Gå til innhold
Hundesonen.no

Da blir jeg kanskje forvert :)


Guest Vicky

Recommended Posts

Hei!

Nå har jeg funnet ut at hvis ventelista blir veldig lang hos Steinar Balken skal jeg kanskje ha en aussie på for først! :( Aussien jeg kanskje skal ha er en 100% bruks aussie, og er nesten 100% Mistretta :cry: Mine favoritt aussie linjer! :( Har fått masse bilder, og han er bare helt herlig! Har til og med fått bilder når han gjeter! Han er en sort tricolor hannhund, etter beste aussie linjene i verden! (syns jeg da). Han er også Vicky`s halv søskenbarn vel og merke... De har samme bestefar, nemlig Mistretta`s Painted Lizard. Han er allerede super rask i hodet, og han gjeter allerede som en gud! (og han er bare 4,5 mnd!) Må også legge til at han har en utrolig god av og på knapp. Han er rolig til vanlig, men når hun han bor hos nå henter sauene da er han klar. Han har et blått øye, og et brunt med en blå flekk(som vi ikke er sikre på om vil forsvinne).

Jeg er ikke 100% sikker ennå men jeg tror det blir sånn hvis ventelista er veldig lang foreløpig. :( Gleder meg til fremtiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan desverre ikke legge det ut her... vet ikke om de som eier ham blir så glad for det, men jeg kan godt vise deg dem på msn hvis du vil :cry: Har til og med bilder hvor han gjeter ender! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere :mrgreen:

Men jeg kan ikke dy meg, du skrev en annen plass dette: "jeg tror ikke det går ann å legge 100% i en hund når man i tillegg har en til. " Hva legger du egentlig i dette? Mente du at den første hunden burde være 4+år før neste hund kom? Orker ikke lese gjennom diskusjonen så derfor spør jeg her :wink: Er ikke ute etter å lage ny diskusjon! Er bare nysgjerrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skulle du ha kull på Vicky, så skulle du helt garantert ha en papillon valp i mars fra Balken, og nå skal du ha en aussie? Og selv har du sagt at 100 % ranchlinjer er en hund det ikke går an å leve med, jeg bare lurer, hva blir det neste? :?

Selvfølgelig, glad på dine vegne om du får deg valp liksom, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skulle du ha kull på Vicky, så skulle du helt garantert ha en papillon valp i mars fra Balken, og nå skal du ha en aussie? Og selv har du sagt at 100 % ranchlinjer er en hund det ikke går an å leve med, jeg bare lurer, hva blir det neste? :?

Selvfølgelig, glad på dine vegne om du får deg valp liksom, men..

Astrid har jo ikke vært helt sikker på papillon i det hele tatt, skjønner ikke hvorfor du skal henge deg opp i det? Det har alltid vært snakk om en aussie til, men det er ikke alt du vet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid har jo ikke vært helt sikker på papillon i det hele tatt, skjønner ikke hvorfor du skal henge deg opp i det? Det har alltid vært snakk om en aussie til, men det er ikke alt du vet :wink:

Jeg bare lurer fordi jeg syns hun ombestemmer seg hele tiden. Hu sa jo at hun helt garantert skulle ha papillon i mars, og hun skulle få velge valp først av alle. Og egentlig, før det igjen, skulle hun jo ha en Vickys valper, som nå ikke kommer likevel :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre dette i går :P

Det blir sikkert kjempegøy Astrid :P

Gleder meg på dine vegne!

Blir sikkert morro med en hund til da :P

Lykke til da :P

( Jeg må få komme å hilse på han når du evt får han, eller kanskje ikke første dagen da. han må jo evt få rukket å bli litt kjent med deg først, men den dagen som han er klar for det :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere :mrgreen:

Men jeg kan ikke dy meg, du skrev en annen plass dette: "jeg tror ikke det går ann å legge 100% i en hund når man i tillegg har en til. " Hva legger du egentlig i dette? Mente du at den første hunden burde være 4+år før neste hund kom? Orker ikke lese gjennom diskusjonen så derfor spør jeg her :wink: Er ikke ute etter å lage ny diskusjon! Er bare nysgjerrig...

orker ikke en diskusjon, men jeg svarer gjerne på spørsmålet ditt :P Det jeg mener er at man bør vente til hund nr 1 hverttfall er 3-4 år. Det er det jeg mener :P Også er det krevende på en annen måte med en fullvoksen veltrent hund liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nydelig' date=' håper du får han :P (men husk det jeg sa om Vicky kullet da :wink::P )[/quote']

ja, jeg har en lang og vanskelig tenkestund foran meg... hehe... godt å få litt råd av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skulle du ha kull på Vicky, så skulle du helt garantert ha en papillon valp i mars fra Balken, og nå skal du ha en aussie? Og selv har du sagt at 100 % ranchlinjer er en hund det ikke går an å leve med, jeg bare lurer, hva blir det neste? :?

Selvfølgelig, glad på dine vegne om du får deg valp liksom, men..

nå kan du slutte å lage bråk syns jeg! Mine valg er godt gjennomtenkt, tro meg. Det blir Papillon, det er jeg 100% sikker på, men hvis ventelista blir lang blir det først aussie på for. Jeg har et langt liv foran meg(forhåpentligvis) og jeg får sjansen til Papillon. Det er en rase jeg har veldig lyst på, men jeg må kanskje vente litt med den :P og det går fint. Jeg har masse tålmodighet.

Det er stor forskjell på ranch linjer. Det forklarte jeg deg over msn vettu. Jeg blir selvsagt nødt til og har lyst til å satse 110 % hvis jeg skal ha Colt. Dette er en 100% bruks aussie, og den fortjener og trenger masse aktivisering. Hund er det jeg satser 100% på vettu. Plager det deg at jeg kanskje skal ha aussie på for? siden du sjaser så om det, og klager. Du begynner ikke innlegget med å være hyggelig, men klage og sutre. Jeg gidder ikke å diskutere med deg, for du er bare ute etter å finne feil ved folk som meg. Jobb med din egen hund istedenfor å bare lete etter feil ved meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid har jo ikke vært helt sikker på papillon i det hele tatt, skjønner ikke hvorfor du skal henge deg opp i det? Det har alltid vært snakk om en aussie til, men det er ikke alt du vet :wink:

nettopp. Du har jo ikke akkurat hørt så mye. det har jo hele tiden vært snakk om aussie. Det er bare snakk om når og hvordan som passer best. Skal jeg ha en hund skal jeg vite at jeg kan satse 100% :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre dette i går :P

Det blir sikkert kjempegøy Astrid :P

Gleder meg på dine vegne!

Blir sikkert moro med en hund til da :P

Lykke til da :P

( Jeg må få komme å hilse på han når du evt får han, eller kanskje ikke første dagen da. han må jo evt få rukket å bli litt kjent med deg først, men den dagen som han er klar for det :P)

Tusen takk Katarina :P Jeg holder deg og Kristine oppdatert hele tia vettu :P Blir spennende å se ham live :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy!! :P sleng ut noen bilder av skjønnheten din daaaa! :P

grattis!! :P

Du kan si ifra på msn, så kan du få se bilder :P Vil ikke slenge ut med masse bilder, for det er ikke sikkert oppdretter vil sette så pris på det :P Men du får se hvis du sier ifra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...