på tlf (:lol: Landy) Så om noen sku ropt Psycho, så er jeg redd jeg hadde snudd meg... :closedeyes:

Ville da aaaaldri kalt deg PsykoMargrete, er sambo`n som synes det er enklere med PsykoMargrete enn Marit. Mannelogikken sin det :)

Øy, jeg har fått forslag på det som kennel navn. Ser for meg valpe siden min "Lyst på en femidott....?" :P

*flirer godt*

Skrevet

Hehe, husker bedre nicket og navnet på hundene til folk, enn navnet deres. :lol:

Men, hvis noen roper Tone, så reagerer jeg antagelig ja.. :) Også hvis de sier Maja, Sofi, snuppa, tjukka osv.. haha :P

Skrevet
:lol::):P

ja, er nok for kjedelig for deg jeg da

Haha, indeed not! Skal nok mer til enn det for at du er kjedelig! Men du er enkel å huske navnet på, da. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...