Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg blir gaaaaal!


Mari

Recommended Posts

Gjør man den minste bevegelse så fyker han opp "hvahvahvaskjerdetnoeskjerdetnoeskalvipåturgåp

åturpåtur - å du bladde bare om siden i boka di' litt fort - jaja - får legge meg og vente mer jeg - suuuuuuukkk - OJ - du rørte på deg igjen - hvahvahvaskjerdetnoeskjerdetnoeskalvipåturgåpåturp

åtur "

:wub: Fikk meg til å tenke på Dagfinn Lyngbø`s forklaring på å ha hund :wub::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

King:

-Intimvask, gjerne skal denne gjøres forran meg midt i mitt øyesyn når jeg spiser, at han ligger å slafser på den rosa herligheten er ikke akkurat appettitelig... Og om han en sjelden gang skulle gjøre det et sted jeg ikke ser han, ja så lager han så høye lyder at jeg blir tøvete...(Speak of the devil, ja nå satte han igang her...gaaaah) Blir jeg irritert nok så gauler jeg "kiiiing", hvorpå han titter rart opp på meg med et "hva?meg?"-blikk..

-Tigging, ok, det er kanskje litt min feil fordi jeg aldri har giddet å trene på at han ikke skal gjøre det, men han gjør det på en sånn irriterende måte, stiller seg gjerne et par meter unna meg i frys-stå og stiiiiiiirrer intenst...

-Alt for lydig, han kan gå en evighet i fvf med intens kontakt selvom jeg ikke har bedt om det, særs irriterende når jeg har dårlig tid og skal ha han til å tisse. Og er jeg dum nok til å gi han en godbit for noe, ja så går han i fvf med intens kontakt i laaaang tid etterpå frem til jeg blir irritert nok og ber han surt og kontant om å komme seg unna..

Samme gjør han også om han ser at jeg gir minsten godbit for noe, det kaaaaan jo være at han også får en om han bare går fvf lenge nok sant? :rolleyes:

-Også har han en stygg uvane med å rygge på foten til folk og stå å gnikke seg opp mot den og trampe i gulvet hvileløst, fattern har nemmlig pleid å bruke foten til å klø han, det fattern aldri har tenkt over er det at det han klør med foten på er ballene på bikkja, og det syns king er bare sååååå herlig..

Jeg er så slem at jeg gir han et godt tupp i rævva når han prøver seg, jeg er ikke intressert i å være ballekløer..

Dakota:

-Slikking, han vasker soffan, men kun akkurat der jeg pleier å sitte, om jeg sitter fremlent og skriver på pc'en så står han bak meg og vasker, så lener jeg meg bak bare for å oppdage at hele ryggen min plutselig er klissete og våt...

-Sjalu, man advares jo mot at den eldste hunden kan bli sjalu på den nye når man skaffer seg nr. 2, det ingen har fortalt meg var at nr. 2 kunne bli den mest sjalue djevelen på jord... Koda har vokst opp i et hjem med 2katter og en annen hund, så hvor det kommer fra aner jeg ikke, men han tåler ikke at jeg koser med de andre dyrene, da bjeffer, hyler og tripper han rundt, før han kommer og bøller de bort slik at han kan få kos..

-Forelska i katta, han er helt tøvete når det kommer til den eldste katta mi, tasser hun over gulvet ja så kan man banne på at han tasser etter med snuta si trykket oppi rævva på henne.. At han ikke er gått lei etter to år er for meg en gåte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal man begynne?

- Slikker nesten huden av arma mine hvis han kan få velge selv

- Slikker meg i ansiktet om han kan komme til

- Biter og slikker arma mine når jeg koser med han

- Skal helst ha armen min i munnen hele tiden og tygge på den, uansett hva jeg gjør

- Ligger utenfor dører slik at han får døra i ryggen hver gang jeg åpner døra

- Hopper opp på oss når vi kommer hjem, funker ikke det så biter han i klærne, og neida, ingen hensyn vises om man skal treffe hud også

- Tisser på seg hvis man roper på han inne, stemmeleie har ingen ting å si, bare til å be han komme, også tisser han

- Flyr rundt med leken sin i munnen, og hvis man motformodning tar på han da, eller roper på han eller sier hei, så tisser han på seg

