Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter whippetvalper

Kristinh

Recommended Posts

Åh nå er det lenge siden jeg har vært hær:)

Godt Nytt År alle sammen og koselig å være tilbake igjenn.

Og på det nye året gleder vi oss til nytt valpe kull whippets, så følg med.

Mor er Seregon Arwen og vår ny import Softouch Wild Eagle så følg med alle sammen, vi gleder oss stort og har kjemp tro på kombinasjonen.

Vil oppdattere etterhvert hva som skjer hær hos oss i kennel Courtborne.

Mange gode klemmer

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Koselig og "se" deg her igjen :) Morro med valper da! blir spennde ;)

Doffen hilser så mye til sine slektninger i nord ;) og håper han får komme og hilse på i sommer ( regner med vi kjører den veien da) forhåpentligvis er alle valpene ut av hus da så det ikke finnes noen fristelser, ente jo sist gang med en lys whippet gutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj og fy! Jeg sier det igjen! Liker ikke slike tråder, og jeg har overhode ikke å titter på siden deres iblandt :)

Jeg skal ikke ha en maskot-jeg skal ikke ha en maskot-jeg skal ikke ha en maskot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj og fy! Jeg sier det igjen! Liker ikke slike tråder, og jeg har overhode ikke å titter på siden deres iblandt :)

Jeg skal ikke ha en maskot-jeg skal ikke ha en maskot-jeg skal ikke ha en maskot!

Å, joda! Du må jo gi kelpiene dine en utfordring! Gjete en whippet, hva kan være mer utfordrende enn det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så spennende. Elsker mynder. :)

Forresten, gratulerer så mye med dagen. :P

Takk for gratulasjonen.. ja føler meg i grunnen ganske så gammal.. men d er vell sånn at man er ikke gamlere enn hva man føler seg som. Og da er jeg vel ikke mere enn 20;)

Ha en flott dag alle sammen og ja det vil bli oppdatert med både bilder og vi gleder oss veldig til dette:)

Koselig og "se" deg her igjen :P Morro med valper da! blir spennde :P

Doffen hilser så mye til sine slektninger i nord :P og håper han får komme og hilse på i sommer ( regner med vi kjører den veien da) forhåpentligvis er alle valpene ut av hus da så det ikke finnes noen fristelser, ente jo sist gang med en lys whippet gutt :P

Ja d hadde jo vært kjæmpe koselig å hilst på dere igjenn da:) Og Doffen også.. Lenge siden jeg har sett han nå og dere også.

Han er sikkert kjempe fin vil jeg tro.

Det er så fint å vite at han har det så flott hos dere og at dere tar så kjempe godt vare på godgutten tenk at de snart er 6 år da.. tiden flyr så fort avgårde.

Mange klemmer til dere.

Kristin

Aiaiai.. Liker ikke sånne myndevalpetråder... :lol:

*dunker meg selv i hodet og sier strengt "du skal IKKE(!) ha en til..!"

Nå er det jammen meg på tide med ei søster til Zoey pia :P

Whippeten elsker virkelig å være flere.

Nei da man skal føle at det er riktig og at man har tid til en till. Det er utrolig viktig for det er jo et veldig stort ansvar også.

Men uansett lykke til med din Zoey

Klem

Kristin

*Trippelpost. Bruk redigeringsfunksjonen. Mod. Marthe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert en whippet maskot jeg også. Besøkt mange whippetsider det siste året. Tror BC gutta mine hadde fått noe å løpe med da! Venter til den perfekte whippetgutt dukker opp. Har liksom ikke helt og totalt forelsket meg i noen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duncan.jpg

Dette var bare en test for å å se om jeg fikk til å laste opp bilder igjenn..hihi

men da kan dere jo glede dere over ett vakkert whippet hode til jeg får lastet ned flere bilder av foreldrene til de ventede valpene:)

Dette er da INT NORD Courtborne Sir Duncan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topaz45mndhode.jpg

Softouch Wild Eagle "Toapz" som er far til de ventede valpene:)

Softouch_Wild_Eagle11.jpg

Her er fra en stor whippet utstilling i Sverige, hvor han ble Bir valp og Bis 5 totalt.

Dette er em liten start, skal legge ut bilder etterhvert som tråden går... slik at det ikke blir en død tråd til valpene kommer.. Kommer til å oppdatere med litt slektingner osv.

