Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK, Bø i Telemark. Hvem skal?

Scarlet

Recommended Posts

• Svar 308
  • Created
  • Siste svar
Noen som har lyst til å stille en snill, men lite ringtrent belgergutt?

Reisefølget mitt kunne visst hjelpe til her, lurt å spørre henne først kanskje. :D

Jeg kommer oppover, og stiller kanskje Extra :closedeyes:

Oversatt:

Marthe kommer oppover, og hun SKAL stille Extra. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, såpass ja :) Var dette i en lydighetsring eller utstillingsring?

Det er jo ikke lov å trene i LP-ring i følge reglene (vet ikke hvordan det er med utstilling, men folk trener i handling i tomme utstillingsringer hele tiden), men dersom det er siste dag og all bedømmelse er ferdig så ser jeg virkelig ikke problemet.

Jeg hadde tenkt å spørre LP-dommeren etter ferdig bedømmelse på søndag om jeg får lov til å trene i ringen for sikkerhetsskyld. Hvis jeg spør pent kan jeg jo umulig få nei :)

I følge denne dommeren jeg pratet med så gjalt det da alle ringer. Men det kan jo rett og slett være det var en dårlig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Angående overnatting så er det bø campingplass, beverøya campingplass, bø hotell, http://www.mitt.no/solheim/ ,http://rlb.no/overnatting/kommune/0821 , her er det noen overnattingsplasser.

Jeg vet ikke om hvem som tilater å ha med hund, utenom at jeg vil tro at Bø camping gjør det siden dem er nermest til hallen, jeg vet at bø hotell har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde på Beverøya camping i fjor, og der var det veldig fint :P . Det tar vel ca. 10 min. å kjøre til hallen derfra, om jeg ikke tar helt feil. Vet ikke om de har noe ledig, da.

Takk for tips, vi har booket oss en hytte der nå. :)

Jeg likte oversettelsen MYE bedre :)

Ja, ikke sant? Det er bare å utøve litt press på Marthe, så vi får henne til å stille prinsessa si. :P Det kan hende jeg har klart å overtale henne til at vi stiller for hverandre, har henne iallefall litt på gli. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer det sterkt! Men er usikker.

jo jo jo jo!!!

I fjor ble jeg faktisk jaget når jeg reiste opp for å bare trene i hallen. Jeg trente i en ring som ikke var i bruk, så ikke sats på det liksom...

Jeg kommer, antagelivis, til å stille Talli (og kanskje Blaze bare for morro)

Bare sånn tillegg: Det er vel slik at om hund nr.1 får Cacib og er Int.uch men ikke godkjent enda, da får nr.2 overført det til seg?

Jeg håper det er i orden at jeg kan få tafse litt på hundene dine? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det er i orden at jeg kan få tafse litt på hundene dine? :)

Still deg i kø! :)

Dem vil helt sikkert tafse på dere også :rolleyes: Og jeg er sikkert drittlei av at dem flyr etter alle folk iløpet av dagen og selger dem billig *alle dere er mine venner* er teorien dems..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem vil helt sikkert tafse på dere også :rolleyes: Og jeg er sikkert drittlei av at dem flyr etter alle folk iløpet av dagen og selger dem billig *alle dere er mine venner* er teorien dems..

Fint, da kan vi byttelåne! Cane er sånn at han vil bare at mammaen hans skal kose masse med han også driter han fullstendig i det meste av andre folk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå LP2 og stille i unghundklassen med Yippie, tror jeg (har meldt på). Kommer hjem dagen før stevnet, så det blir ikke så mye trening da... og hun glemmer veldig mye mellom hver gang jeg er hjemme! Men jeg gjør det bare for moroskyld uansett :)

Amira skal gå LP elite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er begge jentene påmeldt.

Blaze i Champ

Og Talli en siste gang i Åpen unghundkl. Vurderte Åpen klasse, men fant ut at jeg syns hun er litt dårlig i massen for alderen, så vi "vinner" nok mer på å være unghund.

Vi skal faktisk i samme ring som belgerene så jeg håper noen kan hjelpe meg når jeg skal i ringen med begge? Samme dommeren er også gruppe dommer.

Så håper jeg noen andre i området er så "gærn" at dem reiser opp lørdag morgen slik at jeg har noen å slå følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å reise opp bare for å titte og at Turbo skal bli vant til hall, event. trene litt om det blir mulig :) Men det avhenger om venninnen min får lappen på tirsdag og hvordan været/føret er. Har ikke tenkt å utsette hverken hunder eller mennesker for en fersk sjåfør om det er stygt føre ;)

Reiser isåfall bare opp og ned igjen og da mest trolig på lørdagen :) Eller, hvilken dag går boxer og dalmatiner? Har en følelse av at det er søndag, så da kanskje det blir søndag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...