- Jager katta, og vil pokker meg ikke høre på oss når vi sier at det er uaktuell oppførsel

- Søler når han drikker, og i tillegg svelger ikke siste slurk, så nå drikker han ut av en ti liters kjele

- Har konstant ståtiss som må slikkes på

- Piper og hyler ut av en annen verden når han ikke får oppmerksomhet eller når han er sulten

- Han er avhengig av å ha noe i munnen, uansett om han er hjemme eller ute, dette har resultert i at han kan ligge på gulvet og sove, og samtidig tygge på hva enn som er i nærheten, bordbein av metall eller tre eller rett og slett føttene våre

- Jager alt av ting som beveger seg ute, feks løv, fugler og fly

- Snuser folk steder det ikke er veldig koselig å bli snust, og er en kløpper på å ligge utenfor soveromsdøra og snuse under døra hvis vi mennesker prøver å ha det hyggelig

- Han har selektiv hørsel, noen dager er han super flink, andre dager hører han ikke i det hele tatt

- Han skal helst hilse på alt og alle som går fordi, spesielt om det er en hund, eller menneske lukter hund, får han ikke vilja si så bjeffer og piper han

- Også har man jo vokting, han vokter leiligheten så det er ikke mulig å få besøk, og ingen kan gå forbi hos oss, eller kjøre bil ute eller snakke utenfor

- Skal absolutt slike av meg bodylotion etter dusjen, og selv om jeg har kledd på meg, så skal han gjerne under buksa for å få litt lotionsmak selv

Også er det helt sikkert enda mer, men som jeg ikke kommer på nå. Noen som vil bytte hund? Jeg tar gjerne en som er alt for lydig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piping driver meg til vanvidd. Det er ikke piping for oppmerksomhet engang.

Heelervalpen skal speile seg og pipe samtidig, hele tiden... Aner ikke hvorfor han gjør det. Se seg i speilet, pipe litt, løpe en runde, se seg i speilet, ha en lang pipesamtale med seg selv.

Pipeleker er morsomt, bite i leken til den piper, pipe tilbake, bite igjen, pipe igjen. Hele den fordømte dagen!

Eldstemann har ikke noen uvaner, han er en liten engel. Men jeg regner med at andre irriterer vettet av seg pga. snorking, pesing og surkling. Jeg hører det ikke lenger, har jo vært Mopseeier i noen år. Tror man som menneske får litt selektiv hørsel av å leve med Mops.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....jeg vil ha verandadøra åpen uansett temperatur og vær syndromet... får jeg ikke det så bjeffer jeg høyt å tydelig med berner stemmen min...er jeg inne skraper jeg med kraftige klør istedet trehundreåførtisju ganger idøgnet...lille klumpen :rolleyes: schafer dyret har rygge syndrom..åh golvet er farlig rygge ut...rygge rundt...rygge vekk...opp nedwææææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm alt Peico finner på, det er ikke lite.

Han går gjerne å finner lommeboka mi og alle kort ligger strødd... Enda ikke funnet ut hvordan han får tak på dem.

Han kan hente de rareste ting fra en annen etg å komme å vise, se hva jeg har...

Eller tygge kulepenner.

Han er veldig kreativ om han kjeder seg.

Lissy, hun traver litt og jakter katter, ellers har jeg ikke merket så mye uvaner på henne enda.

Om morgenen når de synes de har sovet nok så gjester de høyt i kor, jeg liker å våkne til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, nå irriterer jeg meg over Diesel som drar ut tomflasker :icon_confused:

Han er en djevel på å åpne de, og har hentet seg tre stykker på ti min. MAKAN. Og hva gjør mor? Trykker på dataen :icon_redface:

edit;

og nå hentet han seg ei pizzaeske... far blir glad når han kommer hjem tipper jeg :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganzie tilter når det ringer eller banker på døra. Og hun er fanden ikke til å få kontakt med etterpå.

Det er stille og fredelig i huset. Husets tobeinte sitter stille og rolig og pusler med sitt. Plutselig ringer det på døra.

"WAUAUAUAUAUUUUL!" hevete er løs. Sheltier er gøyale <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkel på kjøkkengulvet.

Sikkel på stuegulvet.

Sikkel på sokkene mine.

Sikkel på knærne mine.

Sikkel på kjøkkenbenkene.

Sikkel på stuebordene.

