Gå til innhold
Hundesonen.no

Tinka: 8 uker gammel Phalene


SiriEveline

Recommended Posts

Nå har jeg endelig fått henne i hus!

Har ikke så mye å si annet en at hun er helt nusselig og super. Vist seg å være ganske tøff så treningen kan bli en utfordring, men det skal nok bli spennende.

Så legger ved noen bilder av første dagen hennes!

Trykk på de for å se større! ;)

prversengensinmh9.th.jpg

kikkerrundtan4.th.jpg

tinkaifangetmittpj8.th.jpg

tinkaogyvindrz9.th.jpg

hungrypw1.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så nusselig da... jeg vil kose på

hvordan gikk turen da??

Turen gikk supert. Bortsett fra en liten bærsj, sovnet hun raskt igjen.

Men etter middag var hun flink å tisse og bærsje ute (i snøen, noe som var ganske kaldt).

"≈≈" - Dette var fra henne, ikke spørr meg hva det betyr (men tastaturet er gøy!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen gikk supert. Bortsett fra en liten bærsj, sovnet hun raskt igjen.

Men etter middag var hun flink å tisse og bærsje ute (i snøen, noe som var ganske kaldt).

"≈≈" - Dette var fra henne, ikke spørr meg hva det betyr (men tastaturet er gøy!)

Det er jo Tinka som fryser, ser du ikke det? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Nå har jeg nettopp lagt henne i buret for natten. Enda ikke kommet et pip derifra, men varer nok ikke lenge *bank i bordet*

Neida jeg tror hun er veldig trøtt, har nettopp hatt noen razzia runder rundt hele leiligheten. Så nå får vi se hvor lang natt jeg får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, hællenussen! :D Nesten like nusselig som min jo! :lol:

Mer nusselig! :( neida.. de er jo så skjønne begge to. Men hvor stor er egentlig Heikki nå? (det ble navnet ikke sant?) Altså hvor mange uker og hvor mye veier han?

Hun her er som sagt 8 uker og veier ca. 1,5kg (som en liten melpose liksom :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heikki er 11 uker i dag han, og da jeg veide ham for tre dager siden veide han ganske akkurat 3,5 kilo :lol: Veit ikke om det er det han skal veie eller om han er tjukk eller tynn nå, men det går seg nok til uansett, sånt :D

Nå vil jeg hilse på Tinka! Hvordan går det med tissetrening og sånt? Nå er det jo bare 2 dager siden du hentet lille frøkna, men ja :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heikki er 11 uker i dag han, og da jeg veide ham for tre dager siden veide han ganske akkurat 3,5 kilo :lol: Veit ikke om det er det han skal veie eller om han er tjukk eller tynn nå, men det går seg nok til uansett, sånt :D

Nå vil jeg hilse på Tinka! Hvordan går det med tissetrening og sånt? Nå er det jo bare 2 dager siden du hentet lille frøkna, men ja :(

Ikke bærsjet inne, men tisset noen ganger. Ellers har hun vært veldig flink til å tisse når jeg tar henne ut. Så det skal nok gå bra, og idag tidlig gikk hun faktisk bort til døren og pep, og da skulle hun ut å tisse! Så kjempe stolt av henne.

Nå ligger hun og sover stakkars, utslitt vettu!

Ellers er hun super stille om natten, bare noen pip og så sovner hun. (Sover i bur forresten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) Hun er kjempesøt da! Deilig at hun sover fint på natten og allerede har begynt å si i fra når hun må ut. Post gjerne flere bilder!

Ja, også er hun veldig rolig. Det er liksom greit å bare ligge ved siden av meg å tygge på et bein mens jeg surfer meg rundt på Doggis :)

Og skal poste flere bilder så fort jeg får fikset kameraet. (Det måtte selvfølgelig gå i stykker når jeg nettopp hadde fått babyen min i hus.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med en søt, liten valp. :)

..men hva mener du med at hun "bare" er fra et "hjemmeoppdrett"..?

Er ikke de aller fleste oppdrett her i landet hjemme hos oppdretteren..? (...bortsett fra fòrtisper som får valpene hos fòrverten da..)

Hvis du mener at oppdretter ikke har noe kennelnavn, så har ikke det nødvendigvis noen betydning for "kvaliteten" på hunden.

Hun kan komme til gjøre det like bra på utstilling og bruks, som en hvilken som helst annen hund fra en oppdretter med et kjent kennelnavn.

Lykke til med den lille! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med en søt, liten valp. :)

..men hva mener du med at hun "bare" er fra et "hjemmeoppdrett"..?

Er ikke de aller fleste oppdrett her i landet hjemme hos oppdretteren..? (...bortsett fra fòrtisper som får valpene hos fòrverten da..)

Hvis du mener at oppdretter ikke har noe kennelnavn, så har ikke det nødvendigvis noen betydning for "kvaliteten" på hunden.

Hun kan komme til gjøre det like bra på utstilling og bruks, som en hvilken som helst annen hund fra en oppdretter med et kjent kennelnavn.

Lykke til med den lille! :)

Jeg mente forsåvidt hjemmeoppdrett. Altså ikke et helt planlagt kull som ikke er registrert, altså utstillinger blir det ikke på oss. Men Anita Øien heter oppdretteren, jeg vet ikke om noen kjenner til henne (fra Trysil området). Så det er bare en liten kosehund som skal brukes til agility og lydighet, det er ihvertfall planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn nå har jeg hatt Tinka i 5 dager, så her kommer noen flere bilder. Hun har blitt kjempeflink med dotrening, sier litt ifra når hun vil ut. Tisser på avispapir på rommet mitt når hun må, og "glemmer" å si ifra.

Ellers er senga det beste hun vet, tilbringer mye tid der (forståelig nok).

EDIT: Bildene er lagt i egen tråd i Bildeforumet "Tinka Tequila"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært på tur med kamera.. så kommer det flere bilder.

Først litt sovebilder.. sammen med skumle jakthunden!

p1040679cy0.jpg

w300.png

"Jeg vokter senga!"

p1040684mg4.jpg

w300.png

"Og, så sovnet jeg..zZzZz!"

p1040686vb6.jpg

w300.png

Huff, det er ikke morro å ta julevasken..

p1040694xl3.jpg

w300.png

..så da rømmer vi fra badet!

p1040693le7.jpg

w300.png

Endelig var vasken gjort, og fønet var hun også

p1040699hw3.jpg

w300.png

Nå skal vi ut på tur! men først litt stå pent bilde..

p1040703cm4.jpg

w300.png

Trær er morsomme

p1040709gl1.jpg

w300.png

Hmm.. ser opp til store Onkel Alfred..

p1040710mj0.jpg

w300.png

Og så var begge klare til å gå

p1040711mz8.jpg

w300.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...