Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


Mirai

Recommended Posts

Jeg har noen bilder fra lørdagen men det var ikke mange altså, søndagen gikk med på å sosialisere ei lita whippet jente på 3,5 mnd så da ble det ikke tid til noen bilder. Så Willy og Siri iallefall også gikk Martine og Julie med Kokos og Siri tråkka nesten på meg og Lunah 2 ganger når vi satt utenfor eukanuba standen og venta på noen :ermm: Fikk hils på Kokos såvidt da iallefall :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar
Du pratet vel med meg og? hihi...

føle seg utelatt :P

Ja, selvfølgelig gjorde jeg det.. Hadde en følelse av at jeg hadde glemt noen...og det var altså deg.. :closedeyes:

Beklager...det skal ikke gjenta seg. :P

*Host*.... "Enkelte" mener man er litt geek når man kan sånt, så ikke føl deg beklemt *ler*. Jeg har forresten et Nikon D300-kamera - fantastisk bra for en wannabe-fotograf :icon_confused:.

Jeg har slettes ikke noe imot å være geek jeg.. Jeg vil lære litt om kameraets "hemmeligheter".. :ermm:

Nå er jeg i tillegg blitt medlem i redaksjonskomitèen for Berner'n...medlemsbladet til NBSK..med ansvar for billedtaking på utstillinger.. ..så da kreves det litt mer av kvaliteten på bildene enn det som har vært til nå.. :rolleyes:

Gjett om han er god å ha i armkroken på morrakvisten da :). Jeg skjønte forresten at dere var på veg til tribunen ja :P.

Kan tenke meg det ja.. ..med den fløyelspelsen der.. :P

Sånn for å fortsette litt med OT: Kan jeg karre til meg et lite lynkurs fra deg i fototeknikk på neste utstilling våre veier møtes? Har nikon d200 og kan ikke en fjørtedel av innstillingene en gang... ISO'n har jeg kontroll på, men hvor stiller man inn lukker-åpning? Er S den enkleste innstillingen?

Jeg vil også være med..! :P

hehe, om du overvar Bridie i ringen, så hadde du sikkert kjent meg igjen om du så deg rundt. En person som satt godt gjemt bak kamera, og måtte dyttes i siden hver gang hun sku puste, det var meg :P

Det var akkurat det jeg IKKE gjorde..! ...og som jeg irriterer meg grenseløst over. :P

Etter at Tia var ferdig stilt, gikk Mona og jeg fra Aussie-ringen, fordi vi ikke trodde det var flere "kjente" som skulle stille der.. :closedeyes:

Vi glemte altså av Bridie...enda vi begge visste at ho skulle stilles..! :blush:

Men jeg ser jo at du har tatt bilder av Benedicte og Tia.. ..og det gjorde jeg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke så veldig mange Doggiser jeg heller...kjenner ikke så mange av utseende akkurat..

Foruten Benedicte, som bodde sammen med Mona og meg hele helga, og Huldra, som også bodde på samme motell...så prata jeg vel bare med Emma..og henne kjenner jeg jo også fra før..

Traff vel såvidt Miriam og ei som jeg ikke fikk med meg hvem var, sammen med Emma, og så så jeg Siri, JeanetteH, 2ne og Belgerpia..

..men jeg så sikkert PsychoMarit også, uten at jeg visste hvem ho var..for vi dreiv visst og fotograferte samtidig ved samme ring, etter bildene å dømme.. :icon_confused:

Meg da? :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Willy og Siri iallefall

Weeeee :x.

Noe sier meg at jeg ikke har øynene helt med meg, for jeg registrerer ikke hvem jeg ser engang, jeg... annet enn dem jeg snakker med *ups*.

