SiriEveline Skrevet 12. Desember 2008 Rapporter Skrevet 12. Desember 2008 Nå har jeg endelig fått henne i hus! Har ikke så mye å si annet en at hun er helt nusselig og super. Vist seg å være ganske tøff så treningen kan bli en utfordring, men det skal nok bli spennende. Så legger ved noen bilder av første dagen hennes! Trykk på de for å se større!
Maren Skrevet 12. Desember 2008 Rapporter Skrevet 12. Desember 2008 så nusselig da... jeg vil kose på hvordan gikk turen da??
SaraS Skrevet 12. Desember 2008 Rapporter Skrevet 12. Desember 2008 Å endelig er ventetiden din over! Jeg har en uke igjen til jeg får min valp. Kos deg med den lille
SiriEveline Skrevet 12. Desember 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Desember 2008 så nusselig da... jeg vil kose på hvordan gikk turen da?? Turen gikk supert. Bortsett fra en liten bærsj, sovnet hun raskt igjen. Men etter middag var hun flink å tisse og bærsje ute (i snøen, noe som var ganske kaldt). "≈≈" - Dette var fra henne, ikke spørr meg hva det betyr (men tastaturet er gøy!)
TineSimbaNana Skrevet 12. Desember 2008 Rapporter Skrevet 12. Desember 2008 åå, så søt hun er Gratulerer så masse, deilig å få hun hjem tenker jeg
tm100001 Skrevet 12. Desember 2008 Rapporter Skrevet 12. Desember 2008 Turen gikk supert. Bortsett fra en liten bærsj, sovnet hun raskt igjen. Men etter middag var hun flink å tisse og bærsje ute (i snøen, noe som var ganske kaldt). "≈≈" - Dette var fra henne, ikke spørr meg hva det betyr (men tastaturet er gøy!) Det er jo Tinka som fryser, ser du ikke det?
SiriEveline Skrevet 12. Desember 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 12. Desember 2008 Tusen takk! Nå har jeg nettopp lagt henne i buret for natten. Enda ikke kommet et pip derifra, men varer nok ikke lenge *bank i bordet* Neida jeg tror hun er veldig trøtt, har nettopp hatt noen razzia runder rundt hele leiligheten. Så nå får vi se hvor lang natt jeg får!
MarorA Skrevet 13. Desember 2008 Rapporter Skrevet 13. Desember 2008 Åååee, så herlig Sambo er og henter valpen vår,fikk ikke barnevakt til ungene,så jeg måtte bli hjemme... De er her om ca 5 timer
Synnikken Skrevet 13. Desember 2008 Rapporter Skrevet 13. Desember 2008 Gosh da.. Nå har ikke jeg peil på papillon/Phalene fargene? Men er hun sobel? Hvilket oppdrett er hun ifra?
SiriEveline Skrevet 14. Desember 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 14. Desember 2008 Gosh da.. Nå har ikke jeg peil på papillon/Phalene fargene? Men er hun sobel? Hvilket oppdrett er hun ifra? Hun er sobel ja! Hun er fra hjemmeoppdrett bare. Så er bare en liten kosehund egentlig..
Sju Skrevet 14. Desember 2008 Rapporter Skrevet 14. Desember 2008 Åååh, hællenussen! Nesten like nusselig som min jo!
SiriEveline Skrevet 14. Desember 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 14. Desember 2008 Åååh, hællenussen! Nesten like nusselig som min jo! Mer nusselig! neida.. de er jo så skjønne begge to. Men hvor stor er egentlig Heikki nå? (det ble navnet ikke sant?) Altså hvor mange uker og hvor mye veier han? Hun her er som sagt 8 uker og veier ca. 1,5kg (som en liten melpose liksom )
Sju Skrevet 14. Desember 2008 Rapporter Skrevet 14. Desember 2008 Heikki er 11 uker i dag han, og da jeg veide ham for tre dager siden veide han ganske akkurat 3,5 kilo Veit ikke om det er det han skal veie eller om han er tjukk eller tynn nå, men det går seg nok til uansett, sånt Nå vil jeg hilse på Tinka! Hvordan går det med tissetrening og sånt? Nå er det jo bare 2 dager siden du hentet lille frøkna, men ja
SiriEveline Skrevet 14. Desember 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 14. Desember 2008 Heikki er 11 uker i dag han, og da jeg veide ham for tre dager siden veide han ganske akkurat 3,5 kilo Veit ikke om det er det han skal veie eller om han er tjukk eller tynn nå, men det går seg nok til uansett, sånt Nå vil jeg hilse på Tinka! Hvordan går det med tissetrening og sånt? Nå er det jo bare 2 dager siden du hentet lille frøkna, men ja Ikke bærsjet inne, men tisset noen ganger. Ellers har hun vært veldig flink til å tisse når jeg tar henne ut. Så det skal nok gå bra, og idag tidlig gikk hun faktisk bort til døren og pep, og da skulle hun ut å tisse! Så kjempe stolt av henne. Nå ligger hun og sover stakkars, utslitt vettu! Ellers er hun super stille om natten, bare noen pip og så sovner hun. (Sover i bur forresten)
ToneC Skrevet 15. Desember 2008 Rapporter Skrevet 15. Desember 2008 Gratulerer Hun er kjempesøt da! Deilig at hun sover fint på natten og allerede har begynt å si i fra når hun må ut. Post gjerne flere bilder!
