Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter whippetvalper

Kristinh

Recommended Posts

Skrevet

Åh nå er det lenge siden jeg har vært hær:)

Godt Nytt År alle sammen og koselig å være tilbake igjenn.

Og på det nye året gleder vi oss til nytt valpe kull whippets, så følg med.

Mor er Seregon Arwen og vår ny import Softouch Wild Eagle så følg med alle sammen, vi gleder oss stort og har kjemp tro på kombinasjonen.

Vil oppdattere etterhvert hva som skjer hær hos oss i kennel Courtborne.

Mange gode klemmer

Kristin

• Svar 247
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Aiaiai.. Liker ikke sånne myndevalpetråder... :)

*dunker meg selv i hodet og sier strengt "du skal IKKE(!!) ha en til..!"

Skrevet

Koselig og "se" deg her igjen :) Morro med valper da! blir spennde ;)

Doffen hilser så mye til sine slektninger i nord ;) og håper han får komme og hilse på i sommer ( regner med vi kjører den veien da) forhåpentligvis er alle valpene ut av hus da så det ikke finnes noen fristelser, ente jo sist gang med en lys whippet gutt ;)

Skrevet

Fysj og fy! Jeg sier det igjen! Liker ikke slike tråder, og jeg har overhode ikke å titter på siden deres iblandt :)

Jeg skal ikke ha en maskot-jeg skal ikke ha en maskot-jeg skal ikke ha en maskot!

Skrevet
Fysj og fy! Jeg sier det igjen! Liker ikke slike tråder, og jeg har overhode ikke å titter på siden deres iblandt :)

Jeg skal ikke ha en maskot-jeg skal ikke ha en maskot-jeg skal ikke ha en maskot!

Å, joda! Du må jo gi kelpiene dine en utfordring! Gjete en whippet, hva kan være mer utfordrende enn det?

Skrevet
Ååå, så spennende. Elsker mynder. :)

Forresten, gratulerer så mye med dagen. :P

Takk for gratulasjonen.. ja føler meg i grunnen ganske så gammal.. men d er vell sånn at man er ikke gamlere enn hva man føler seg som. Og da er jeg vel ikke mere enn 20;)

Ha en flott dag alle sammen og ja det vil bli oppdatert med både bilder og vi gleder oss veldig til dette:)

Koselig og "se" deg her igjen :P Morro med valper da! blir spennde :P

Doffen hilser så mye til sine slektninger i nord :P og håper han får komme og hilse på i sommer ( regner med vi kjører den veien da) forhåpentligvis er alle valpene ut av hus da så det ikke finnes noen fristelser, ente jo sist gang med en lys whippet gutt :P

Ja d hadde jo vært kjæmpe koselig å hilst på dere igjenn da:) Og Doffen også.. Lenge siden jeg har sett han nå og dere også.

Han er sikkert kjempe fin vil jeg tro.

Det er så fint å vite at han har det så flott hos dere og at dere tar så kjempe godt vare på godgutten tenk at de snart er 6 år da.. tiden flyr så fort avgårde.

Mange klemmer til dere.

Kristin

Aiaiai.. Liker ikke sånne myndevalpetråder... :lol:

*dunker meg selv i hodet og sier strengt "du skal IKKE(!) ha en til..!"

Nå er det jammen meg på tide med ei søster til Zoey pia :P

Whippeten elsker virkelig å være flere.

Nei da man skal føle at det er riktig og at man har tid til en till. Det er utrolig viktig for det er jo et veldig stort ansvar også.

Men uansett lykke til med din Zoey

Klem

Kristin

*Trippelpost. Bruk redigeringsfunksjonen. Mod. Marthe*

Skrevet

Har vurdert en whippet maskot jeg også. Besøkt mange whippetsider det siste året. Tror BC gutta mine hadde fått noe å løpe med da! Venter til den perfekte whippetgutt dukker opp. Har liksom ikke helt og totalt forelsket meg i noen enda.

Skrevet

Duncan.jpg

Dette var bare en test for å å se om jeg fikk til å laste opp bilder igjenn..hihi

men da kan dere jo glede dere over ett vakkert whippet hode til jeg får lastet ned flere bilder av foreldrene til de ventede valpene:)

Dette er da INT NORD Courtborne Sir Duncan.

Skrevet

Topaz45mndhode.jpg

Softouch Wild Eagle "Toapz" som er far til de ventede valpene:)

Softouch_Wild_Eagle11.jpg

Her er fra en stor whippet utstilling i Sverige, hvor han ble Bir valp og Bis 5 totalt.

Dette er em liten start, skal legge ut bilder etterhvert som tråden går... slik at det ikke blir en død tråd til valpene kommer.. Kommer til å oppdatere med litt slektingner osv.

Kos dere:)

Skrevet

softouch_pinquana.jpg

Dette er mor av vår Softouch Wild Eagle "Topaz"

Int Nord Uch Softouch Pinqana. En av hennes flotte resultater er Best In Show på Tamsvik myndeutstillinger hvor bare av en av rasene var whippet og der deltok 300 Whippets. Hun er en av mine favoritt Whippets.

Skrevet
softouch_pinquana.jpg

Int Nord Uch Softouch Pinqana. En av hennes flotte resultater er Best In Show på Tamsvik myndeutstillinger hvor bare av en av rasene var whippet og der deltok 300 Whippets. Hun er en av mine favoritt Whippets.

Gosj.. Hun var bare utrolig vakker! blir helt bløt i hjertet jeg når jeg ser sånne vakre whippet's :lol:

Skrevet
post-1347-1231873772_thumb.jpgSpennende med valper! Jeg følger med, for Wilma (C She's Not You) er treningskompis til min Mazie (cocker). Jeg pleier å si at det er Wilmas fortjeneste at Mazie er så rask :lol:
Skrevet
post-1347-1231873772_thumb.jpgSpennende med valper! Jeg følger med, for Wilma (C She's Not You) er treningskompis til min Mazie (cocker). Jeg pleier å si at det er Wilmas fortjeneste at Mazie er så rask :ahappy:

Oi se der ja, en Courtborne hund .. vakkre Whilma jenta:) hun er utrolig flott og har jo gjort det sinnsykt bra også. Men så er jo Tone kjempe flink med henne også. Wilma blir jo ikke bare storesøster på papiret,, men om jeg ikke røper alt formye hær nå så tror jeg at hun skal bli storesøter i virkeligheten også.. Og de gleder seg sånn også.

Ha en super dag.

Skrevet
softouch_pinquana.jpg

Utrolig vakker :ahappy:

Skrevet

koda.jpg

FIN CH Pipsqueak Kelju K Kojootti "Koda"

Dette er da far til Softouch Wild Eagle "Topaz"

Så nå har dere fått bilder av beste foreldrene til de ventede valpene på farsiden.

kanskje jeg fortsetter å legge ut bilder for at dere skal se hvor mange flotte whippets som ligger på stamtavla?

prøve å legge ut ett bilde hver dag og skrive litt om hver enkelt hund.

Ha en flott onsdag og snart er Arwen en uke på vei:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...