Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter whippetvalper

Kristinh

Recommended Posts

• Svar 247
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

aouch... Håper alle er solgt og borte og alt. Ikke får jeg lov av mannen heller og jeg har strengt tatt lovet oppdretter å vente til høsten. Men oi dette var fristende ja, men skal slettes ikke ha wippetvalp (ennå).

Skjønne var dem!

Skrevet

Så nettopp 6ukers bildene på hjemmesiden deres. GUD for noen nydelige valper! :P Blir så valpesyk her jeg sitter! Her skal det bli whippet i hus en gang ja! :ahappy:

Allsvinn er desidert min favoritt! :) Draupne er også utrolig hærlig! :P

Har frøya og alfer byttet navn?

Skrevet

Hei sann folkens

Ja hær går det unna ... har vært en travel tid i det siste.. men lover nye bilder etterhvert som jeg får sumet meg litt:)

I helga er det valpelevering og skal levere 8 kanskje 9 stk. i løpet av helgen. Så hær går det unna.

De er så nyedelige alle sammen. Snille og greie valper alle og en hver av de:)

Ha en strålende 1.mai feiring og god helg alle sammen.

Tusen takk for så fine ord.

På hjemmesiden ligger det også nye bilder av de små, men har tatt bilde av de små trolla nå som de var 7uker og de vil komme ut etterhvert.

Ja, whippeten er en fantastisk rase, helt utrolig... så dere som en gang ønsker en whippet,, hold dere til tanken, den må bare oppleves for at man skal skjønne hvor flott den er;)

Klem

Kristin

Skrevet

Hallo i luken:)

Aj,aj.. denne tråden har ligget litt brakk akkurat for øyeblikket.. Dette skyldes vell valpelevering av 9 smånurk, valpedømming og handlerkurs. Ja det har virkelig vært hektisk her om dagen.

Har igjenn en valp av et kull på 10 valper Er så glad hær, vi fått så fantastiske hjem til 9 av smånurka. Gutten som er igjenn hjemme er selveste "Loke mann" en vakker hærremann med stor sjarm som jeg vil så gjærne at skal få et hjem hvor de stiller litt ut og som har en stor posjon med kjærlighet å gi.

Her er et bilde av han... Er han ikke flott da dere;)

loke75uker.jpg

Ha fortsatt ei strålende helg alle sammen.

Klem

Kristin

*Sukk*..... Nydelige er de alle sammen! ... Og har nok sett meg ut en liten favoritt :lol::) Gleder meg til flere bilder allerede!

He,he japp sladdrer litt hær jeg..he,he Balder ble din gutt:) Og alt går jo så strålende der hjemme. Må få grattulere også hær med beste Junior og ck og nesten plassert i dag som beste hannhund.. Det var litt av en debutt får mann si:)

Dere er så flinke .. Hils Balder gutten og Leon.

Klæm

Fra en stolt oppdretter:)

Skrevet
He,he japp sladdrer litt hær jeg..he,he Balder ble din gutt:) Og alt går jo så strålende der hjemme. Må få grattulere også hær med beste Junior og ck og nesten plassert i dag som beste hannhund.. Det var litt av en debutt får mann si:)

Dere er så flinke .. Hils Balder gutten og Leon.

Klæm

Fra en stolt oppdretter:)

Hehehe... klarte ikke å la være å hente Balder hjem til oss. Han var Baldermin fra første titt på fine valpebilder :)

Nå ligger han i en krøll ved siden av meg i sofaen og sover. Leon ligger tålmodig i nabo-sofaen og venter på at lekekompisen skal våkne og være klar til neste dyst. Fine guttene! Blir helt varm om hjertet av å se dem sammen. Klart man må ha 2 whippeter :lol:

Utstillingen i Kristiansand i går var kjempespennende. Og Leon var SÅ flink! Han som er verdens mest ufokuserte på trening, tar igjen i fullt monn med fokus, kontakt og konsentrasjon på oppgaven når vi er i ringen. Veldig stolt av ham! Nå gleder vi oss til også Balder blir gammel nok til å delta på valpeshow. Vi har såvidt begynt å øve på å stå her hjemme :-) Først Leon fint oppstilt, så Balder sin tur... hehehe.... når vesleprinsen entrer ringen skal han nok være litt mer drillet enn det Leongutten var på sitt første valpeshow :) Da var det første gang både valp og eier satte sine føtter på en hundeutstilling! Vi har lært mye siden da... og er veldig takknemlig for alle tips og råd vi har fått underveis. Fine og hjelpsomme, disse hundefolkene rundt omkring!

Skrevet
Hallo i luken:)

Aj,aj.. denne tråden har ligget litt brakk akkurat for øyeblikket.. Dette skyldes vell valpelevering av 9 smånurk, valpedømming og handlerkurs. Ja det har virkelig vært hektisk her om dagen.

Har igjenn en valp av et kull på 10 valper Er så glad hær, vi fått så fantastiske hjem til 9 av smånurka. Gutten som er igjenn hjemme er selveste "Loke mann" en vakker hærremann med stor sjarm som jeg vil så gjærne at skal få et hjem hvor de stiller litt ut og som har en stor posjon med kjærlighet å gi.

