Gå til innhold
Hundesonen.no

Portisbebiser på vei:)


Silje_M_H

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Dette er far og mor:

rascalziraliten.jpg

Faren bor i California, og er en fin herreman. Han har mange plasseringer og skryte av blandt annet BIS på rasespesialen i USA i 2003, 2004 og 2005.

Han har en del avkom i statene, men ingen her i Norge. Tror han har et avkom i England.

Zira ble kunstig inseminert. Dette var noe helt nytt for meg, og en god erfaring å ha synes jeg.

Jeg synes dette er en veldig spennende kombinasjon og gleder meg til å se hvordan kullet blir.

Jeg har nok valpekjøpere, men har veldig lyst til å holde igjen en tispe å sette den bort på fór. Jeg har fortsatt ikke funnet fórvert, så om noen veit noen som kunne vært interessert og er over middels interessert i rasen er det bare å si ifra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Og er det ikke deilig når dette med fødselen er over??

Da kan man bare lene seg tilbake og kose seg med mor og barn... I tillegg til å være urolig for om noe er galt med valpene, om mor skal tråkke på dem, etc, etc..

Likevel synes jeg at det er en stor lettelse når selve fødselen er over, da.

Lykke til med de små krølletrollene!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Åhh, for nå fikk jeg ikke enda mer lyst på portis da. :icon_confused: Kanskje jeg skal gjenopplive portisdrømmen min nå så som Archie faktisk vurderer med andre hunder... Hm.

Lykke til med nurkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, for nå fikk jeg ikke enda mer lyst på portis da. :icon_confused: Kanskje jeg skal gjenopplive portisdrømmen min nå så som Archie faktisk vurderer med andre hunder... Hm.

Lykke til med nurkene!

Selvsagt må du ha portis :ermm:

Gleder meg til de blir 6 uker og utover, jeg. Det er jo da de er kule og livlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen flere bilder av de små

rosarm2.th.jpg

roedsx7.th.jpg

blaa2mc0.th.jpg

Ja, det var utrolig deilig når fødselen var ferdig. Nå er alt bare koselig:)

Kristine: Bare å komme på besøk etterhvert. Som du sier ser de ikke helt ut som hunder enda, men de blir jo ganske søte etterhvert:p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg lille trille, da :wub: (guttebassen)

Gjett om jeg skal knipe valper i januar! Du har å slippe meg inn. Fnis

Det hvite portisskjegget har de jammen meg nesten uansett. Portis uten hvitt skjegg er jo litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg tenkte det var på tide med en liten oppdatering:)

Valpene er nå 2 uker og 2 dager.

Jeg veide dem i går og vekta på valpene var:

Rosa: 1570g

Rød:1396g

Blå: 1851g

Så de er mildt sagt ganske store. Nå har de alle åpnet øynene, og begynt å gå litt. Bjeffer gjør de også.

Så jeg synes de er ganske så tidlig ute..

Har tatt nye bilder av dem i dag: http://smg.photobucket.com/albums/v202/Silje_M_H/Kull%20B/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du selv sa - alt er stort i Amerika :) For noen dråg (så på bildene). Er du sikker på at det ikke er rottweiler du driver oppdrett av?

Jeg skal skvise dem så snart jeg er ferdig med eksamen! Det er en skam at jeg ikke har gjort det ennå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har bestemt meg for hva de skal hete.

Tispene skal hete:

Bontiac's Barata Bodoni

Bontiac's Barata Bembo

og hannen:

Bontiac's Barato Baskerville

Og for de som lurer betyr Barato/Barata "billig" på portugisisk. Jeg ville ha et portugisisk adjektiv på bokstaven b, og syntes ironien i "billig" var litt morsom i og med at dette kullet ikke akkurat ble særlig billig for meg:p

Ellers er de siste navnene fonter innen fontfamilien antikva. Har nemlig hatt mye typografi på skolen og har blitt litt påvirka. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...