Sikkel i sofaen.

Sikkel i trappa.

Sikkel på skoleveska mi.

Sikkel på skolebøkene mine.

Sikkel på pianoet.

Sikkel på vinduene.

Sikkel i bokhyllene.

Sikkel på TV-en.

Sikkel på gardinene.

Sikkel på PC-skjermen.

Sikkel på vedovnen.

Sikkel på skoene i gangen.

Sikkel OVERALT!

... Også stjeler hun mat, selvsagt. Men det går det jo i alle fall an å (prøve å) hindre at skjer.

Akkurat det samme her i huset,det er til å klikke av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josie gjør egentlig veldig lite som irriterer meg, og det lille som er, er helt greit, ellers ville hun jo nesten aldri bli lagt merke til :icon_confused:

Lucas derimot, hunden til en jeg deler leilighet med, han kunne irritert på seg en stein uten problemer... Tasse, tasse, tasse, tasse, pipe/sutre/bjeffe, tasse, tasse, tasse, tasse. "Kan du gå og legge deg?" *dumt blikk tilbake* Jeg gjentar, "Kan du gå og LEGGE DEG?" *dumt blikk tilbake* Jeg sukker, reiser meg opp - bikkjedyret spretter opp i sofaen, og legger seg. Et kvarter/en halvtime går, dyret spretter ned, prøver å komme seg opp i sofaen, jeg sier nei, ikke nå, bikkjekreket går rundt armlenet på sofaen og hopper ca en meter opp - treffer armlenet, satser derfra og treffer fanget mitt. Kjempemoro!

På kvelden er det intens vasking, tassing, masing, halejaging og sutring, før han kapitulerer etter å ha holdt på sånn i noen timer. Og dette er etter at han ble kastrert.... Jeg grøsser bare ved tanken på hvordan han var før kastreringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det nærmer seg kveld og fôringstid holder Arn på å dø av sult. Han er likevel ikke like spiseforstyrret som sin onkel som holdt på å stirre hull i hodet på oss når klokket bikket fem... Så egentlig irriterer jeg meg ikke så mye over de usle forsøkene til Arn på å manipulere oss til å bevege på oss, men likevel ser jeg tendensene og har hans onkel friskt i minnet, så jeg blir litt gal når han setter seg rett foran meg og STIRRER! Jeg ber han om å gå å legge seg, han går bak ett hjørne og etter noen sekunder kommer det en snute frem, tett fulgt av to stirrende øyner! Gah!

Men noe som virkelig er irriterende er hans syke fasinasjon for å sitte bamse! Det skal tilbyes hele tiden! Du sa ligg, hørte, jeg, jepp da spretter jeg opp i bamse! Stå? Sitte bamse! Eller når vi har trent lenge på noe, hva som helst, så er det på tide med en sitte bamse, for nå er det jo flere minutter siden sist. Blondie, altså!

Også er han ikke repetisjonsklok! Det blir jeg sprø av! Her har jeg forsterket ham tusen ganger på rad (minst! Hehe) for en atferd, så skal han likevel ikke pelle seg til å tilby det samme. Neida, da er det å prøve andre ting og gjerne den ***** sitte bamsen! Minn meg på at jeg ikke skal lære neste hund å sitte bamse for det er ikke sjarmerende!

Og for ikke å snakke om hans malplaserte vokting. Oj, en mann så på mor: bjeff, bjeff, bjeff! Oj, mor sa hallo, bjeff, bjeff, bjeff. Eller oj, der henger det livsfarlige Sykkelhjelm På Barnesete! Best å tilkalle forsterkninger, for frem tør jeg ikke gå selv, bjeff, bjeff, bjeff. Si heller i fra når det virkelig er fare på ferde, du!

EDIT: Og nå gjorde han det igjen! Trening er virkelig ferskvare! I går kveld og i dag formiddag har vi hatt noen meget vellykkede økter på rett attityd i møte med mennesker. Han har hatt ørene slapt bakover, halen i en lett bue, rolig kroppsholdning og generelt en vennlig og rolig attityd. Men hva gjør han nå i kveld når jeg lufter ham? Jo, han setter i full pondus når en mann sier god kveld til meg. Kjære tid, da, jeg har IKKE tenkt å være utro, liksom! Det var nesten så han stampet med forbeina og JA jeg vet at dette ikke er en atferd man bør bli sint på, men fy f... som det irriterer meg!! GAH! Kan noen kakke den hunden i hodet med noe hardt?! Kanskje bjeffecellen forsvinner med det kakket, liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

Hund nr 1: Det som irriterer meg mest med han er... Når han ligger og vasker seg selv derduvet så smatte og grynte og slafse han noe helt syyyyyykt! Blir rett og slett litt småkvalm av å høre på det. Om han skal gjøre slikt så får han vente til eg er ute av huset eller noe.

