Gå til innhold
Hundesonen.no

Id brikke/medaljon - oppfordring


Lemen

Recommended Posts

litt fasinert av dette "bytte halsbånd hele dagen"- konseptet, her i huset har hundene hatt samme halsbånd hele livet med mindre de blir ødelagt på veien. Men det er jo virkelig opp til den enkelte.

Har tag med mitt og hundens navn+ telefonnummer. Og så står det "sigrid sin" på halsbåndet, ikke at det hjelper så mye annet enn å minne pappa på hvem som eier bikkja når vi er på jakt sammen:P

Han er microshipet men selv om det skjedde når han var 2 år har den vandret helt ned til fremsiden av skulderen så jeg vurderer å operere ut den gamle og sette inn en ny. Hjelper jo ikke så mye med chip om det bare er meg og mamma som vet hvor den er liksom:P

Hunden min er jo en setter og når de først er løs hender det jo at de surrer seg til, men han har s langt bare satt seg fast med langlinen. Heldigvis har jeg en hund som bjeffer høyt og nderlig om han setter seg fast, veldig kjekt med en hund som gjerne kan søke seg ett par km ut på jakt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Guest lijenta

sanne brikker til å gravere navn kan en bestille hos dem som tar inn kennel utstyr, noen som sliper nøkler og noen jernvarer og noen vetrinærer så vidt jeg vet. Har selv bestilt kjedelig messingplate på en sportsforetning som fører kennel utstyr og dem hadde det i sortimanget. Har ikke noen link lil fine merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant noen fine og billige på ebay, og skal bestille nå. Har tenkt på det lenge, og det er i grunnen derfor jeg kjøpte halsbånd jentene alltid skulle ha på seg. Men hvordan fester dere idbrikken til halsbåndet eller selen? Er jeg dum som ikke ser det for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

hvis det er et hull i id brikken så gå på en jernvare/isenkram og si du skal ha splittringer (sanne som det er i nøkkelringer) så kjøper du i passende størrelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen irriterende tags i aluminium som slenger og denger med bråk og skral i halsbåndet.

Det var et eller annet sted jeg bestilte fra engang, men hørte aldri noe mer...

Noen tips til tags som ikke bråker som et lite ******* når det kommer i nærheten av annet hardt stoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant noen fine og billige på ebay, og skal bestille nå. Har tenkt på det lenge, og det er i grunnen derfor jeg kjøpte halsbånd jentene alltid skulle ha på seg. Men hvordan fester dere idbrikken til halsbåndet eller selen? Er jeg dum som ikke ser det for meg?

De pleier å komme med sånne nøkkelringer :) Syns det har vært greit å kjøpe de hos Svein jeg da ;) Må ærlig innrømme at jeg ikke husker pris...

Jeg har kun en i halsbåndet, selen er det ikke noe vits i å ha det på da han aldri er løs med selen på seg... Men ser jeg skulle hatt ett par til sånn når jeg bytter halsbånd. Jeg har ikke navn på tag'en, kun tlf.nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt fasinert av dette "bytte halsbånd hele dagen"- konseptet, her i huset har hundene hatt samme halsbånd hele livet med mindre de blir ødelagt på veien. Men det er jo virkelig opp til den enkelte.

*klipp*

Hunden vi hadde da jeg var barn hadde samme halsbånd fra krybbe til grav omtrent (og i grav). Synes det er veldig fint med slitte skinnhalsbånd. Men nå er jeg bitt av halsbåndbasillen, og kan ikke forestille meg et liv uten valgmuligheter på den fronten ;) Er jo så utrolig mange kule halsbånd der ute, og med en rase med kort pels synes jo halsbåndet ekstra godt.

Jeg fant noen fine og billige på ebay, og skal bestille nå. Har tenkt på det lenge, og det er i grunnen derfor jeg kjøpte halsbånd jentene alltid skulle ha på seg. Men hvordan fester dere idbrikken til halsbåndet eller selen? Er jeg dum som ikke ser det for meg?

Som andre har svart, nøkkelring :) Jeg har i tillegg kjøpt en liten... hva heter det da, sånn man fester bånd til halsbånd med vet du, ja husker ikke navnet. Men da blir det iallefall lett å flytte taggen rundt etter hva han har på seg. Som sagt er jeg jo bitt av halsbåndbassillen, og hadde blitt dyrt om jeg skulle hatt like mange id tagger som halsbånd i lengden ;)

Har ikke hatt mulighet å svare før nå, dere som har spurt:

Jeg kjøpte mine på ebay. Søk på dog tags så kommer det opp masse. Navnet fra kjøperen jeg kjøpte ifra er pawpettstag, så prøv å søk der. ;)

Fester også mine med nøkkelring i hullet som er på brikken.

