Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil det går bra og la dem leke sammen?? *hønemor*


Wheaten terrier

Recommended Posts

Lurer litt her på om jeg skulle tilby meg å ta med dvergpuddelen oppe i gata her (en liten hann noen mnd eldre enn Tjorven) på tur og la dem få leke litt sammen.

Er ikke så mye Tjorven blir sosialisert med andre hunder, siden det ikke er så mange i nærheten, så...

Men det er jo litt forskjell både i bygning (Tjorven er kraftigere), størrelse (Tjorven er større) og alder (den er noen mnd eldre) og kjønn (en hann dvergpuddel)...

Hvor stor er sjansen f.eks, at de kunne begynne å slåss?

Ville det gått bra og la dem leke sammen litt?

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra :P Kan jo alltids skille dem om en skulle bli for volsom..

Ikke lurt å skille dem hvis de i værste fall skulle begynne å slåss.

De må få ordne opp selv.

Som regel er det bare masse bråk når to hunder slåss.

Men tviler på noe kommer til å skje.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lurt å skille dem hvis de i værste fall skulle begynne å slåss.

De må få ordne opp selv.

Som regel er det bare masse bråk når to hunder slåss.

Men tviler på noe kommer til å skje.. :P

man skal jo aldri la to hunder "ordne opp" selv, da vil du ha en hund som smeller rett på en annen uten tegn senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ingenting tro på.. Sorry...

To hunder må da få lov å ordne opp selv..

Og hunder mister ikke språket sitt bare pga de havner i en slåsskamp en gang.

(Med mindre som noen sa tidligere, at hvis det er to tisper som bare er ute på *******)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om det går likevel :oops: (kanskje bare jeg som overreagerer da...men)

Tjorven kan visst få løpetid når som helst, hun er i den alderen, så er det fortsatt forsvarlig å la henne leke med en hannhund?

Vil liksom helst ikke ha dvergpuddel/wheaten valper :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar sikker en stund til før hun får løpetid :) Hvis hun ikke er veldig tidlig ute da. Er den på gang nå, eller tenker du bare på alderen? Det går sikkert bra, hvid hun med puddelen synes det er greit. Men man må alltid være forsiktig når man har med dverghunder og store hunder og gjøre. Hvis ikke hunden din er veldig voldsom, så bør det gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun nettopp har fått løpetid eller holder på å få den er hun neppe åpen for forslag. Det er vel bare noen dager tispen er mottagelig. varierer vel (har aldri hatt tispe så dere med erfaring med damene må bare stoppe meg om jeg sier noe feil)

Buster prøver seg hele tiden på damene, men roer litt ned når dem sier fra. Å er ikke tispen klar så får ikke hannhunden til å komme til om du skjønner. Buster leker mye me hera, å han prøver hele tiden å komme til, å flørter vilt, men han får aldri lov a henne å parre. Men står tispa å du ser hun er villig så er det kanskje bare å vente til hun er ferdig med løpetiden?

Ble det forståelig :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig fra tispe til tispe hvordan de reagerer på at en hannhund rir på henne. Tinka har aldri sagt ifra om det, hun finner gjerne på noe annet å gjøre (leike med pinne, spise eple, bade, løpe) og inviterer heller hannhunden til å bli med på det om han begynner. Sånn er det når hun ikke har løpetid også.

Andre tisper gidder ikke å la hannhunder holde på med det, og sier ifra om det.

Det er ikke alle valper som "tør" å si ifra til andre hannhunder om at de ikke får lov til å ri på henne, særlig hvis hannhunden er eldre enn henne.

Hvis han er kjønnsmoden så kan det godt hende at han prøver å ri litt på henne. Tjorven er vel rundt et halvt år gammel nå? Hvis hun nærmer seg løpetid så vil han nok mest sannsynlig prøve å ri på henne. Da får du se hvordan hun reagerer på det før du handler. Om hun sier ifra at han skal kutte ut, så er det jo greit. Om hun inviterer til annen lek, og han blir med på det, da er det jo greit. Men om hun bare står der helt forvirra og demper uten å "få svar" kan du ta han bort, syns jeg. Ikke kjeft eller noe, bare ta han bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hera pleier å prøve å få buster med på noe annet hun og, men sier ifra om han blir for masete å plagsom. En annen yngre tispe løp å lekte sammen med han, å når han ble for masete på¨hene så la hun seg ned, å da sto han å så på henne med et "solgt smør å ikke fått betaling" uttrykk. Å fik henne med på lek igjen.

Tror det der går veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...