Gå til innhold
Hundesonen.no

Chodsky Pes


Inustaff

Recommended Posts

Jeg har aldri hørt om,eller sett denne rasen før,og lurer på om noen vet hvilket opphav den har sånn utenom det åpenbare?

For meg ser det ut som noe Belger,Eurasier greier utenom Schæferhund!

Veldig vakre hunder synes jeg ihvertfall :shocked:

Noen som har sett sånne i virkeligheten eller?

http://www.dogbreedinfo.com/bohemianshepherd.htm

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt skeptisk til å betale 10.000,- for en hund som ikke er godkjent i Norge. Og hvorfor kan man ikke få stamtavle? Det er vel mulig å registrere de i tjekkisk kennel klubb eller lignende?

Og når de skriver dette om en Ni (9) uker ung valp, begynner jeg hvertfall å bli kritisk!

"Hun er.

VELDIG Lydig,VELDIG VÅKEN, Uredd og veldig Fortrolig! Lært seg å kjøre bil/buss,blir ikke bilsjuk,legger seg og sover.

Er by trent og Bra Sosialisert!Kose gris..men ligger gjerne for seg selv,eller leker alene..Smil.

Går pent i bånd.Sover i bur om natten,spiser Royal Canin. Har fått alle orm kurene og er lus og Loppe og flått behandlet."

En så ung hund skal ikke ha blitt by trent! Blant annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er hvem er det som kjøper seg en valp ifra sverige for så å selge den med engang igjen i norge, mht valpen er bare 9 uker så kan ikke "matmor" ha hatt valpen sin lenge før hun fant ut at denne skulle hun selge !?

En annen ting.. hva vet man om en valp er renraset når det ikke finnes papirer på den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg Linda Marie,må bare spør deg hva som er feil med å introdusere valper for byen ved 9 uker?

Jeg har hatt 5 uker gamle valper i bybildet jevnt 2-4 dager i uken til de ble 8-9 uker.Utrolig sosiale valper,og veldig trygge voksne idag.De var også med på bussen for å komme til byen.Det var kjempegøy!

Godt at folk begynner tidlig mener jeg!

Ellers virket annonsen litt "barnslig" men bedre med barnslig glede en en kort kjedelig hund selges annonse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg Linda Marie,må bare spør deg hva som er feil med å introdusere valper for byen ved 9 uker?

Jeg har hatt 5 uker gamle valper i bybildet jevnt 2-4 dager i uken til de ble 8-9 uker.

Unnskyld meg, men det er rett og slett VANVITTIG! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men det er rett og slett VANVITTIG! :D

Hvorfor det? Mange oppdrettere bor i byer, og har byen rett utenfor inngangspartiet sitt. Da er jo byen en naturlig del av en valps inntrykk helt fra de begynner å være ute. Jeg vil ha syntes det hadde vært supert om My hadde vært miljøtrent i en by før hun kom til meg, jeg! Hun hadde bare vært i hagen til oppdretter (januarkull, og oppdretteren bor langt inni sverige... Sier seg selv at det er SNØ der) og noen småturer i skogen. Det gikk smertefritt å introdusere My for bylivet (vi bor jo i en by) - men alikevel hadde jeg ikke sett noe galt i det så lenge man er sikker på at oppdretteren man skal ha valp fra er en fornuftig person som ikke utsetter valpekullene sine for mer enn de vet at de takler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh,javel..og hvorfor det?

Tror du en gjeng valper har vondt av å være i byen x antall minutter flere ganger i uken i den viktigste sosialiseringsperioden?

Høh,har jeg hørrt det og..

Neidu,det har vært veldig positivt og valpene har vært utrolig åpne,trygge og frempå...

Jeg og et par venniner gjorde dette med valpene og tok også med mamman.

Valpene fikk hilse på masse mennesker og barn,og var fornøyde og glade.

Bedre det enn å ha dem stående hjemme eller på tomta hele tiden.

Jeg ser helt ærlig ikke problemet!Det er jo ikke snakk om timesvis ,men 30-60 minutter i bybilde noen dager i uken er i mine øyne bare positivt!

PS.Jeg kommer ALDRI til å slutte med det.'Det er obligatorisk for meg.Og nå som vi har bil er det rett i bilen for en bytur,og rett hjem etterpå.

Enkelt å greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir noe HELT ANNET om man drar med seg hele valpekullet + tispemoren, men nå trodde jeg aldri du hadde holdt på med oppdrett, Inustaff så jeg tenkte ikke den tanken engang, men trodde du hadde fått valper så tidlig fra oppdretter og hjem til deg som valpekjøper for så begynne å dra den ene valpen med til bye for sosialisering og bytrening.

Dette hadde vært i såfall vanvittig, så klart det blir noe helt annet når vi snakker om et helt kull som har mamma`n sin ved siden side, håper både Inustaff og Anniken&rotta ser den ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Give people some credit.Jeg har aldri tatt imot så unge valper.Og hvis jeg hadde det så hadde jeg tatt dem med på akkurat det samme.Trodde egentlig det kom frem at det ikke var kjøpte hunder,men så vet jeg jo egentlig at man må skrive svært nøyaktig når man skriver innlegg,tilfelle noen tar deg for å være blåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Kjempefin rase det der da! =)

Folk får nå bare selge hundene sine til den prisen de vil sier nå jeg.. de får finne ut selv hva som er en gunstig pris med tanke på hunden.. :icon_redface:

Og at den er lydig når den er 6 mnd er vel ikke så rart? Mange som kan være det.. så forleden kveld en liten valp på ca 3 mnd som kunne mange komanoder. Uten at eieren snakket mener jeg.. :o Dette var en Aussie da.. Kan hende det var derfor.. :P Har inntrykk av at de veldig gjerne vil gjøre eiern til lags :wub:

Men ellers en nydelig hunderase da.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...