Gå til innhold
Hundesonen.no

Str på en voksen Aussie hann


civga

Recommended Posts

Ja, jeg holder på med å bestille utstyr i canis, og skal bestille et dekken til Kenzo som skal brukes når han blir voksen, eller fult utvokst.

Da er spørsmålet hvilken str jeg skal ha på hann da.

1. Mål avstand mellom hundens manke og halerot.

2. Til hannhund anbefales det å ta en str større.

Da tenker jeg på to av disse str'ne: 54-56 eller 60-63.

Noen her som kan hjelpe meg litt? icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være begge deler :whistle: Det vil være vanskelig å si hvordan de vil se ut som voksne, små og korte - eller store og lange. Eventuellt en kombinasjon...

Vent heller, det kan komme mye fint på den tiden han vokser.

Men i forhold til foreldrene hans etc, så tipper jeg heller 60-63.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du målt avstand fra manke til halerot da? Og vet du hva gjennomsnittet er på lengden på unge Aussie hanner? Det er jo mulig nå å se ann litt hvordan kroppen hans blir, for han er vel ingen "liten" valp, eller? Hvis jeg har forstått det rett så er han rundt 5mnd? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg vil ha dekken nå er fordi jeg også skal bruke det dekkenet til min ene blanding som er i den str'en, men kommer jo selfølgelig også til å kjøpe et til dekken til Kenzo i senere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanskelig å tippe størrelse på aussiene da de varierer så veldig i størrelse fra linje til linjer (oppdretter til oppdretter). Er de høy er de som oftest lengere også enn en som er mye lavere, men de kan også bli lange og lave liksom. Ville heller kjøpt dekken til blandingen og så heller kjøpe et ekstra til Kenzo når han blir gammel nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...