Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

da blir det et valpeshow til på meg og "Kita":D fått post fra NGDK i dag med påmeldingskjema til NGDK's utstilling i Vikersund :D der er det også en valpeklasse i lydighet som jeg vurderer og debudere i :D kjempefint at de lager overkommelige klasser for en liten valpis :D

klassen innebærer:

- lineføring

- stå med line

- innkalling fra sitt (tillatt med langline)

- enkeldekk, 30 sek. /tillatt med langline)

spennende synes jeg og vi har fortsatt en del tid å trene på og i starten av april begynner valpekurset :D da bør ting begynne å fungere etterhvert:)

ho blei forresten vaksinert på jobb om fredagen, noe som gikk veldig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøve å få med oss en del erfaring nå som ho er valp :D med tanke på at det sikkert ikke blir noe mindre reising når ho blir eldre :D da får ho jo en fast liten følgesvenn også :D det gleder vi oss til:)

hjelper mye at valpis har sett en utstillingsring før ho er ett år :D gleder meg til din kan bli med på all morroa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare ta bilde av Kita'n min i soffaen i dag tidlig :P ser ut som ho føler seg som en dronning, i hvertfall vell fornøyd med tilværelsen og egen toseter :P som vi sikkert må ha med hvor enn vi flytter i framtiden :yes:

Yakita_i_soffaen_12_og_en_halv_uke.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok et tøft bilde til i dag :closedeyes: blei litt dårlig, da jeg måtte forte meg å ta det :D har sett ho har toppa øra ltt rart de siste dagene, og nå er det dokumenter :D ikke slik man ser for seg en liten grandis :D

Yakita_12_og_en_halv_uke_topper__ra_rart.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye bilder fra i dag :P var ute i dagtidlig kl. 8 og hundene kosa seg skikkkelig i DET knallværet :P

Marco er skikkelig stor i kjeften hehe :P men koser seg det gjør de i hvertfall ;)

Marco_med_et_kjempegap_21._mars.jpg

hehe synes dette bilde var skikkelig komisk :P skikkelig glis ;)

Marco_med_et_glis_21._mars.jpg

Marco er redd for halen sin ;)

Marco_er_redd_for_rumpa_si_21._mars.jpg

Nusse nusse :P blitt skikkelig kompiser dissa to ;)

Marco_og_Yakita_leiker_ute_21._mars.jpg

ser nå ganske drastisk ut, men de får nå leike å ajere som de vil :P

marco_og_Yakita_leiker_21._mars.jpg

Marco blir overfalt av Yakita :P

Marco_og_Yakita_koser_seg_ute_21._mars.jpg

Marco er stor fan av å rulle rundt i snøen hihi

Yakita_og_Marco_leiker_ute.jpg

hehe ikke noen tvil om at Yakita er vinneren :)

Yakita_legger_Marco_i_bakken_21._mars.jpg

Den som gir seg er en dritt ;)

Marco_p__b_nn_21._mars.jpg

begge gromhunda i huset :) så pene atte :P

Marco_og_Yakita_ute_21._mars.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin ho eeee=D

Har dere lært å ligge på kommando eller?? ;)

Funker dårlig her enda vartfall ;)

Men sitt går supert ;)

Ylbert er 20 kilo og 52,5 ;) Skikkelig svære begynner å bli altså ;)

ho ligger ved hjelp av å peke på bakken ;) blir bedre og bedre, men tar det ut i fra sitt foreløbig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er like gammel som Ellie ca, men veier 12 kg mer ;)

Veldig pen er hun og da ;)

hehe ho er større enn de fleste valpene som vi møter på treff rundt om i Østfold også ;) snart like høy som golden vi har her hjemme ;) men ho er i hvertfall veldig snill ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering fra utstillingsringen med mamma Vanja;) ho blei stilt på SKK´s Internationale Hundeutstilling i Malmö. der blei det ett Ck og ett CACIB også blei hun nummer 5 av samtlige tisper;)

Så stilte den ene hannvalpen fra X-kullet, Xiggy=) han vant ett Ck og ett CACIB og blei 7. beste hannhund av samtlige hanner=)

Norbert (oppdretter) lurte på om vi ville stille i Sverige 25.-26. juli! På Stora Segerstad Sveriges største og "roligaste" utstilling, som han sa :icon_confused::P synes jeg ser lille uvitende meg på en stor utstilling ja :P men har nå i hvertfall muligheten til å få veiledning fra oppdretter der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare legge inn noen bilder jeg har tatt av vidunderet ditt! :whistle: håper det er greit? :lol:

Prinsen og prinsessa i sofaen (Sivert og Hoinn...:) )

SDC10337.JPG

Yakita synes pus trenger en vask:

SDC10333.JPG

Prinsesse Yakita synes det var litt kaldt å sitte på bakken:

SDC10323.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...