Her er et bilde av han... Er han ikke flott da dere;)

Ha fortsatt ei strålende helg alle sammen.

Klem

Kristin

Godt du ikke bor i nærheten for da hadde jeg rett og slett hentet han :lol:

Skrevet

Ja han er en skikkelig flotting han Loke:) Og så god og snill.. Skal bli tøft den dagen han reiser. Skulle så gjerne hatt han selv:) Men desverre må jeg nok kose meg med de jeg har hær hjemme og vær fornuftig denne gangen. Gubben har en plan om at han gjerne kan få bli i heimen, men jeg slår meg hardt i hodet og må la han få flytte til en flott familie.

lokeute2.jpg

Lokeute.jpg

Lokehode.jpg

loke6uker.jpg

lokehode75.jpg

Kos dere med flere bilder:)

Ha en strålende Søndag.

Klæm

Kristin og Loke

Skrevet
Vi skal faktisk ha Whippet, men ikke før i september. Blir helt sjuk. Ikke mer bilder :P

Hvorfor vente til september??

Men uansett kjempe morro at du skal ha en av denne fantastiske rasen.

Kan jeg spørre hvor du skal kjøpe din whippet i fra? Morro å vite vet du.. siden jeg er mer en gjennomsnittet intrisert i rasen.

Kristin

Skrevet
Ikke mer bilder :P

Bare for å stimulere valpesuget litt ekstra, så skal jeg legge inn et par bilder av vakre Balder, kullbror til Loke... Bildene er tatt i dag, i deilig vårvær i hagen:

post-5186-1241978608_thumb.jpg

post-5186-1241978619_thumb.jpg

post-5186-1241978626_thumb.jpg

Skrevet

Du som endte opp med favoritten min Leonesse, kanskje vi kan ta en valpe treff en dag, har valp som trenger sosialisering :P

Skrevet
Du som endte opp med favoritten min Leonesse, kanskje vi kan ta en valpe treff en dag, har valp som trenger sosialisering :P

Skjønner godt at han var favoritten din, jeg :P Han er en flott liten fyr! Klart vi kan sosialisere valpisene. Hva slags valp har du??

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei sann en liten oppdattering fra valpene våre.

Alle valpene er nå flyttet sine flotte hjem. Det er så godt å kunne bare slappe av med tanken på hvor de har havnet. Alle og en hver trives med sine nye eiere og 8 av valpene har en whippet storebror eller søster å dele livet sitt med.

Og mange av de har Courtborne hunder fra før av.. det er ekstra gøy når de kommer igjenn og igjenn for å kjøpe både sin 2 og 3 whippet fra oss.

Lykke til små barna fra meg.

Takk for all flott tilbakemelding om valpene mine.. kjempe gøy at dere engasjerer dere.

Klæm

Skrevet
Skjønner godt at han var favoritten din, jeg :D Han er en flott liten fyr! Klart vi kan sosialisere valpisene. Hva slags valp har du??

to stk, en korthår og en langhår collie :D

• 3 weeks later...
Skrevet

Ja,,følg med, nye planer pågår.. Et kjempe spennede kull planlegges og jeg lover å holde dere oppdatert. Gleder meg veldig til det.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
    • Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min samboer planlegger å flytte hjem igjen til bygda jeg opprinnelig kommer fra. Det er veldig landlig og utrolig fine fjell og skogsturer. Jeg er selv et friluftsmenneske og elsker alt av hengekøyeturer, teltturer, fisketurer og fjellturer. Samboeren min kommer til å være i jobb når vi flytter hjem og jeg skal starte lærerutdanningen min over nett. Vi har derfor snakket om å kanskje skaffe oss en valp til høsten. Vi har særlig sett på golden retriever som et alternativ for oss. Jeg kommer til å få hjemme og kunne ærlig trengt de rutinene som kommer med å ha valp. Samboeren min har ikke hatt egen hund før, men jeg er vokst opp med hund (Schiller støver, finsk støver, mops, malteser, sibirsk husky) jeg har selv vært med på å oppdra disse hundene (særlig huskyen da jeg var litt eldre når vi fikk henne) men sammen med familie. Jeg synes det er vanskelig å skulle vente på riktig timing. Jeg er selv i arbeid akuratt nå og sparer aktivt for å kunne ha råd til en hund i fremtiden. Vil jo såklart ikke gå til anskaffelse av en valp uten å ha nok oppsparte midler til forsikring og uforutsette avgifter. Vi har allerede en katt fra før som har astma som trenger oppfølging og behandling. Det er ikke slik at vi drar så mye på ferier, og om vi gjør det så har det vært hjem til bygda eller på Norgesferie, og da er pus med (han ble vandt til med reising fra ung alder), og det skulle hunden også fått være. Men er det riktig tidspunkt? Det er dette jeg sliter litt med å bestemme. Hvor lenge skal vi vente før vi evt anskaffer oss hund? Bare vet vi når det er tid for ett nytt familiemedlem? Jeg har egentlig allerede ventet tålmodig i 4 år, men det har aldri vært den rette tiden for ett så stort ansvar. 
    • Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...