Aha takk ;) Det må sjekkes ut, har jo helt glemt at jeg har en ebay-konto, bare kjøpt furminator derfra hittil ;)

Jeg har noen irriterende tags i aluminium som slenger og denger med bråk og skral i halsbåndet.

Det var et eller annet sted jeg bestilte fra engang, men hørte aldri noe mer...

Noen tips til tags som ikke bråker som et lite ******* når det kommer i nærheten av annet hardt stoff?

Det finnes tagger i hardplast (tror jeg det er). Men husker ikke hvor jeg så det altså, prøv å google plastic id tags eller noe ;) Eller på norsk... ja... sikkert noen som vet, hvis Debbie titter innom tråden igjen kan hun kanskje svare, trooor hun har endel forskjellig(?) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ID brikke og ID merke er ikke noe dumt i det hele tatt :) har fått inn noen hunder på jobb som har stukket av hjemmefra, og det er så greit å bare scanne bikkja så vet man hvem som eier den ;) Og det er godt å se at hund og eier finner sammen igjen ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen irriterende tags i aluminium som slenger og denger med bråk og skral i halsbåndet.

Det var et eller annet sted jeg bestilte fra engang, men hørte aldri noe mer...

Noen tips til tags som ikke bråker som et lite ******* når det kommer i nærheten av annet hardt stoff?

Rogz for dogz har noen du kan skrible på selv som er i plast. De tåler vann, gjøre o.l. og holder veldig godt. Alt er av plast så de lager ikke noe lyd. Minuset er at de ikke er så lett å få tak i. Kjøpte mine i sverige, også tror jeg at "Hund og friluft" har de, men jeg kommer meg ikke inn på nettisden deres, noen som vet om de ennå finnes? Utseendet kan sees på Rogz for dogz sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER også klirr klirr av de metalldingsene, nå er jeg heldig og har "Borrelåshund" som ikke stikker av, hun er 7år og aldri vært på tur alene.

Har et halsbånd som jeg har fått sydd inn tlf nummer på halvstrup delen:

03.JPG

Her får man kjøpt id-brikker i plast

Det er planen min etterhvert også, å kjøpe halsbånd med brodert nummer :lol: Penere er det også syns jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to id-brikker av metall, den ene henger på halsbåndet pappa bruker på Tinka (det er kjettinghalvstrup, så da er det så mye klirr-klirr at han ikke legger merke til en medaljong fra eller til. Dessuten slipper han henne nesten aldri løs, så jeg skjønner ikke helt hva han skal med det), og den andre henger på et halsbånd jeg aldri bruker.

Jeg bruker enten sele eller retrieverkobbel på Tinka. Bruker jeg retrieverkobbelet går hun jo helt "naken" om hun går løs, og jeg er ikke helt begeistret for å bruke metall-id på sela. For det første syns jeg den klirr-klirr-lyden er innmari irriterende, og for det andre ser jeg for meg at medaljongen lett kan bli liggende å gnage på huden. Øretatoveringa hennes er bortimot uleselig, så egentlig burde jeg vel fått chippet henne... Men i første omgang kan jeg kanskje skrive navn og tlf-nummer på sela hennes. Da er det bare å finne en vannfast tusj som syns på svart nylon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er planen min etterhvert også, å kjøpe halsbånd med brodert nummer :lol: Penere er det også syns jeg da...

Ja jeg syntes det er veldig praktisk siden jeg får hetta av den klirringen.

Skal bestille et par halsbånd til med tlf nummer på, så får hun i flere forskjellige farger (har maaange halsbånd altså, men kun et med brodert tlf nummer på)

Sier som Lola Pagola, livet blir litt kjedelig med kun et halsbånd til hunden, da hadde jeg fått hetta.

*Utstyrs dilla* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syntes det er veldig praktisk siden jeg får hetta av den klirringen.

Skal bestille et par halsbånd til med tlf nummer på, så får hun i flere forskjellige farger (har maaange halsbånd altså, men kun et med brodert tlf nummer på)

Sier som Lola Pagola, livet blir litt kjedelig med kun et halsbånd til hunden, da hadde jeg fått hetta.

*Utstyrs dilla* :lol:

Jupp, er jo også derfor jeg måtte ha mange tag'er... :) bruker stadig nye bånd på hunden, så må nok bestille flere farger jeg også når den tid kommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte det flammemønsteret, men fant ut at det kanskje ble litt harry... he he eller...?

Men kunne ønske de hadde bare helt plain messing/stål egentlig. Men tror jeg skal bestille en flammemønstret stjerne en skjønn dag. Vil ikke ha navnet hans på da, så skriver heller "ID-Merket" der navnet skal graveres. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...