Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør du nyttårsaften?


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Guest Gråtass

Absolutt ingenting og jeg er egentlig litt furten for det.. De siste tre årene har vi hatt div hundefolk hos oss på mat og fyrverkerifri sone, i år forventet jeg litt optimistisk at vi kanskje skulle bli invitert til noen av de som har vært hos oss, men har ikke hørt noe enda, så enten så har jeg 1. Hundevenner som inviterer i siste liten. 2. Blitt veldig upopulær det siste året eller 3. Har venner som forventer at når vi har invitert de siste årene, så har det blitt en tradisjon som skal opprettholdes.

Hva tror dere soniser og doggis-folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29. eller 30. drar jeg, sambo og begge hundene til fjells:) Nyttårsaften skal vi feire på hytta til min familie i år som i fjor. Der er vi ca 10km unna nærmeste bil, og noen kilometer unna nærmeste hyttenabo (som ikke kommer til å være på hytta si uansett), så det blir stille, rolig og deilig:) Kl 23 på nyttårsaften stiller vi oss opp på en liten fjelltopp og skåler i cola for at Finland gikk inn i 2009 samt ser på raketter derfra, og kl 24 benker vi oss ned på en litt større fjelltopp og ser på rakettene fra Norge (Pasvik/Neiden/Munkefjord/Kirkenes) om det er klarvær. Så skåler vi i champagne og koser oss i finværet (forhåpentligvis!). Så drar vi vel ned igjen 2.januar eller så. Hundene elsker å være der, det betyr snøscooterkjøring for Lyng, og løsløping så mye de vil for begge. Perfekt plass å feire nyttårsaften :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29. eller 30. drar jeg, sambo og begge hundene til fjells:) Nyttårsaften skal vi feire på hytta til min familie i år som i fjor. Der er vi ca 10km unna nærmeste bil, og noen kilometer unna nærmeste hyttenabo (som ikke kommer til å være på hytta si uansett), så det blir stille, rolig og deilig:) Kl 23 på nyttårsaften stiller vi oss opp på en liten fjelltopp og skåler i cola for at Finland gikk inn i 2009 samt ser på raketter derfra, og kl 24 benker vi oss ned på en litt større fjelltopp og ser på rakettene fra Norge (Pasvik/Neiden/Munkefjord/Kirkenes) om det er klarvær. Så skåler vi i champagne og koser oss i finværet (forhåpentligvis!). Så drar vi vel ned igjen 2.januar eller så. Hundene elsker å være der, det betyr snøscooterkjøring for Lyng, og løsløping så mye de vil for begge. Perfekt plass å feire nyttårsaften :ahappy:

Hehe, jeg bor rett over fjorden jeg. I Vadsø :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til fjells 29. eller 30. og blir der til neste år. På hytte lånt via jobben til Lars. OM vi klarer å få tak i nøkkel da, for det glemte vi jo selvfølgelig på fredag...

Aner ikke om vi blir alene, med tromsø folk, dokka folk ( :ahappy: ) eller gjøvik eller hva. Alene funker som regel det også liksom

Med på lasset blir iallefall Bridie og Nubis og muligens Psycho og Luc... Vi får se :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingenting og jeg er egentlig litt furten for det.. De siste tre årene har vi hatt div hundefolk hos oss på mat og fyrverkerifri sone, i år forventet jeg litt optimistisk at vi kanskje skulle bli invitert til noen av de som har vært hos oss, men har ikke hørt noe enda, så enten så har jeg 1. Hundevenner som inviterer i siste liten. 2. Blitt veldig upopulær det siste året eller 3. Har venner som forventer at når vi har invitert de siste årene, så har det blitt en tradisjon som skal opprettholdes.

Hva tror dere soniser og doggis-folket?

Alt 3...

Foreløpig har jeg ingen planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer faktisk å putte iallefall Symra i bilen, kanskje Pippin også, og bare kjøre avsted. Det avhenger litt av vær og føre, jeg hater egentlig å kjøre når det er glatt. Men dersom det kan gjøre livet til Symra litt lettere, så tåler jeg temmelig dårlig føre også. Får kikke litt på kartet og finne øde skog- eller fjellområder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt bestemt meg, har et par alternativer, men alle inkluderer stress og reising. Så tror jeg velger noe helt annet og blir hjemme alene med krokkis. Første nyttårsaften for henne og selv om jeg ikke forventer problemer, så er det greit å kunne flytte inn på badet eller ned i kjellern med henne om det skulle bli noe problem. Lage meg noe god mat og utstyre meg med nok filmer til å holde hele natta og laptop, så tenker jeg at vi klarer oss utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom det er første nyttårsaften til babisen min skal vi nok feire separat. Jeg skal til noen venner sammen med kjæresten. Mens lille Tinka skal på hytte i Nordmarka (krokskogen) med mamma og pappa, onkel Alfred (familiehunden). Jeg vil at hun skal være med familiehunden første nyttårsaften med tanke på fyrverkeri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingenting og jeg er egentlig litt furten for det.. De siste tre årene har vi hatt div hundefolk hos oss på mat og fyrverkerifri sone, i år forventet jeg litt optimistisk at vi kanskje skulle bli invitert til noen av de som har vært hos oss, men har ikke hørt noe enda, så enten så har jeg 1. Hundevenner som inviterer i siste liten. 2. Blitt veldig upopulær det siste året eller 3. Har venner som forventer at når vi har invitert de siste årene, så har det blitt en tradisjon som skal opprettholdes.

Hva tror dere soniser og doggis-folket?

Alt 3. Jeg antar det er så koselig at folk vil det skal bli en tradisjon, og syns nok du er fryktelig sent ute med invitasjonene i år! :)

De siste årene har typen fått viljen sin, når jeg tenker meg om har han fått gjøre det han vil i alle fall fem av seks år, så nå er det min tur til å bestemme! Jeg satte foten ned, og sa strengt at vi ikke skulle på noen fest (som er hans måte å feire nyttårsaften på), men vi skulle være hjemme, alene, uten noen andre, spise skikkelig god hjemmelaget gourmet-mat, vi skal se en god film (kanskje hele LotR inkl extensions), vi skal ta oss et glass eller to god drikke, han får ikke kjøpe masse batterier til å sende opp, kun noen få (han bruker alt for mye penger på sånt tullball), og når klokka ble tolv så får han gå ut til naboene og skyte opp, hvis han må det. Jeg skal være inne med bikkjedyrene. Basta. Så det blir første nyttårsaften uten festing på veldig mange år. Må si jeg er veldig glad for å slippe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Være hjemme :D Hunden bryr seg ikke i det hele tatt om det blinker, smeller og er litt livat... men har to barn hvor særlig den minste syns ting som piper, hyler og smeller er skummelt. Og med tanke på barna så blir det heller ingen fest, men koselig samvær med litt besøk blir det da :) Kalkun og godt tilbehør hører også med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha noen få gode venner her på god middag, dessert og masse kaker og snop. Så blir det kanskje litt TP spilling eller filmtitting utover kvelden. Så blir det vel en tur ut for å se på fyrverkeri for de som vil det. Selv skal jeg se det litt an om jeg ikke blir inne med vofsen da jeg har en ankel som ikke vil bli bra igjen.. (Kaaanskje er den bra til nyttår *håpe*).

Hunden var ikke redd i fjor, det var hennes første nyttårsaften.. men den siste tiden har hun blitt mer skvetten så jeg er spent på hvordan det blir i år, tror det skal gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...