Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal jeg gjøre?


Sju

Recommended Posts

Jeg er helt enig i hva de andre sier her... Og selv om jeg vet at du synes det er helt grusomt å måtte gi slipp på han så tenk på det at han nå kommer til noen som virkelig har krefter til å gi han det han trenger. For det er jo klart at han blir stressa/masete/slitsom når han ikke får brukt energien sin ordentlig :)

Finske Lapphunder er ikke de enkleste hundene i verden å oppdra uansett. Marco var slitsom som valp han også (er fremdeles forresten) men har han fått brukt all energien sin så er han en fantastisk gutt. At en valp er slitsomt er det ingen tvil om og når man er sliten fra før så hjelper det lite med en slitsom valp ja.. Jeg er så heldig at jeg har en oppdrager til i huset så jeg har ikke hele ansvaret alene. Det har jo vært ekstra vanskelig for deg p.g.a stresset med pappaen din og sånn.

Holdt på å si at vi kunne bytte bikkje, men da tror jeg du ville fått det verre for Marco er et udyr til tider :)

Hehe, men jeg håper at den løsninga her gjør at du får det bedre. At du kan få litt ro og ta deg tid til å finne en voksen hund som du kan trives godt med!

Lykke til og det er selvfølgelig bare å si i fra hvis du trenger noen å snakke med, jeg er her jeg veitu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar
Da skal Heikki dra tilbake til oppdretter på tirsdag.

Endelig en fornuftig settning.. folk som ikke klarer å ta vare på sine dyr pga av sykdom skal å bør ikke ha dyr.... alt annet er bare egoistisk tankegang.

Du visste meget godt om dine vansker å skulle ALDRI gått til annskaffelse av hund.. brutalt sagt å skrevet men sånn er det bare.

Håper du ikke gjør samme tabben en gang til ... kjøp deg et kosedyr istedet til trøst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^--- WTF?

Hun har jo hatt erfaring med hund før, og ingen kunne vite at det kom til å gå så dårlig. Selvfølgelig, vi alle vet hvor krevende valper kan være, for noen er det enkelt, for andre er det mer krevende. For de som har krevende valper krever det vanvittig mye, jeg ser på meg selv som stabil i psyken, ingen problemer med hverken det ene eller det andre, skole, sosiale forhold, penger eller noe annet. Allikevel holdt det på å ta knekken på meg å få en krevende valp. Jeg hadde erfaring med schäfer fra før av, men forskjellen på en stabil voksen hund, mot ALENE ANSVAR for en valp er vanvittig stor. Når man I TILLEGG har foreldre som man ønsker å gjøre alt greit for, blir det et ****** stort psykisk press.

Har man allerede opplevd den fantastiske tryggheten og det "companionship"'et som ligger i en voksen hund - da er det en selvfølge at man prøver å få seg en hund selv også! Hun har 100 ganger mer rett til å ha en hund enn utallige bortskjemte drittunger på mellom 14-25 som vil ha hund fordi de så noen andre ha en og det så kult ut. Så går de rundt med bikkja i ei veske eller setter den utenfor kinoen, siden den ikke passer inn i livene deres hele tiden. Latterlig.

Tenke seg LITT om før man spyr ut usakligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en fornuftig settning.. folk som ikke klarer å ta vare på sine dyr pga av sykdom skal å bør ikke ha dyr.... alt annet er bare egoistisk tankegang.

Du visste meget godt om dine vansker å skulle ALDRI gått til annskaffelse av hund.. brutalt sagt å skrevet men sånn er det bare.

Håper du ikke gjør samme tabben en gang til ... kjøp deg et kosedyr istedet til trøst

Og du er like trivelig som alltid. Man MÅ skyte under beltestedet når det er minst nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en fornuftig settning.. folk som ikke klarer å ta vare på sine dyr pga av sykdom skal å bør ikke ha dyr.... alt annet er bare egoistisk tankegang.

Du visste meget godt om dine vansker å skulle ALDRI gått til annskaffelse av hund.. brutalt sagt å skrevet men sånn er det bare.

Håper du ikke gjør samme tabben en gang til ... kjøp deg et kosedyr istedet til trøst

Det der var pinadø så lavmåls at jeg ikke får sagt det engang !!

At akkurat DEN valpen ble for mye tilsier ikke at en annen hund ikke vil få det bra der, hvordan i alle dager kan du sette deg så til dommer over folk du ikke engang kjenner ???

Synes du skulle skamme deg jeg, rett og slett......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Var vel ikke annet å vente fra den kanten. Sju- vær så snill å overse det og IKKE ta det til deg. Synes du er et menneske det står respekt av, slike avgjørelser er kjempevanskelige. *Sender en stor klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sju: Du vet du gjør det rette for både deg og Heikki, og jeg ønsker deg god bedring og lykke til på jakten etter en ny hund. For den rette hunden blir du en fantastisk eier, og den kommer til å være fantastisk for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en fornuftig settning.. folk som ikke klarer å ta vare på sine dyr pga av sykdom skal å bør ikke ha dyr.... alt annet er bare egoistisk tankegang.

Du visste meget godt om dine vansker å skulle ALDRI gått til annskaffelse av hund.. brutalt sagt å skrevet men sånn er det bare.

Håper du ikke gjør samme tabben en gang til ... kjøp deg et kosedyr istedet til trøst

Skam deg som slår noen som allerede har det fælt :ahappy: Langt under lavmål :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Var vel ikke annet å vente fra den kanten.

He he .. å det betydde hva ?

Er ingen vits i å pakke inn sine synspunkter i bomull å vise falsk sympati.. thats life .. å jeg personelig mener at hun aldri skulle kjøpt seg hund men heller et ksoedyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he .. å det betydde hva ?

