Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

Skrevet

Snakket med oppdretter av Arwen, så der blir det røngten om 3 uker :blink: altså når ho er 5 uker på vei :blink: så kryss alt dere har sammen med meg, i håp om at det blir mange sunde valpiser :blink:

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Må bare skryte av lille Kita som var såååå flink på NKK Bø :D Har var med i ringen i da, sto bra og trava fint :D

Fikk 1. kval, 1jkk og CK :D Hadde ho vært gammel nok hadde ho fått CACIB, da ho var eneste blå med CK :D :D

Så da vant vi vår første pokal og blei "5.BTK" :D

Hjelper med ringtrening og finjusteringer her og der :D Takker julian for all hjelp og gleder oss til neste ringtrening :D

Kommer bilde etterhvert :D

Skrevet

Må bare skryte av lille Kita som var såååå flink på NKK Bø :D Har var med i ringen i da, sto bra og trava fint :D

Fikk 1. kval, 1jkk og CK :D Hadde ho vært gammel nok hadde ho fått CACIB, da ho var eneste blå med CK :D :D

Så da vant vi vår første pokal og blei "5.BTK" :D

Hjelper med ringtrening og finjusteringer her og der :D Takker julian for all hjelp og gleder oss til neste ringtrening :D

Kommer bilde etterhvert :D

Flinke Kita :D

Skrevet

Gratulerer til Tina og Kita som bare gjør det bedre og bedre!!! :)

Jeg er også utrolig spent på den debutten til Aimee altså... Må ligge skikkelig i hardtrening framover...

Skrevet

Gratulerer til Tina og Kita som bare gjør det bedre og bedre!! :P

Jeg er også utrolig spent på den debutten til Aimee altså... Må ligge skikkelig i hardtrening framover...

Tusen takk :P hjelper med all den gode veiledningen vi får på Nesodden :) Gleder meg til neste utstilling alt, selv om det er en evighet til :P

Aimee er jo allerede flink :D er flinkere enn de to andre valpene :D :D

Skrevet

noen nye bilder :D

Kita på NKK Bø, med CK :P

Kita14mndpNKKB.jpg

Strekke seg foran ovnen :D

Kitakulernforanovnen14mnd.jpg

Leike litt med seg selv :D

Kitaleikerpgulvet.jpg

Kita og lille Aimee slapper av etter en tur ute :P se bort fra mobilkvaliteten på bilde :console:

KitaogAimee25februar.jpg

Sove foran ovnen :D

kosforanvedovnen14mnd.jpg

Skrevet

Skikelig herlige bilder ja! Vet du når nr 2 kommer :ahappy:?

Takk=) Må ha noen kosebilder her inne også :ahappy:

Tispa skal på ultralyd om 14 dager;) går alt etter planen blir nr. 2 født i starten av april og hentet hjem i begynnelsen av juni :D

Skrevet

Nope...sannsynligvis harlequin... :ahappy: evetuelt svart eller mantel... spørs på sammensetningen i kullet... Mor er harlequin, far er svart med hvite tegninger (nesten mantel, mangler bare fullstendig hvit krage... Blir utrolig spennende å se resultatet! :ahappy:

Skrevet

Nope...sannsynligvis harlequin... ;) evetuelt svart eller mantel... spørs på sammensetningen i kullet... Mor er harlequin, far er svart med hvite tegninger (nesten mantel, mangler bare fullstendig hvit krage... Blir utrolig spennende å se resultatet! :D

Mens mora til faren til Theodor (faren til valpen) er harlekin (prikkete) igjen :ahappy: så stor mulighet for en litten prikk på meg :ahappy:

Bilde av foreldrene på side 33 :D

Skrevet

LILLE Aimee? :ahappy:

Jepp lille Aimee :D søt, liten og snerten dame det ;) Kita og er liten, alt er relativt :P Kita er jo 30-50kg lettere enn enkelte GD hanner ;) da snakker vi hannhunde på 97 kg osv :o og meter'n høye :D

Så vi går for små og søte :ahappy:

Skrevet

Aimee er 55.5cm høy og 23kg, Kita er vel 77cm og 50kg hvis jeg husker rett...?

Høhem, *Kita kremter her, 77,5 :D* Så om en par tre mnd er sikkert Aimee nesten like stor :ahappy:

GD er å anbefale :ahappy:

Takk Marianne&Java

Skrevet

Utrolig nydelig må jeg si :whistle: Alltid hatt lyst på GD, men valgte rottweiler isteden :banana: Bruker og være passer for en GD et par ganger :banana: og jeg merker at jeg faller mer og mer for rasen :banana: Men må nok bli når jeg får større plass og bo på :wub: og ikke en leilighet på 42 kvadrat + 2 hunder :banana:

Skrevet

Utrolig nydelig må jeg si :wub: Alltid hatt lyst på GD, men valgte rottweiler isteden :banana: Bruker og være passer for en GD et par ganger :lol: og jeg merker at jeg faller mer og mer for rasen :) Men må nok bli når jeg får større plass og bo på :whistle: og ikke en leilighet på 42 kvadrat + 2 hunder :)

42 kvadrat er ikke så verst :D De er jo rolige inne :banana: Som du sikkert har merket :wub: Hvor kommer den GD'en du passer fra??

Tror ikke jeg vil bytte rase på maaaaaaaaaaaaaange år jeg i hvertfall=) GD er en rase med skikkelig humor, samtidig som den kan få deg til å klø seg i hode :banana:

Morsom rase, som ikke så mange har :banana:

Men har inntrykket av at mange liker og beundrer disse store snille hundene :wub:

Skrevet

Finlandias Mentor Brutus heter han :P Legger ved noen bilder av skapningen :lol: Ja GD er utrolige hunder, stolte og fine hunder det ja :fish: Morsomt at en så stor hund underkastet seg med engang til min lille Border collie Zita :wub::wub: Han har enda ike møtt min Rottweiler valp ettersom han kan være lit voldsom ... Men må si at jeg virkelig savner det å ha en GD i hus altså...

i72602_DSC01026brutus38.JPG

i72601_DSC01026brutus76.jpg

i72600_DSC01026brutus33.JPG

i72599_DSC00006.JPG

i72605_DSC00076.JPG

i72604_DSC00013.JPG

i72603_DSC00009.JPG

Skrevet

Finlandia ja, Frank som er oppdretter da ;) Ser jo skikkelig hærlig ut :wub: Skjønner godt at du savner å ha en slik i hus :)

Ja de er noen store pyser :lol: min også underkaster seg med en gang, ikke no bråk :D Veldig greit egentlig, så slipper man mye ekstra problemer :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...