Gå til innhold
Hundesonen.no

For du er fornøyd med


HHC

Recommended Posts

Tviler på at noen bruker samme fòret i 10 år egentlig? Jeg har brukt forskjellige fòr på forskjellige hunder (alt er individuellt liksom) og det som fungerer best når hunden er 2 år fungerer neppe best når hunden er 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM noen har brukt samme for i 10år, så vil det jo bare si at man aldri har prøvd andre typer...

Det er lett å være fornøyd i så tilfelle, men man kan ikke påstå at man har det beste foret.. Eller argumentere mot andre typer for.

Men ingenting er bedre en at folk faktisk er fornøyd med noe, å ikke bytter for i hver røyteperiode fordi man mener foret gjør pelsen dårligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, med litt unntak av diverse krisefor, så ble vel gamlemor foret konsekvent på RC i alle år. Men siden de interne typene innen RC har endra seg ganske mye på ti år, så ble hun ikke foret på samme variant i alle år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at noen bruker samme fòret i 10 år egentlig? Jeg har brukt forskjellige fòr på forskjellige hunder (alt er individuellt liksom) og det som fungerer best når hunden er 2 år fungerer neppe best når hunden er 10 år.

Jeg tenkte såklart fòrmerke. Ikke at de har gått på RC Adult hele livet liksom. Og jeg tenker heller ikke samme hund. Jeg tenker at DU som forbruker har kjøpt samme merket gjennom min 10år.

Vi har kjøpt Pro Pac fra oppdretter fra første hund. Har pr dags dato hatt dårlig pels på utstilling EN gang (og det har blitt en del utst. i løpet av 3 hunder), bikkjene liker det, de har gått på det fra de begynte med tørrfòr og det er en grei pris. Har byttet noen varianter såklart (valp til voksen, og han ene går på lam&ris).

Derfor var jeg litt nysgjerrig, syntes stadig jeg hører om folk som bytte fòr nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje hatt hund i 10 år selv, men velger å svare her uansett ;) Mine foreldre har fora med Hill's til Chico, han ble 8 år. Hunden før fikk Eukanuba (han ble vel og åtte år). Eneste grunnen til at det ble byttet fra Eukanuba til Hill's var at de hadde det foret siste hunden var minst allergisk mot.

På min egen (som ble fem år), begynte eg med Labb, og de siste to årene ble det foret på Hill's fordi Labb ble for vanskelig å få tak i (hadde nok ellers fortsatt med Labb, var det foret hunden fungerte best på).

Neste hund kommer til å bli foret med RC, fordi oppdretteren bruker det foret. Evnt bytte får komme etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlehunden min spiste Eukanuba i 10, nesten 11 år.

Vesla har spist Eukanuba i 2,5 år og så Pro Plan i snart 4,5 år. Var fornøyd med Eukanuba men når de byttet ut ris med hvete så fungerte det ikke for vesla. Derfor byttet jeg til Pro Plan og er stor fornøyd. Ingen planer om å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fôret med Vom & Hundemat i tilsammen 7 år, og er strålende fornøyd med det. I tillegg varierer jeg med diverse råvarer som jeg kjøper direkte fra slakteri, fordi jeg mener at hunder har godt av å spise en variert diett.

Det eneste jeg ikke er fornøyd med, er at stort sett alle de V&H-fôrende hundevennene mine har minimal fryseplass, slik at det faller på meg å skaffe og oppbevare fôret for dem. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foret mine hunder på Mera Dog i nesten 10 år, samboer har brukt det lengre. Før dette brukte jeg RC, Eucanuba, Lone star, happy dog og hills. Har vel egentlig vært mer eller mindre fornøyd med alle bortsett fra ved hard fysisk aktivitet og noen av forene synes jeg har gitt litt tørre pelser og poter. Det eneste som har funket ved hard fysisk aktivitet har vært vom og hundemat eller annet rått for som jeg bruker/har brukt i tillegg til tørrfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foret rimelig fast på Purina ProPlan siden ca 1990-92, på 6 forskjellige hunder og er fortsatt fornøyd med det. Har prøvd andre ting i kortere perioder, men vender alltid tilbake til Purina ProPlan som basis (de får litt annet i blant og som kyllingvinger, høne, fisk o.l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ita er nå 10 1/2 år og har aldri spist noe annet enn Hill's. Og ja, jeg er fornøyd, men som en sier lenger opp her, jeg vet jo ikke om jeg hadde vært ENDA mer fornøyd med et annet merke :D Kommer nok ikke til å bytte med det første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg brukte Eukanuba på hele 90-tallet og det ble nok en 10-årsperiode, ja.. Men så ble det gjort endel endringer, og vips fungerte det ikke så bra lengre. Og da byttet jeg, og har ikke på noen måte vært så "lojal" mot en fôrprodusent siden. Prøver det meste jeg får et godt tilbud på, men faller oftest tilbake på Pro Plan, da..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iløpet av 15 år har jeg prøvd ut Pedigree Pal,Skyttens,Happy Dog,Nutra Nuggets,Royal canin,og Labb.

Labb og Nutra Nuggets var som gift for mine hunder.Det var dårlig avføring og virkelig mye gass.

Mye røyting og skikkelug dårlig pels.

Skyttens var ikke nok næring i seg selv tror jeg,syns hundene hadde lite fett på kroppen,selv om de var friske og fine.

Pelsen var ikke spesielt pen,og de likte det absolutt ikke!Det luktet fælt også.

Prøvde med vom i tilleg men det ble bare sprutvann!

Happydog var kjempebra for,men..Tror det var for små sekker til for høy pris.

Og hunden skulle ha endel av det,så det forsvant kjempefort.Vi fikk ingen rabatter heller.

Pedigree Pal var sånn ; "første året med hund vet ikke bedre hva som finnes på markedet" for..Ble bare naturlig å bytte.

Royal er dyrt,men det er konsentrert så hunden skal ikke ha en haug.Det er fin avføring og pels og alt er flott!

Syns det er et bra for.Er nok påvirket av reklamen og sånt,men syns det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt det meste, alt fra billig butikkfor til Labb, Pro Plan, Eukanuba, Hills, V&H og nå Sportsman`s Pride.

Pro Plan har jeg alltid falt tilbake til, da det fungerer meget godt, men det er i særklasse et av de dyreste merkene også.

V&H har etterhvert blitt nokså dyrt her i Stavanger, 300 kr for 20 kilos blokk, og hunden mine trenger 1 til 1 og 1/2 kg hver per døgn. Jeg har nå gått over til Sportsman`s Pride, et annerkjent formerke i jaktkretser o.l. For dette foret betaler jeg 400,- per 22,7 kg, kroner 17.62,- per kg, og hunden trenger ca 100 gr per 10 kg, per døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå brukt Happy Dog på mine hunder siden 2001, og er veldig fornøyd med det foret. Ser noen meinte det var små sekker , men det er 15 kg sekker. (men dei har 5 kg sekker til små raser)

Før det brukte eg Pedigree Pal, Hills, Purina Pro Plan og Royal Canin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...