Gå til innhold
Hundesonen.no

Nettleser

Aussieglis

Bruker du Internet Explorer?  

79 stemmer

1. 1. Bruker du Internet Explorer?

• HELL NO
      47
    • Ja.
      32

Recommended Posts

Skrevet
Jeg fant to negative sider ved FF i går da jeg sku oppdatere bloggen min..

1. I photobucket kunne jeg ikke lenger bare klikke på linken jeg ville bruke og den ble kopiert automatisk, jeg måtte høyre klikke, kopiere osv...

2. Wordpress oppførte seg annerledes.

Jeg kan klikke på linkene, og de blir kopiert automatisk, både i FF og Safari.

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg mistet muligheten til å kopiere ved å klikke når jeg formaterte pc'n min jeg.. Det irriterer meg faktisk når jeg bruker photobucket! Av en eller annen grunn vil ikke ctrl + v kopiere derifra heller. Merkelig.

Kan folk som bruker opera og IE sjekke hjemmesiden min nå og se om den ser normal ut? :wub:

Skrevet
Og dette er seriøse fakta.!

web-design.gif

Det der stemmer godt ja!! Det er skikkelig irriterende tidvis for å få ting til å fungere i IE også...

Skrevet
Kan folk som bruker opera og IE sjekke hjemmesiden min nå og se om den ser normal ut? :icon_redface:

Ser helt fin ut i Opera i alle fall :icon_confused: 

Skrevet
Firefox har egentlig uendelig med muligheter..

Når man installerer firefox, så får man er helt slett og ren nettleser som kan gjøre det viktigste...

Med addons / utvidelser får man flere funksjoner til nettleseren...

Foreksempel, siden du er wordpressbruker så finnes det som et eksempel 20 addons for å integrere wordpress i nettleseren, til å poste innlegg, legge ut bilder, videoer, osv...

Jeg har installert 13 addons som hjelper meg til å bli mer effektiv og få en stiligere og mer praktisk surfing med firefox...

*reklamering slutt*

:icon_confused: *blond* Skjønner fortsatt ikke hva addons er :ahappy::icon_redface: Er det sånne tileggsprogram som man feks kan få i IE med en søkemotor på toppen av siden osv?

Jeg kan klikke på linkene, og de blir kopiert automatisk, både i FF og Safari.

Jøss... det gikk IKKE her.. Men mulig det går nå som de har endre litt på linkeoppsettet i bøtta.. Nå må man jo plutselig peke på bildet for å få frem linkene nå..

Skrevet
Jeg mistet muligheten til å kopiere ved å klikke når jeg formaterte pc'n min jeg.. Det irriterer meg faktisk når jeg bruker photobucket! Av en eller annen grunn vil ikke ctrl + v kopiere derifra heller. Merkelig.

Kan folk som bruker opera og IE sjekke hjemmesiden min nå og se om den ser normal ut? :icon_confused:

Den fungerer like bra som den alltid har gjort hos meg :icon_redface:

Skrevet

Sverger til firefox :icon_confused: Ingen ved siden eller over.

Hadde det ikke vært for at google krever å ha tilgang på alt du gjør på nett, hadde jeg nok i alle fall testet ut chrome.

IE bruker jeg KUN når jeg skal inn på hunddata/avelsdata på sidene til SKK. De støtter ikke FF.

Skrevet
;) *blond* Skjønner fortsatt ikke hva addons er ;):D Er det sånne tileggsprogram som man feks kan få i IE med en søkemotor på toppen av siden osv?

jnei, du tenker på toolbars...

Kan gi noen konkrete eksempler..........

Foxytunes

Gir deg et kontrollpanel på linjen i bunnen som viser hviken sang du spiller og kontroller til å bytte sang og finne info om artister og sanger..

Kan spille av lydfiler som ligger på nettsider uten å måtte laste det ned eller åpne i andre programmer...

Kan sette inn sang info i forum, og masse andre funksjoner

Stumbleupon

Genialt til å underholde seg selv om man kjeder seg på nettet...

