Gå til innhold
Hundesonen.no

Du vet du er hundenerd når...

Mari

Recommended Posts

Man vet man er hundenerd når kompisen din sier at han ikke kan finne på noe med deg fordi han skal dra og kjøpe ny bokser, og du svarer: "nei, skal du få deg hund ?".. :)

(og ja, jeg vet at hunderasen skrives boxer :) )

:) Fantastisk! Sikkert flere andre som har påpekt det, men du vet at du er hundenerd når man kan sitte i lunsjen på jobben og alle andre forteller om våkenetter med spedbarn og de helt naturlig spør deg hvordan det går med hunden (og ikke med ungen, som ville vært mest naturlig) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 398
  • Created
  • Siste svar
Du vet du er hundenerd når du prøver å belære din egen far om hvordan han skal oppdra ens egen toårige bror (attpåklatt), fordi "sånn gjør jeg det med Chessea" og "sånn har jeg lest at det lønnser seg å gjøre", til tross for at det har gått rimelig greit med meg og lillesøster og den faren vi har. :)

Type; "Pappa, hvorfor tar du opp Nicolai når han griner? Du skal overse den atferden du ikke vil ha - med en gang han slutter å grine må du belønne ham med å ta ham opp og si at han var flink gutt som sluttet å grine, sånn gjør man med hunder. Det kalles positiv forsterkning, nemlig!"

Gjør det samme. :)

"Nei, mamma, nå forsterker du uønsket adferd!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Så på et par av listene som lå ute på nettet også og var forbausende mange jeg kjenner meg igjen i.

You have a picture of your dog on your cellphone. (Bonus points if that picture is set as your cellphone's screensaver.)

You have an entire shelf in your freezer devoted just to stuffed KONG toys for your dog.

You "spell" words instead of saying them out loud in the presence of your dog (like "C-A-R" and "T-R-E-A-T").

Your dog has an "official" toy box -- stuffed to the gills with dog toys.

You can't go into a department store without swinging by the pet department first to see if they've got any new toys or treats to try.

You have a kiddie wading pool in the yard, but no small children.

Poop has become a source of conversation for you and your significant other. (Are there worms? Any socks?)

You've considered including your dog in your wedding... or in someone else's wedding.

Your dog gets Christmas presents from Santa.

You've baked your dog special homemade treats. (Bonus points if you bake more for your dog than you do for yourself.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... du vet du er hundenerd når du ikke kan se en film med hunder i uten enten å bli irritert fordi: det som blir gjort er "feil", begynne å grine når hunden dør e.l., spoler igjennom en film du vet har "din rase" i i 2 sekunder bare for å få et lite glimt...

... du vet du er hundenerd når du ikke kan gå på jubileumsbursdagen til en av dine venner fordi det er en utstilling eller et stevne du mye heller vil gå på.... :blink:

... du vet du er hundenerd når tapping av hannhunder og inseminering av tisper med påfølgende stimulering er helt normalt, og ikke ekkelt i det hele tatt :icon_confused:

Ellers kjenner jeg meg igjen (til sambos store frustrasjon) i de fleste situasjonene :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man klarer å få med meg tørka leverbiter og bajspåser i veska når en skal på jobb, men å huske lommeboka så man får seg lunsj, DET er vanskelig..

Edit: ok, jeg vet ikke heeelt hva som skjedd her nå. Ble tre poster etterhverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mighty cute, Caroline! Her er ikke bare kongen babyleke, men selve bikkja i seg selv enkelte ganger. lol

(Seriøst, detteer sånt man ikke kan vise til vanlig dødelige. Jeg er sikker på at folk tror at barn dør av litt hundespytt, og sånn gnagebein bærer sikkert litt rabies sammen med alle de andre bakteriene. Hihi!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er hundenerd når du får angst bare å få middagbesøk av ikke-hundefolk, men gleder seg hysterisk til å få besøk av hundefolk som skal overnatte over to dager... Jeg liker ikke mennesker, men hundefolk tåler greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er hundenerd når du må fortelle til andre hvilke lyder hunden din lager og bjeffer, knurrer og piper for å demonstrere.

Når du sitter alene med hunden nede på rommet ditt på nyttårsaften, istedet for å være oppe med familien for hunden er redd for fyrverkeri, men syns det er koselig og jubler litt inni deg når du ser at hunden er mer avslappet i år enn i fjor.

Når du drømmer om å jobbe et sted der du kan ta med hunden din eller til og med jobbe med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kjenner seg igjen i alt som er skrevet her.