Kos dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

softouch_pinquana.jpg

Dette er mor av vår Softouch Wild Eagle "Topaz"

Int Nord Uch Softouch Pinqana. En av hennes flotte resultater er Best In Show på Tamsvik myndeutstillinger hvor bare av en av rasene var whippet og der deltok 300 Whippets. Hun er en av mine favoritt Whippets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

softouch_pinquana.jpg

Int Nord Uch Softouch Pinqana. En av hennes flotte resultater er Best In Show på Tamsvik myndeutstillinger hvor bare av en av rasene var whippet og der deltok 300 Whippets. Hun er en av mine favoritt Whippets.

Gosj.. Hun var bare utrolig vakker! blir helt bløt i hjertet jeg når jeg ser sånne vakre whippet's :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-1347-1231873772_thumb.jpgSpennende med valper! Jeg følger med, for Wilma (C She's Not You) er treningskompis til min Mazie (cocker). Jeg pleier å si at det er Wilmas fortjeneste at Mazie er så rask :ahappy:

Oi se der ja, en Courtborne hund .. vakkre Whilma jenta:) hun er utrolig flott og har jo gjort det sinnsykt bra også. Men så er jo Tone kjempe flink med henne også. Wilma blir jo ikke bare storesøster på papiret,, men om jeg ikke røper alt formye hær nå så tror jeg at hun skal bli storesøter i virkeligheten også.. Og de gleder seg sånn også.

Ha en super dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

softouch_pinquana.jpg

Utrolig vakker :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koda.jpg

FIN CH Pipsqueak Kelju K Kojootti "Koda"

Dette er da far til Softouch Wild Eagle "Topaz"

Så nå har dere fått bilder av beste foreldrene til de ventede valpene på farsiden.

kanskje jeg fortsetter å legge ut bilder for at dere skal se hvor mange flotte whippets som ligger på stamtavla?

prøve å legge ut ett bilde hver dag og skrive litt om hver enkelt hund.