Jeg har slettes ikke noe imot å være geek jeg.. Jeg vil lære litt om kameraets "hemmeligheter".. :x. Nå er jeg i tillegg blitt medlem i redaksjonskomitèen for Berner'n...medlemsbladet til NBSK..med ansvar for billedtaking på utstillinger.. ..så da kreves det litt mer av kvaliteten på bildene enn det som har vært til nå.. :rolleyes:

Vi kan geeke litt sammen her inne vi :x. Det er i grunnen litt deilig å være geek *fnis*. Forøvrig er det jo fryktelig vanskelig å ta gode bilder inne i haller - det krever mye av både kamera og objektiv for at det skal bli veldig bra, så jeg har på et vis bare innstilt meg på at ok - dette er det minst dårlige man kan få til liksom :x. Kanskje vi skulle laget en ny tråd om å ta bilder i utstillingshaller ? Der vi kan legge inn eksempler, tips og råd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte at Vikingskipet faktisk ikke skulle bli helt borte som hundearena, da..

Fra 2010 skulle Kongsvingerutstillingen (i oktober) flyttes dit, så ingen vits med gravøl for 'skipet riktig ennå.

Susanne

Ja, på Vinnergallaen holdt Espen Engh en liten tale, og han formulerte seg som at NKK håpte å kunne benytte Vikingskipet til andre hundeevenement. De har vært der i 15 år, sa han (! allerede? !), og var særdeles fornøyd, men norsk vinner har vokst ut av Skipet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat det jeg IKKE gjorde..! ...og som jeg irriterer meg grenseløst over. :x

Etter at Tia var ferdig stilt, gikk Mona og jeg fra Aussie-ringen, fordi vi ikke trodde det var flere "kjente" som skulle stille der.. :closedeyes:

Vi glemte altså av Bridie...enda vi begge visste at ho skulle stilles..! :blush:

Men jeg ser jo at du har tatt bilder av Benedicte og Tia.. ..og det gjorde jeg også..

:shocked: Glemte Bridie.... :x *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på Vinnergallaen holdt Espen Engh en liten tale, og han formulerte seg som at NKK håpte å kunne benytte Vikingskipet til andre hundeevenement. De har vært der i 15 år, sa han (! allerede? !), og var særdeles fornøyd, men norsk vinner har vokst ut av Skipet.

15 år!?! :x

Og jeg føler meg såååå gammel når jeg kan si at "jeg husker da jeg var ung, da var Norsk Vinner på Sjølyst".. *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 år!?! :x

Og jeg føler meg såååå gammel når jeg kan si at "jeg husker da jeg var ung, da var Norsk Vinner på Sjølyst".. *flir*

Samme her!

Jeg husker kjempegodt at vi alltid hadde stolpe i ringen som hannhundene måtte markere på. Du kan tro bevegelsene og flyten i den svingen ble bra etter et par klasser...

Også husker jeg et år at gruppe 9 hadde fått ringer i andre etasje, og jeg husker en dame som forsøkte å DRA opp et trillebord med bur og stæsj på. Det gikk ikke så bra...

Også disse evinnelige svingdørene med rister, som enkelte hunder nektet å gå på.

Også husker jeg masse folk som var aktive med berner da, men som nå er borte. Times they are a-changing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg husker at folk klagde på underlaget på Sjølyst, akkurat som de gjør på Hamar.. "Ringene er for små, og gulvene er for glatte, og vi som har en rase som skal løpe får ikke vist seg ordentlig".. Og nei, jeg hadde ikke noe med belgere å gjøre den gangen *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vi kunne fikse vøtt :x . Jeg hadde lynkurs for et par stk før briardbedømmelsen også - så det går bra ! Jeg bruker S når jeg skal fotografere hunder som ikke står helt i ro - de er så uforutsigbare at det er greit å kjøre på automatikk, og jeg liker å kunne styre lukkertiden sånn at jeg vet jeg kan fryse bevegelsene mest mulig. Meeeeen... det er jo først og fremst objektivet som begrenser hvor bra dette kan bli da - et lyssterkt objektiv er liksom alfa og omega inne i en hall. Jeg brukte jo et med f2,8 som største blender, og det slipper inn MYE lys sammenlignet med et som har største blender 3,5... Og nå putta du penger på meg igjen, og da ryr det jo bare ut *flir*. :rolleyes:

:x It's a deal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! :x Som jeg skrev før skipet; jeg lever i min egen verden! Og jeg må ha det inn med teskje om noen skal prøve å snakke til meg, så det var helt riktig av dere å løpe etter meg! Jeg er ikke så lettskremt på akkurat dèt punktet.. :x Og teppet ble jo dobbelt-godkjent av mine, :P lurer litt på hvordan det gikk med hunden som skulle ha det?

