Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du julekalender?

HHC

79 stemmer

1. 1.

• Har ikke
      21
    • Vanlig sjokoladekalender
      19
    • Ponduskalender
      1
    • Kinder kalender
      13
    • Pakkekalender
      20
    • Jul i blåfjell kalender
      0
    • Flax kalender
      21
    • Annen en nevnt over
      13

Recommended Posts

Skrevet

Kanskje en del her som er for gamle for slikt? :P Bare å legge ut bilde om noen vil :wub:

Tillatt med flere svaralternativer!

Har selv 2stk. Har beholdt pakkekalenderen, fordi mamma sydde den da jeg var yngre, syntes den er så koselig og den gir meg julestemning. Også har jeg "voksenvarianten" flaxkalenderen :P

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg vokste opp med vanlig sjokoladekalender. Fikk altså ingen hjemmelaget en. Men, i år fikk jeg min første hjemmelagede av en god venn. Så den koser jeg meg med frem mot jul :wub:

Skrevet

Jeg endte med å kjøpe 24 kalenderposer fra Nille og lage kalender til meg og hundene. Noe godis til oss alle tre i hver pose. Kanskje ikke det mest spennende når man veit hva som er oppi selv, men hundene synes det nå er utrolig spennende med disse posene.... :wub:

Skrevet

Mamma mener jeg er for gammel til pakke- og sjokoladekalender. Det synes egentlig jeg også.

Men flaxkalender har jeg! :wub:

Skrevet
Jeg endte med å kjøpe 24 kalenderposer fra Nille og lage kalender til meg og hundene. Noe godis til oss alle tre i hver pose. Kanskje ikke det mest spennende når man veit hva som er oppi selv, men hundene synes det nå er utrolig spennende med disse posene.... :P

Litt tørrfisk, litt tørket vom og litt sjokolade oppi samme pose da eller? :wub:

Skrevet

CIMG1882.jpg

Slik ser min ut, hatt den siden jeg var 6år(?) så er blitt glad i den.

Som dere ser er vi ikke så nøye med at alle pakkene er på plass med en gang lenger :wub:

Skrevet
CIMG1882.jpg

Slik ser min ut, hatt den siden jeg var 6år(?) så er blitt glad i den.

Som dere ser er vi ikke så nøye med at alle pakkene er på plass med en gang lenger :wub:

*ler* Det er nemlig akkurat det som har tatt knekken på min vilje når det gjelder tøttos kalender. Jeg har liksom sett for meg at samtlige gaver skal være gjennomtenkt OG være klar til 1. desember.. noe som er nærmest umulig, for her i huset så kommer til og med julekvelden overraskende på kjærringa :P

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Ingen kalender her i huset.

(...) for her i huset så kommer til og med julekvelden overraskende på kjærringa :P

Er ikke det helt vanelig ?? :wub:

Skrevet

Har flax, kinder, vanlig sjokolade og pakke kalender. Skulle egentlig ikke ha kalender i år, men var tydeligvis ikke for gammel enda.. :wub:

Skrevet

Man blir da aldri for gammel for adventskalendere vel? :P Har vanlig sjokoladekalender jeg, er kjempekoselig! Så ser jeg Jul i Blåfjell på tv hver dag :wub: Hvert år skal jeg liksom få somla meg til å mekke pakkekalender, men så venter jeg liksom et år til hver gang :P

Skrevet
Litt tørrfisk, litt tørket vom og litt sjokolade oppi samme pose da eller? :wub:

:P All sjokolade til meg er type med innpakking, og type oksemuskler og slikt er pakket inn i plastposer... :P Så det er hverken lukt eller smak av noe "rart" i sjokoladen. :P Men ellers i samme pose ja...

Skrevet
Mamma mener jeg er for gammel til pakke- og sjokoladekalender. Det synes egentlig jeg også.

Men flaxkalender har jeg! :wub:

Aldri for gammel for sjokoladekalender vel :shocked:

Jeg har kinder hehe, pakkekalender har jeg ikke hatt siden jeg var 10-12 eller noe sånt *savne litt* Hmm, kanskje jeg skal lage til meg selv i januar så jeg blir fryktelig overrasket neste desember :P

Skrevet

Jeg har en pakkekalender men glemmer å åpne pakkene så er ikke så mye vits i egentlig, blir litt sånn, tre dager jeg glemmer det også tre pakker en dag også ja egentlig blir det litt rot hehe

Skrevet

Kjøpte en sånn sjokolade kalender fra Kiwi til 10 kr, men likte den ikke, smakte pencelin jo!

Så har en kinder kalender og flaxlodd kalender. Ønska meg egentlig hjemmelagd kalender,

men mamma orka ikke å lage det i år.

Skrevet

Jeg og min samboer har hver vår flax-kalender mens ungene både har hver sin lego-kalender og sjokoladekalender... De eneste vi har kjøpt er lego-kalenderene til ungene, de andre har vi fått av min stefar :wub:

Skrevet
:wub: All sjokolade til meg er type med innpakking, og type oksemuskler og slikt er pakket inn i plastposer... :P Så det er hverken lukt eller smak av noe "rart" i sjokoladen. :P Men ellers i samme pose ja...

Du er da søt da Mikkel.. Kalender til deg og hundene liksom! :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...