Gå til innhold
Hundesonen.no

Du vet du er hundenerd når...

Mari

Recommended Posts

Du veit du er hundenerd når du står og disker opp med de lekreste rettene når typen er på besøk, bare for å fortelle han at biffen er til hundene, og det står en grandis i ovnen til dere. (En venninne av meg gjorde dette... :ahappy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 398
  • Created
  • Siste svar

Når man er på jobbinterju på en dyreklinikk, og utbryter da man får se et halsbånd som ligger inne på kontoret der "åh, har du også Kifani bånd?" :ahappy::cry:

(Det viste seg å være et Vibri bånd, så det var jo ikke så langt unna. Og vetten bare lo og syntes det var gøy :cry:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tar kontakt med hunder på bussen ved å legge hodet litt på skakke og "boffe" til dem.

Når du går bort til en villt fremmed og forteller ham at han ikke må skjelle på sønnen sin når han gjør noe galt, men heller kommandere ham i sitt, så løser alt seg.

Når du klør din østeriske engelsklærer bak øret etter at hun har lært seg hvordan man kobler en pc til en projektor og sier "flink fürer" :blush:

*tørke tårer* Hvordan reagerte læreren, lurer jeg på?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når du (litt for) ivrig legger ut om om positiv belønning og negativ straff når du ser på supernanny med (ikke-hunde)venninner, og de litt oppgitt påpeker at det er et underholdningsprogram, og om menneskebarn.

...når tantebarna ringer for tips til hva de kan kalle kosedyr- og dataspillhunder, for "tante har greie på sånt".

...når du automatisk omtales som "dere".

...når din søster kaller seg "tante" ovenfor hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er hundenerd når verken familie, venner eller samboer/kjæreste snakker til deg om barn og hvor søte de er/ godt det er å ha dem, osv, for de vet at hunden er babyen din og at du ikke kommer til tenke på å få barn så lenge du har hund, og i hvert fall ikke offre hunden for et barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*tørke tårer* Hvordan reagerte læreren, lurer jeg på?! :)

Først reiste hun seg opp, og så sa hun "Daniel, hva er det du gjør?" På gebrokkent østerisk norskt.

Deretter lo hun noe helt sinssykt. Jeg ba om unskyldning, men hun sa jeg ikke trengte det. Hun syntes bare det var morsomt. Jeg var veldig glad at det var akkurat min litt småsprø østeriske engelsklærer og ikke noen andre. Hun er sinssykt kul, og har schäfer og så hun forstod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... man er på første konfirmasjonsmøte og helt bevisst sitter og tenker: "De vil ikke vite hvor gammel Tassen er, hva det fulle kennelnavnet til Tassen er, de vil ikke vite at vi har gått på to agilitykurs og to grunnkurs, de vil ikke vite hvilke triks jeg har lært ham osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tar kontakt med hunder på bussen ved å legge hodet litt på skakke og "boffe" til dem.

Når du går bort til en villt fremmed og forteller ham at han ikke må skjelle på sønnen sin når han gjør noe galt, men heller kommandere ham i sitt, så løser alt seg.

Når du klør din østeriske engelsklærer bak øret etter at hun har lært seg hvordan man kobler en pc til en projektor og sier "flink fürer" :blush:

Herregud, du er jo GAAAAL :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne begynner å bli en stund siden da men...

Du vet du er hundenerd når du sitter ett helt jobbintervju og bruker terminologier som "flokk" om venner og div andre ting blir det brukt hundeterminologi rundt *ler* Og det blir lagt merke til av folk som ikke driver med hund :)

Fikk jobben alikavel da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er hundenerd når du prøver å belære din egen far om hvordan han skal oppdra ens egen toårige bror (attpåklatt), fordi "sånn gjør jeg det med Chessea" og "sånn har jeg lest at det lønnser seg å gjøre", til tross for at det har gått rimelig greit med meg og lillesøster og den faren vi har. :)

Type; "Pappa, hvorfor tar du opp Nicolai når han griner? Du skal overse den atferden du ikke vil ha - med en gang han slutter å grine må du belønne ham med å ta ham opp og si at han var flink gutt som sluttet å grine, sånn gjør man med hunder. Det kalles positiv forsterkning, nemlig!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er hundenerd når du prøver å belære din egen far om hvordan han skal oppdra ens egen toårige bror (attpåklatt), fordi "sånn gjør jeg det med Chessea" og "sånn har jeg lest at det lønnser seg å gjøre", til tross for at det har gått rimelig greit med meg og lillesøster og den faren vi har. ;)

Type; "Pappa, hvorfor tar du opp Nicolai når han griner? Du skal overse den atferden du ikke vil ha - med en gang han slutter å grine må du belønne ham med å ta ham opp og si at han var flink gutt som sluttet å grine, sånn gjør man med hunder. Det kalles positiv forsterkning, nemlig!"

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... man er på første konfirmasjonsmøte og helt bevisst sitter og tenker: "De vil ikke vite hvor gammel Tassen er, hva det fulle kennelnavnet til Tassen er, de vil ikke vite at vi har gått på to agilitykurs og to grunnkurs, de vil ikke vite hvilke triks jeg har lært ham osv.

:whistle::blink:

Kjenner igjen det der ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er hundenerd når du fint kan sitte å skravle med en annen venninne som har hund om hund og hunderelaterte saker og nesten helt glemmer å touche innom litt mer "vanlige" tema, som "hvordan har du det", "hvordan går det på studiene" osv.

EDIT: Bare det at de deles opp i "hundevenner" og "andre venner" sier jo sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er hundenerd når du fint kan sitte å skravle med en annen venninne som har hund om hund og hunderelaterte saker og nesten helt glemmer å touche innom litt mer "vanlige" tema, som "hvordan har du det", "hvordan går det på studiene" osv.

EDIT: Bare det at de deles opp i "hundevenner" og "andre venner" sier jo sitt!

Er ikke det bare logisk? Og hvorfor kaste bort dyrebar tid man har med hundevenner på å snakke om sånt man er nødt å snakke med de andre vennene om? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jeg har avslørt alle hundenerdene på jobben ved hjelp av å kikke på matpakka. Har man med matpakke i en liten sort pose så er man avslørt :whistle: Man gidder ikke kjøpe to typer oppbevaringspose må vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jeg har avslørt alle hundenerdene på jobben ved hjelp av å kikke på matpakka. Har man med matpakke i en liten sort pose så er man avslørt :whistle: Man gidder ikke kjøpe to typer oppbevaringspose må vite...

HAHAHAHA! Jammen godt at du avslørte dem en gang for alle :blink::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler*. Så langt har jeg ikke kommet enda :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...