Ja, Marit roooopte "HUUULDRA" etter deg mange ganger! Hihi, sånn blir det når man begynner å tro og mene at folk faktisk HETER det de kaller seg på nettet!

Johda, hundene som skulle ha teppet er meget fornøyde! Falco snuuuuste over det med stor entusiasme da jeg kom hjem, gryntet og insisterte deretter på at der skulle han ligge - selv om teppet lå i gangen og ikke der vi var! :P Tydelig vært han som har adoptert det da, Buffy har vel såvidt fått lov til å se på det i øyekroken... :x

Om doggis-pannebånd kanskje blir litt voldsomt (ser for meg 35 varmegrader og strikket pannebånd...), hva med klistremerke? Button? Armbind? Sokker (hey, vi er vel mye "der nede"? Er iallefall jeg. Må jo se hva den firbeinte driver med! :x )? Blomster i knapphullet - hundekjeks feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg også ja.. :blush:

Noen flere som jeg har glemt..? :x

Som nevnte tidligere; du traff meg, men jeg pratet vel egentlig bare såvidt med Mona der og da :x

Jeg hørte at Vikingskipet faktisk ikke skulle bli helt borte som hundearena, da..

Fra 2010 skulle Kongsvingerutstillingen (i oktober) flyttes dit, så ingen vits med gravøl for 'skipet riktig ennå.

Susanne

Jepp, jeg har hørt det samme. Jeg fikk en veldig god forklaring på hvem/hva/hvorfor også, men den har jeg glemt... Jeg var ikke helt våken på søndag :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Marit roooopte "HUUULDRA" etter deg mange ganger! Hihi, sånn blir det når man begynner å tro og mene at folk faktisk HETER det de kaller seg på nettet!

Johda, hundene som skulle ha teppet er meget fornøyde! Falco snuuuuste over det med stor entusiasme da jeg kom hjem, gryntet og insisterte deretter på at der skulle han ligge - selv om teppet lå i gangen og ikke der vi var! :P Tydelig vært han som har adoptert det da, Buffy har vel såvidt fått lov til å se på det i øyekroken... :x

Om doggis-pannebånd kanskje blir litt voldsomt (ser for meg 35 varmegrader og strikket pannebånd...), hva med klistremerke? Button? Armbind? Sokker (hey, vi er vel mye "der nede"? Er iallefall jeg. Må jo se hva den firbeinte driver med! :x )? Blomster i knapphullet - hundekjeks feks?

Neste gang får dere rope TUUUULLAAA!! Bikkja reagerer nemlig litt bedre enn hva jeg gjør.. :x

Godt at pleddet ble godt mottatt - men det er ikke så rart når to så søte tisper har ligget på det? :closedeyes:

Men armbind syns jeg var et skikkelig godt forslag! I lyseblått, da, siden fargene på siden går i det? :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang får dere rope TUUUULLAAA! Bikkja reagerer nemlig litt bedre enn hva jeg gjør.. :icon_redface:

Godt at pleddet ble godt mottatt - men det er ikke så rart når to så søte tisper har ligget på det? :closedeyes:

Men armbind syns jeg var et skikkelig godt forslag! I lyseblått, da, siden fargene på siden går i det? :(

Hehe, ja det skal jeg gjøre! Vifte med noen pølsebiter og rope Tulla, så får a' mor bare henge på! :P

Jah, Falco er nok mer glad i damer enn Buffy så det er klart at teppet er mer hans stil! :P

*hekle armbind til nesten hundeevent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlige Candy, min venninnes Blak and tan Coonhound

bilde091.jpg

Så herlig den var da! :) Helt OT Cavalita, vet du om det er den eneste b/t coonhunden i Norge? Er den importert fra det store utland eller født i Sverige? Jeg er bare helt forelska i den rasen (aner ikke hvorfor) og skulle gjerne visst litt mer om dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...