SiriEveline Skrevet 15. Desember 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 15. Desember 2008 Gratulerer Hun er kjempesøt da! Deilig at hun sover fint på natten og allerede har begynt å si i fra når hun må ut. Post gjerne flere bilder! Ja, også er hun veldig rolig. Det er liksom greit å bare ligge ved siden av meg å tygge på et bein mens jeg surfer meg rundt på Doggis Og skal poste flere bilder så fort jeg får fikset kameraet. (Det måtte selvfølgelig gå i stykker når jeg nettopp hadde fått babyen min i hus.)
Gullen Skrevet 16. Desember 2008 Rapporter Skrevet 16. Desember 2008 Gratulerer så masse med en søt, liten valp. ..men hva mener du med at hun "bare" er fra et "hjemmeoppdrett"..? Er ikke de aller fleste oppdrett her i landet hjemme hos oppdretteren..? (...bortsett fra fòrtisper som får valpene hos fòrverten da..) Hvis du mener at oppdretter ikke har noe kennelnavn, så har ikke det nødvendigvis noen betydning for "kvaliteten" på hunden. Hun kan komme til gjøre det like bra på utstilling og bruks, som en hvilken som helst annen hund fra en oppdretter med et kjent kennelnavn. Lykke til med den lille!
SiriEveline Skrevet 16. Desember 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 16. Desember 2008 Gratulerer så masse med en søt, liten valp. ..men hva mener du med at hun "bare" er fra et "hjemmeoppdrett"..? Er ikke de aller fleste oppdrett her i landet hjemme hos oppdretteren..? (...bortsett fra fòrtisper som får valpene hos fòrverten da..) Hvis du mener at oppdretter ikke har noe kennelnavn, så har ikke det nødvendigvis noen betydning for "kvaliteten" på hunden. Hun kan komme til gjøre det like bra på utstilling og bruks, som en hvilken som helst annen hund fra en oppdretter med et kjent kennelnavn. Lykke til med den lille! Jeg mente forsåvidt hjemmeoppdrett. Altså ikke et helt planlagt kull som ikke er registrert, altså utstillinger blir det ikke på oss. Men Anita Øien heter oppdretteren, jeg vet ikke om noen kjenner til henne (fra Trysil området). Så det er bare en liten kosehund som skal brukes til agility og lydighet, det er ihvertfall planen.
Ane&Kaiza Skrevet 16. Desember 2008 Rapporter Skrevet 16. Desember 2008 Tnåå, herligste;) lykke til videre!
SiriEveline Skrevet 17. Desember 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Desember 2008 Sånn nå har jeg hatt Tinka i 5 dager, så her kommer noen flere bilder. Hun har blitt kjempeflink med dotrening, sier litt ifra når hun vil ut. Tisser på avispapir på rommet mitt når hun må, og "glemmer" å si ifra. Ellers er senga det beste hun vet, tilbringer mye tid der (forståelig nok). EDIT: Bildene er lagt i egen tråd i Bildeforumet "Tinka Tequila"
SiriEveline Skrevet 23. Desember 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Desember 2008 Idag har vi vært på tur med kamera.. så kommer det flere bilder. Først litt sovebilder.. sammen med skumle jakthunden! "Jeg vokter senga!" "Og, så sovnet jeg..zZzZz!" Huff, det er ikke morro å ta julevasken.. ..så da rømmer vi fra badet! Endelig var vasken gjort, og fønet var hun også Nå skal vi ut på tur! men først litt stå pent bilde.. Trær er morsomme Hmm.. ser opp til store Onkel Alfred.. Og så var begge klare til å gå
SiriEveline Skrevet 23. Desember 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Desember 2008 Her har Onkel Alfred markert, så det må sjekkes grundig! Skummelt.. Da rømmer vi til Mamma's bein. Er det her vi bor Mamma? Angrip! (ikke spørr meg hva som var der)
SiriEveline Skrevet 23. Desember 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Desember 2008 En liten julegave på forskudd... Kong med V&H.. det var en slager for å si det sånn. Jeg må si at den fungerer veldig bra!
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar