Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal DIN firbeinte venn få i julegave?


SFX

Recommended Posts

Et års forbruk av for og tyggebein, gratis start i konkurranser, gratis vaksine for et år, gratis ormekur/forhudsrens/ørerens/kloklipp for et år. ;)

;)

Kjøpte 2 bokser med leker på dyrebutikken i Sverige. God str på lekene var knute, pipeleker ovs.. dessuten kosta de bare 45,- Putter vel inn noe spisende og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar
Hmmm.... Her er det gaver til alle dyrene under treet, selv Villkatten som bestefar tar seg av. ;) Og jeg vet det kommer gaver fra fler enn meg. ;)

Ellers har Bridie fått opptil flere julegaver allerede. ;) Jeg har jo kalt dem julegaver.

"Dette kan bridie få i julegave vettu" sier jeg, også sier ikke Lars noe på at jeg har kjøpt det ;)

Så det begynte med slalom og dekken til henne da vi var i Sverige her for noen uker siden. Så kjøpte jeg sko til henne i V.skipet som sku pakkes inn og ha under treet, men vi trengte dem visst tidligere, så da har hu jo fått dem.

Også har vi visst bestilt BiaBed til henne i Sverige, som vi skal hente neste lørdag tror jeg. Men, den blir jo for stor under treet, så da må hun jo få noe annet der.

Blir vel noe hu kan pakke opp selv og kose seg med mens vi spiser tenker jeg ;) Helst sku jeg hatt tak i sånne lange oksepeniser, men usikker på hvor jeg får kjøpt det.

Kattene får forøvrig en lekehule (tipper Lucifer kommer til å flytte inn i den), samt en boks med blaut mat, og catnip et eller annet sted ;)

kremt, vet de har det på hund som hobby ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som faktisk kjøper julepresang til dyrene sine? Jeg kan bare ikke forstå poenget med det. Vi har alltid hatt dyr i hus, hund, katt, hest og gård, og kun et år (2007) fikk hunden et tyggebein i tillegg til middagsrestene han også får noe av. Dyr feirer da ikke jul, de bare er sammen med oss og lurer sikkert på hva det er vi driver på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skal skjemmesbort på julaften ;)

Bortsjett fra deilige middagsrester så får de griseører og pakke også!

Små gutta har fått tidlig julegave, nye halsbånd, men så får de hver sin lille tau leke og Eldar får stor med bamse på. Den hunden er bamseglad ;)

Kjøpt leker til pusene også jeg!

Kjøpt gaver til andres hunder til og med og veit at mine får julegaver tilbake ;)

Dette er da bare kos, dyra her har julestrømper også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker lille Pippelipp, vår kjære schäferblanding, var veldig populær blandt ungene i gata der vi bodde, så hun fikk alltid presanger til jul (og til bursdagen sin, 15. mars). Jeg pleide alltid å sjekke disse presangene i forkant i tilfelle det var noe velment men ikke helt egnet i gavene. Et år fikk Pippen en vakkert og nydelig innpakket, med julepapir og silkebånd og sirlig skrevet merkelapp, kattebæsj i presang! Det var en oppvakt liten jente som hadde fått med seg at jeg en gang fortalte at noe av det beste Pippen visste, var kattebæsj. Så hun hadde vært i kattedoen hjemme og funnet en ordetlig lekker "cat crunchie" til Pippen. Jeg ble inderlig rørt den gangen, og synes fremdeles det var veldig rørende og omtenksomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært mange "førjuls" gaver som har vanket på de, nye dekken, leker osv.

Julekalender og slikt. Til juleaften får de margbein og griseører.

Skal kjøpe wp sele til Maika, Mira skal få seg egen Biabed så hun slipper å dele med Maika. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka får et halsbånd fra Kifani, et ekstra godt tyggebein og litt godbiter.

Skal også kjøpe fløyte, men det blir litt til oss begge :(

:lol::D Var jo meningen Kifani båndet til Blondie også skulle være en julegave. .men en VISS frøken hadde vist ikke tålmodighet nok til det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...