Hund nr 2: Mest irriterende ting med tøsen... Hmmm. Det må vel være at hun kaster lekene sine rundt omkring, slenge de i veggen osv. Er mer enn 1 gang eg har sett ene tyggebeinet komme susende 2 cm foran trynet mitt før det har landa på bordet eller smelt i veggen. Har også fått tøybeinet hennes i hodet eller fanget en god del ganger. Verst er det vel når hun leker med skoen sin. Da holder hun tak i lissene og svinger skoen rundt og over hodet. Veit aldri når hun glipper taket så da må man passe på, eller får man kul i hodet/blåmerke på kroppen. En annen ting som irritere (og sjarmere de første 5 gangene) er når hun kommer med "hamburgeren" sin (pipeleke som har mista pip'en) og tygger på den mens hun dytter den mot låret mitt fordi hun vil eg skal kaste den. Etter 5 ganger er den full i slev og da er det ikkje gøy lengre. Og ho gir seg ikkje heller, ender jo opp med at eg må bytte klær fordi de er full av sikkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ødelegge ALLE lekene jeg har. Enda de skal være såpass slitesterke at de ikke skal kunne ødelegges, er det viktig. SÅ klart i små små biter som jeg legger ned i gulvteppet.

Bukser, tepper, sofaen, egentlig ALT skal jeg vaske og sleike på. Gjerne i mange minutter sammenhengende. Og om jeg finner en hybelkanin, skal jeg smatte og tygge og sikle på den i evigheter. Samme om jeg finner en liten sten fra en sko i gangen.

Brusflasker! De skal veltes, tygges på, og løpes rundt med i huset og bråke med. Skru av korken når mor eller far ikke ser og tygge den i fillebiter. De fillebitene skal jeg smatte på i lang tid etterpå.

I sofasprekkene KAN det være smuler. Derfor stikker jeg nesa nedi de i evigheter mens jeg kommer med høye pust og pes og snusing.

Plutselig får jeg det for meg at jeg ser noe gjennom leiligheten og den innebygde verandaen, på utsiden. Dette må jeg boffe på. Høyt og lenge! Gjerne løpe opp på sofakanten for å skremme det mer, enda det ikke finnes.

Om naboen skrur eller banker, må vi ut på verandaen, titte ut mot dem, og boffe på det og. Makan til bråk de lager altså.

Sluket i badekaret er spennende ting. Så fort døren er blitt glemt å lukkes igjen, må jeg oppi badekaret å titte nedi der. Så skal jeg rive opp sklimatta som ligger oppi, for den lager morsom lyd. Eventuelle sjampoflasker må også rives ned og lekes med.

Jeg vil veldig gjerne at du skal leke med meg og ballen min. Derfor henter jeg den, og slipper den ned ved bena dine. Men i stedetfor å la deg få den for å kaste den, låser jeg fast kjeven så vi kan ha drakamp i stedet >;) LURTE DEG!

Føttene til husmor og far som er heeelt i ro er fine å prøve å knurre på, evt bite i når jeg får et nei, eller rett og slett nigrave på.

Raptus når vi kommer inn fra tur. Opp i sofaen, frem og tilbake, dytte senga rundt i hele stua og være enda mer vill, er også viktig.

Om mor og far ligger på sofaen og slapper av etter en lang dag, evt gir hverandre ett kyss eller en kos, MÅ jeg hoppe opp i sofaen og oppå hodene deres, stikke snuta i mellom og pipe litt. Jeg skal da virkelig ikke bli oversett og gå glipp av kosestunden! Gjerne sleiker jeg de begge så masse rundt i ansiktene at de hopper fra hverandre >:D

Mor eller far sitter godt oppi sofaen bed bena på bordet og laptopen i fanget. Da hopper jeg opp i sofaen, som jeg ikke har lov til uten å bli invitert og nistirrer for å se hva som blir sagt. Mor eller far sier "nei, gå ned" og jeg stirrer sterkere. De sier det igjen, og jeg later som jeg skal gå ned, men bare tuller. Når mor eller far har satt fra seg dataen på bordet, tatt ned bene og reist seg opp og kommer mot meg, DA hopper jeg ned. Så fort de er tilbake i samme posisjon, hopper jeg opp i sofaen igjen.