Den jeg har betalt mest for er vel å sammenligne ungene til vennenne mine med bikkja (ikke barn selv), det er virkelig ikke populært :icon_confused:

Og når det kommer til hundeposer overalt.

Vel, jeg må innrømme at jeg faktisk har brukt en på jobb da jeg måtte fjerne ekskrementer fra et gulv (helsevesenet).. Da var jeg glad for å være hundenerd da :blink:

Og når du bytter sengetøy gj.snittlig 3 ganger i uken, bare fordi det er så koselig med en morgenkos. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke har hjerte til å reise seg fordi da forstyrrer man hunden..

mmhmmmm :lol:

...Eller når du holder på å kjøre av veien fordi man ser en spesiell rase gå tur langs veien..

gjort flere ganger at jeg har måtte fort rette opp bilen... :blink:

... når man brøler "STÅ" til ungene når de er på vei til å gjøre noe alvorlig galt.

Det har jeg gjort med mine tantebarn ofte...

Når du ser på det som helt naturlig å bli kalt Blondie-Martine :lol:

Jeg må fortsatt kalle deg det for at mamma skal forstå :lol::icon_confused:

...når man faktisk kjører av veien og sjekker åssen det gikk med bikkja før man spør sambo som sitter ved siden av.... :ahappy:

Du, sambo gjør akkurat det samme, begge roper AMIGA! :lol:

for en flott tråd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge foreldrene mine spiste jeg hundematen sammen med bikkjene da jeg var liten :icon_confused:

jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i det dere skriver! Også er er jeg ganske flokkavhengig(så bikkja er med overalt, hvertfall så godt det lar seg gjøre :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge foreldrene mine spiste jeg hundematen sammen med bikkjene da jeg var liten :icon_confused:

Me too! Var overbevist om at jeg kom til å lære meg å bjeffe :ahappy: Og det gjorde jeg, men ikke pga. hundematen da.

Idag, og forsåvidt ellers også, sier jeg ofte "dyyyyktig" til barna i barnehagen når de er flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... når man ender opp med å lese 19 sider i denne tråden, når man egentlig skulle øvd til naturfagsprøven som er i morgen.

Og når man gleder seg mer til å se hunden igjen enn familien, når man kommer hjem en helg eller i ferier :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke "bli" og sånn i hverdagslivet, men om jeg har drukket litt på fest ( :icon_confused: ) hender det jeg sier "BLIIII" til litt vel innpåslitne folk som prøver å følge etter deg. Det værste er at det funker når man blir litt streng i stemmen, har prøvd å forklare "du må ikke følge etter meg" men det går tydligvis ikke like godt inn i hjernen som "BLIII DER!" :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sto jeg og en kollega og så ut gjennom vinduet. "Næh!" sa kollegaen plutselig. Det viste seg at hun næh'et fordi hun så to elever ute som burde vært i en engelsktime, jeg trodde selvfølgelig hun sa næh fordi det gikk en søt schäfervalp på andre sida av gata.

Ellers hender det av og til at jeg går tur, og så kommer jeg plutselig på at jeg nettopp har spist middag og blir redd for å få magedreining.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når du legger merke til at hunden bak gjerdet og buskene, i hagen du akkurat kjørte forbi i 60 km/t har samme halsbånd som din hund. Den andre personen skjønner ikke hva du prater om når du deler teoriene om hva den hunden med FBI halsbåndet var blanding av, for hun så ikke at det var en hund der en gang :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt i stad og tenkte på en ganske visuell drøm jeg hadde i natt, hvor tispa mi fødte valper, med blod og gørr og fosterposer og navlestrenger og alt.

Også begynte jeg å tenke på om menneskebabyer fødes i fosterposer eller ei, og jeg ble faan ikke helt enig med meg selv heller... :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er hundenerd når du får angst bare å få middagbesøk av ikke-hundefolk, men gleder seg hysterisk til å få besøk av hundefolk som skal overnatte over to dager... Jeg liker ikke mennesker, men hundefolk tåler greit.

Du veit du er hundenerd når du skiller mellom "mennesker" og "hundefolk" :P

Jeg satt i stad og tenkte på en ganske visuell drøm jeg hadde i natt, hvor tispa mi fødte valper, med blod og gørr og fosterposer og navlestrenger og alt.

Også begynte jeg å tenke på om menneskebabyer fødes i fosterposer eller ei, og jeg ble faan ikke helt enig med meg selv heller... :console:

Altså, det er jo fosterposen som har røket når vannet går, så nei, de fødes ikke I posene *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...