Ha en flott onsdag og snart er Arwen en uke på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva jeg leser fra den teksten alene, uten noen annen informasjon, er at valpen er understimulert og finner på ting fordi hun ikke vet hva hun skal gjøre. Min tolkning og mitt svar er selvsagt farget av mine egne erfaringer, og må ikke tas som noe annet enn et subjektivt innspill til vurdering.  Jeg tror hun trenger sterkere lederskap, aka mer veiledning. Valper ikke bare trenger, de ønsker veiledning. "Do this instead," er en fin huskeregel, men det er også å henge litt bakpå. Ideelt sett ligger du frempå med bare "do this" ved å gi henne arbeidsoppgaver(*) før hun finner på noe av seg selv.  *) Lydighetsøvelser samtidig med husarbeid er en fin måte å skvise inn nødvendig kvalitetstid mellom hund og fører i en travel hverdag, mener jeg, og jeg synes ikke en skal vente med å påbegynne lydighetstrening fordi: "Valper skal bare leke mens de er så små." De valpene jeg har hatt, de har tatt treningen som interessant lek og absorbert læring som små svamper.  Jeg ser altså ikke noen grunn til å ikke påbegynne bakpartskontroll og fri ved foten første uka. Gradvis, gjennom å bryte ferdig øvelse ned i å gripe, slippe, bære, lære å apportere ting for levering til deg eller bære noe fra kjøkkenet til vaskerommet for deg, sitt/dekk/stå, innkalling, fremsending til objekt, sitt/dekk/stå med fører ut av syne. Bare begynn. Canis.no hadde vel en masse fine gratis videoer om klikkertrening og gode bøker om både hverdagslydighet og konkurranselydighet. Det er også lettere å "gå tur" om det er helt konkrete oppgaver å fokusere på mens en går.  .. synes jeg
    • Tja, en mellomting hadde vært å foretrekke. Men vi jobbet mye med det på trening, så han vet at mange hundemennesker har godbiter på seg 😆 Har begynt å ha de andre på trening på banen som forstyrelse når vi trener, greit om han ikke trenger å hilse på dommer, banemannskap og publikum hver gang vi er på stevne. Ja han får ofte kommentar om at han er stevnes gladeste hund, lykkelig er han i allefall. 
    • Herlig fine bilder av glad og superfin hund i farta 
    • Gøy at han gikk fra å være reservert til å løpe til alt og alle ! Virkelig søt! 
    • Trist å se sånne innlegg uten ett eneste svar.  Selv planlegger jeg ikke så veldig. Etter sosialisering/miljøtrening av valp, som planlegges så detaljert som råd er - resten av verden er jo ikke under min kontroll - for å legge grunnlaget for en trygg og veloppdragen hund, så tar jeg ting mer på sparket som det passer seg. Ikke setter jeg tidsfrister for mestring av bestemte øvelser, starter eller opprykk, og ikke planlegger jeg mer detaljert enn noen løse skisser i tankene rett i forkant av hver økt.  På bakgrunn av trenerkurs og praktisk erfaring med barneidrett, så tenker jeg du er på veldig riktig spor med morsomme øvelser. Jeg har sett hvordan en kan kvele idrettsglede ved å sette fokus på teknikk og fremtidige mål, med krav og forventninger. Uten å ha fokus på glede i treningen her og nå kan en bare glemme å sette seg mål med barn og dyr. Om du mente hvordan gjøre LP-øvelser morsomme er jeg ikke mye til hjelp, for jeg synes LP har blitt ganske kjedelig. Om du mente overraskende innimellom-øvelser for å skape forventninger som holder motivasjonen oppe, så er det vel individuelt hva hundene liker å gjøre. De beste øvelsene er de hunden selv opplever stor mestring i og er stolt av pga den genuine begeistringen det utløser i deg. For noen er det å mestre "sitt", for andre er det å hoppe kanin baklengs i åttetall.  Jeg husker en episode hvor min hund ble gjenstand for et utbrudd fra en annen hund på trening. Vi var bare der for rekreasjon, ikke noen ambisjoner utover quality time sammen. Vi hadde hatt enorme utfordringer med andre hunder i hverdagslige situasjoner, og banen var en arena hvor han ikke fryktet de andre hundene, jeg fryktet ikke hans fryktaggessive utfall, vi opplevde begge senkede skuldre, gjensidig glede, mestring og stolthet der - ikke fordi vi var en feilfri ekvipasje, men fordi han i mine øyne var veldig flink, så min respons til hunden var som om alt han gjorde stod til 10'ere, og han struttet accordingly, som om han eide stedet. Vi begge elsket det, uten noen mål utover å ha det fint sammen her og nå. Øvelser var aldri noen issue å mestre, så jeg stilte aldri noen krav han ikke opplevde å innfri. Ekvipasjen som gikk bak oss den dagen var en annen type. Uten å ha mer innblikk enn kjappe, overfladiske observasjoner, så virket det som krav og forventinger var høye, og hunden struttet ikke av glede og selvtillit, hans egen fører stilte krav han ikke opplevde å innfri tilfredsstillende nok til å utløse begeistring, mens den lille dritten foran ham hadde en fører som bare var glad og fornøyd og så på ham med hjerter og stjerner i øynene i en tykk eim av: "Du er verdens flinkeste, jeg elsker alt du gjør!" hele tiden. Det endte med at den unge goldenhannen bak oss plutselig gjorde et dominansaggressivt bakholdsangrep på min - i ren misunnelse og frustrasjon, tror jeg, fordi hans egen fører var for kjip og stilte for høye krav til ham. ..for min var så liten, det virket rart at en så mye større golden bare ville informere min lille om hans plass i det sosiale hierarkiet. Jeg TROR han var ektefølt misunnelig og frustrert fra sin egen førers krav til seg. ... Om det ene eller andre var årsaken til angrepet, poenget med historien var: Husk å ha det gøy, fordi alvor og ambisjoner kan ødelegge for nettopp de ambisjonene.  "Set up for success, not failure," er en god regel. Bryt ned alle øvelser i enkle nok momenter å trene på til at hunden mestrer every step of the way, og ha samtidig så lave forventninger til hva den skal få til at du blir *genuint* og ektefølt glad og begeistret av alt den mestrer, så blir alle øvelsene straks mer morsomme   Edit: Selvsagt planlegger jeg også. Jeg starter med å se for meg det endelige resultatet jeg ønsker oppnå, analyser det for å vurdere om det er realistisk og gjennomførbart, og bryter det i den prosessen ned til så små delmomenter som jeg tror er nødvendige for å bygge opp til det endelige målet med. Progresjon kan jeg ikke forutse. Kanskje har jeg bommet på vanskelighetsgrad i delmomenter, hunden/barnet mister motivasjonen midt i en økt og vil bare dra derfra. Kanskje tar det et halvår istedenfor den uken jeg så for meg for å lære inn noe jeg tenkte skulle være utgangspunkt for å lære en hel masse annet, og hele planen om opprykk neste sesong går i vasken på den ene ferdigheten jeg ikke klarte lære hunden i tide. Det er da det gjelder som mest å ikke ødelegge hundens motivasjon og treningsglede med sin egen skuffelse over egen utilstrekkelighet ifht egne forventninger. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...