Er ingen vits i å pakke inn sine synspunkter i bomull å vise falsk sympati.. thats life .. å jeg personelig mener at hun aldri skulle kjøpt seg hund men heller et ksoedyr.

Hvorfor skulle hun ikke det? Hun viste da vell ikke at det skulle gå sånn! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en fornuftig settning.. folk som ikke klarer å ta vare på sine dyr pga av sykdom skal å bør ikke ha dyr.... alt annet er bare egoistisk tankegang.

Du visste meget godt om dine vansker å skulle ALDRI gått til annskaffelse av hund.. brutalt sagt å skrevet men sånn er det bare.

Håper du ikke gjør samme tabben en gang til ... kjøp deg et kosedyr istedet til trøst

He he .. å det betydde hva ?

Er ingen vits i å pakke inn sine synspunkter i bomull å vise falsk sympati.. thats life .. å jeg personelig mener at hun aldri skulle kjøpt seg hund men heller et ksoedyr.

:hyper::lol::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he .. å det betydde hva ?

Er ingen vits i å pakke inn sine synspunkter i bomull å vise falsk sympati.. thats life .. å jeg personelig mener at hun aldri skulle kjøpt seg hund men heller et ksoedyr.

Det er det dummeste jeg har hørt. Du kjenner ikke trådstarter og har hvertfall ingen rett til å bedømme ærligheten bak de innleggene som ligger i denne tråden. Det blir like dumt som at jeg skulle si til deg at du burde aldri hatt hund fordi du har ikke peiling på hundetrening. Hva veit jeg egentlig om det? Og hva veit du egentlig om hvorvidt deprimerte mennesker burde ha hund eller ikke? Makan til bitter, simpel tankegang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he .. å det betydde hva ?

Er ingen vits i å pakke inn sine synspunkter i bomull å vise falsk sympati.. thats life .. å jeg personelig mener at hun aldri skulle kjøpt seg hund men heller et ksoedyr.

Det er en viss forskjell på å pakke inn i bomull og å pakke inn i piggtråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å ha to tanker i hodet samtidig.

Jeg skriver at det går an å ha to tanker i hodet på grunn av krangelen som utarter seg. Det er fullt mulig å støtte TS, depresjon er sjelden en grei sykdom, og det er ingen vits i å sparke folk som ligger nede. Samtidig, når en debattant noe krasst uttrykker at TS ikke burde hatt hund, strømmer det folk til for å si at det bør hun selvfølgelig ha. Men det er ingen selvfølge.

Jeg kjenner ikke TS, men på generell basis mener jeg at ja, det er fullt mulig å ha en alvorlig psykisk lidelse samtidig som du har ansvar for f.eks en hund. Men da finnes det et par viktige forutsetninger. Du er nødt til å ha en ganske ekstrem ansvarsfølelse, du må ha evnen til å planlegge, du må kunne gjenkjenne symptomene raskt, og du må ha et stort nettverk. Mangler du en av disse kommer det til å gå utover hunden. Og det synes ikke jeg er ok.

Du må ha en ekstrem sterk ansvarsfølelse, fordi du er *nødt* til å sette hundens velferd over egen sykdom og lidelse. Får du hundepass først om tre dager og depresjonen er såpass alvorlig at du har sluttet å dusje, spise, stå opp fra sengen, er du nødt til å reise deg og gå tur allikevel. Det krever en ekstraordinær styrke, og den er betinget av ansvarsfølelse.

Det kan godt hende at TS kan bli en god hundeeier, det vet jeg ingenting om. Men på generelt basis vil jeg gjerne si at det er ikke alltid det er "snilt" å insistere på at alle kan klare alt, spesielt ikke til folk man ikke kjenner på internett. Det går an å støtte en som er syk selv om man kanskje ikke alltid er enig i alt. Det er viktig at man iblant sier "nei, det synes jeg ikke du skal gjøre", det betyr ikke at man er mindre støttende eller glad i personen det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he .. å det betydde hva ?

Er ingen vits i å pakke inn sine synspunkter i bomull å vise falsk sympati.. thats life .. å jeg personelig mener at hun aldri skulle kjøpt seg hund men heller et ksoedyr.

Blir litt som om jeg skal be deg gi beng i å skrive her før du har lært deg normal rettskriving. Det er MIN personlige mening. Siden du VET du ikke skriver korrekt bør du naturligvis la det være og heller kose deg med en billedbok :closedeyes:

Hvor godt kjenner du forresten Vanja og Heikki siden du kan uttale deg så bastant? Har du i det hele tatt hilst på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt som om jeg skal be deg gi beng i å skrive her før du har lært deg normal rettskriving. Det er MIN personlige mening. Siden du VET du ikke skriver korrekt bør du naturligvis la det være og heller kose deg med en billedbok :closedeyes:

Å kritisere folks synspunkter gjennom å latterliggjøre vedkommendes skrivevansker er lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kritisere folks synspunkter gjennom å latterliggjøre vedkommendes skrivevansker er lavmål.

Får si som vedkommende, det var MIN persolige mening, hvorfor pakke det inn i falsk sympati ?

Tror du ikke det er en viss mulighet for at det var mange ganger værre for Vanja å få den kommentaren nå som hun allerede er så langt nede og har tatt en så tøff beslutning ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott av deg av deg å være så ærlig med deg selv og klare å ta den avgjørelsen midt oppi situasjonen din!

Det høres jo ikke dumt ut med en voksen hund. Kanskje faren din har lyst til å engasjere seg litt i letinga også?

Lykke til ihvertfall :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...