Gå til innhold
Hundesonen.no

I hvilken gruppe er den peneste hunden?

tm100001

Gruppene  

118 stemmer

1. 1. I hvilken gruppe er den peneste hunderasen?

• Gruppe 1
      36
    • Gruppe 2
      26
    • Gruppe 3
      5
    • Gruppe 4
      0
    • Gruppe 5
      17
    • Gruppe 6
      2
    • Gruppe 7
      1
    • Gruppe 8
      9
    • Gruppe 9
      10
    • Gruppe 10
      11
    • "Gruppe 11"
      1

Recommended Posts

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Dette er jo umulig å svare på! :ahappy: En veltrent greyhound er vel noe av det vakreste man kan finne? Samtidig har man jo Dobermann, de er jo bare råflotte... :ahappy:

Skrevet

Vanskelig spørsmål, det finnes jo så utrolig mange flotte raser! Men jeg endte opp med å stemme gruppe 5, og det på grunn av Siberian Huskey. Utrolig synd at de ikke passer til mitt bruk, for makan til flotte og herlige hunder. :ahappy:

Skrevet

Gruppe 5:

Finsk Lapphund (og de 2 andre lapphundrasene)

Husky & Malamute

Samojed

Japaner

Shiba

Akita

Basenji

Tyske spitzer

Eurasier

og ikke for å glemme de vakre finske spetsene... :ahappy:

Skrevet

Veldig vanskelig. Står mellom Labrador, Siberian Husky og Grosser Schweizer Sennenhund. Noen Dalmatinere og Boerboel også, men stor variasjon der.

Jeg må tenke mer på det før jeg stemmer. Mulig jeg må ty til egenskapene for å få bestemt meg :ahappy:

Edit: Det ble gruppe 2 på meg.

Skrevet

Gruppe 8 - portugisisk vannhund er min favoritt... (bra jeg liker min egen rase, gitt!)

Ellers er det få som kan matche en lekker afghaner eller en dobermann. *sukk*

Skrevet

Gruppe 5. De polare rasene er i en klasse for seg;=) - og må inrøe at grønlandshunden - vakrere hund finnes ikke i mine øyne;=)!

MEN Gruppe 2 er en sterk nr 2 - og da er New Foundlenderen bare rett og slett vakker! (Og da tenker jeg også lynne) En aldeles herlig rase, som jeg en gang skal ha! Men det blir ikke før jeg begynner dra litt er på årene og kanskje legger opp som hundekjører;=)

Skrevet
Gruppe 5:

Finsk Lapphund (og de 2 andre lapphundrasene)

Husky & Malamute

Samojed

Japaner

Shiba

Akita

Basenji

Tyske spitzer

Eurasier

og ikke for å glemme de vakre finske spetsene... :)

Ja, spisshundene er i en klasse for seg selv. Anatomisk "korrekte" og rett og slett vakre- alle sammen (som er flere enn de du nevner her)

Om man skal se på "mangfold av vakkerhet" er det og blir det (for meg) definitivt gruppe 5, med Myndene (Gr. 10) på en klar 2. plass

Skrevet

Ååhh, glemte jo boleterrierne, APBT og Ambull. :D Og faktisk er både Pointere og KV nydelige hunder, nesten litt synd at jeg ikke er så interessert i fuglejakt. :rolleyes: Også glemte jeg Saluki og Basenji også, fineste rasene. :)

Dette er med andre ord en poll som er umulig for meg å svare på. :)

Skrevet
Ååhh, glemte jo boleterrierne, APBT og Ambull. :D Og faktisk er både Pointere og KV nydelige hunder, nesten litt synd at jeg ikke er så interessert i fuglejakt. :rolleyes: Også glemte jeg Saluki og Basenji også, fineste rasene. :)

Dette er med andre ord en poll som er umulig for meg å svare på. :D

Jamen da svarer du gruppe 7 da :rolleyes:

Jeg stemte gruppe 1, aussie og collier er nydelige... :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
    • Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
    • Jeg har forresten prøvd å ha en kattunge i litt lukka kattebur. Ikke sånt hundebur med gitter. Men så at kattungen da ble stressa når hunden gikk på utsiden. Men skal prøve flere ganger.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...