Glemte en ting; når klesvasken henges opp er jeg førstemann der til å snappe opp en sokk. Mor og far har antakeligvis enda fler enkeltsokker enn vaskemaskinen kan svelge, helt enkelt for at jeg enten har gjemt de ett sted, eller kanskje spist de oppP Hvem vet.

Det er også dødsmoro å rive ned sokker og truser fra klessnora, eller helt enkelt fiske de ut gjennom hullene i skittentøyskurven så de ligger rundt å slenger om det kommer besøk.

Men jeg er veldig søt når jeg til slutt sovner på fanget, da. Og egentlig hele tiden ellers også mens jeg er rampete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Haha, så mange morsomme historier det er her! Må innrømme at jeg kjenner meg igjen, ja.

Archie lever for å irritere og bare være dum. Han merker når vi er ekstra slitne og bare vil sette oss ned for å slappe av - DA skal vi leke da! "Hopp sprett tjohei, hente skoen til pappa - TA DEN DA! Ikke det? Nehei, da hopper jeg opp i trynet på deg og gnager litt. Mamma seseseseeee på meeeg daaaa!" Gawd. Reiser vi oss så slutter han konstant, og begynner med en gang rumpa treffer sofaen. :icon_confused:

Også er han uuutorlig flink til å snappe ting, helst fra gangen. Pappas pensko har fått gjennomgå hundrevis av ganger, samt broderns fotballsko. Han elsker skoene til kjæresten til søs! Spesielt fordi han blir like sur hver gang. Tror Archie sysn det er gøy å høre den velkjente regla om hvor dum, teit og uoppdragen han er. Knis. Når han var mindre gikk han enda lenger og tok lommebøker - han spiste pengene og tygget på bankkortet! Da blir det liv i stua da. Nå holder han seg til å snappe brødskiver som ligger litt for nærme kanten. Dere aner ikke hvor mange ganger jeg har kommet uten mat innabords på skolen pga bikkja. <_<

Ellers tror han at nabolaget er stappa med allslags farlige forbrytere, han er sinna på alle til de kommer inn døra. Da er de plutselige verdens mest velkomne! Spesielt skummelt er det om kvelden. Men kjære lille dumme klump, du løper ikke MOTSATT vei fra mams om du vil inn i tryggheten. Stupido. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roya vasker seg. Noen ganger vasker hun seg stille og fint. Men hvis jeg har besøk, eller sitter i tlf, eller hører musikk på youtube, eller har lagt meg for å sove, da er det vaskeslafseslurpekliss på høyt nivå. At det går an å lage så mye lyd ved å sleike???

Også den der drikkingen av vannskåla. Jeg tok tiden på henne en kveld, hun sto i 5 min og 17 sekunder og drakk vann! Er det mulig?? Vannskåla burde være tom lenge før det! :icon_confused: Og så den lyden! Det bare fortsetter og fortsetter og fortsetter og å få sove da er jo uaktuelt.

Også å bjeffe på sauene om kvelden, når sjefene har gått og lagt seg. Det er typisk.

Og katten er irriterende om kvelden, da tar han halen eller potene til Roya når hun endelig har sovna i senga. Så våkner hun, og så går hun og legger seg på gulvet og begynner å vaske seg eller noe.

Også måtte jeg slutte med vannflaske til rottene, for de dreiv med det samme som Roya, drikke vann i all evighet når jeg skal sove. Og det er UMULIG å forestille seg hvor irriterende og nervepirrende den lyden er før du har opplevd det.

Også må hun ligge ytterst i senga, for ellers setten hun beina i meg og prøver å dytte meg utav.

Men åååh så søte de er nå mens jeg skriver, pusen gnir hodet mot Roya og maler som en traktor, og Roya vasker på ham før hun legger seg igjen.. *smelt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...