Bilder, video, tekst, humor, som er anbefalt av andre "strumblere"...

Ubiquity

For den avanserte nerden, se video på siden for å få en intro...

Kan gjøre det meste, oversette, wiki, finne plass på kart, sende epost osv, med enkle korte kommandoer...

Hva betyr dette spanske ordet.? marker det og skriv tra, å vips så har man en oversettelse...

Det er et tungt og avansert verktøy med mange komandoer å huske, men du verden så effektivt..

Når man kan å bruke dette verktøyet, så er man internett-supermann... ;)

For å finne utvidelser så trykker du Verktøy --> Utvidelser --> og søker frem det du lurer på om du kan få som kunne vært kjekt å ha...

Skrevet

Tore: åååå, sånne ting som en "blond" meg ikke trenger altså :D

men, for å være ærlig... Nå har jeg testet FF og det er MANGE ting som liksom ikke funker optimalt hos meg der. Har det noe å gjøre med at jeg har Vista?

Et forum jeg er medlem på (snikk-snakk, for de som kjenner til det) kommer jeg meg ikke inn på. Jeg får opp innloggingssiden, men når jeg logger meg inn så skjer det ikke mer. I IE funker det bra.

Så var det dette med Wordpress som er rar her.

Samme med fotobøtta...

Det eneste jeg har sett foreløpig som er bedre med FF enn IE er hastigheten. Men siden jeg faktisk må bruke IE på så mange sider som jeg har funnet ut til nå, så vurderer jeg bare å avinnstallere FF.. ;) MIN erfaring.

Skrevet
Tore: åååå, sånne ting som en "blond" meg ikke trenger altså :whistle:

men, for å være ærlig... Nå har jeg testet FF og det er MANGE ting som liksom ikke funker optimalt hos meg der. Har det noe å gjøre med at jeg har Vista?

Et forum jeg er medlem på (snikk-snakk, for de som kjenner til det) kommer jeg meg ikke inn på. Jeg får opp innloggingssiden, men når jeg logger meg inn så skjer det ikke mer. I IE funker det bra.

Samme med fotobøtta...

Det eneste jeg har sett foreløpig som er bedre med FF enn IE er hastigheten. Men siden jeg faktisk må bruke IE på så mange sider som jeg har funnet ut til nå, så vurderer jeg bare å avinnstallere FF.. :) MIN erfaring.

Prøv Opera da.  :D

Skrevet
Tore: åååå, sånne ting som en "blond" meg ikke trenger altså :whistle:

Samme med fotobøtta...

Det eneste jeg har sett foreløpig som er bedre med FF enn IE er hastigheten. Men siden jeg faktisk må bruke IE på så mange sider som jeg har funnet ut til nå, så vurderer jeg bare å avinnstallere FF.. :) MIN erfaring.

Jeg kommer inn på SS med FF... Så det er sikkert du som roter eller noe. :D

• 3 weeks later...
Skrevet

Nei, fokk fokk fokk! Nå er jeg lei! <_<

Er no driiiit å få opp "Internet Explorer svarer ikke" etterfulgt av at du må starte på nytt og hvor aaaalt bare forsvinner x antall ganger om dagen.... Så nå har jeg visst lastet ned Firefox så da skal jeg prøve om det funker bedre....

Så sign me up for HELL NO! <_<

og..... kanskje Explorer er det som gjorde at jeg ikke kommer inn på SS?? Kanskje jeg kan prøve igjen nå som jeg har skiftet??? *le høyt for seg selv*

Skrevet

prøv Opera! ;) det er så deilig, om datan plutselig skrur seg av ellerno, så lagrer Opera automatisk alle "tab'ene" du hadde oppe! ;) Da kan man åpne Opera neste gang, også kan du liksom velge om du vil forsette fra forrige gang ;) eller om du vil gjøre andre ting da ;)

Kjempepraktisk ;)

EDIT: jeg har brukt Opera siden jeg skrev i denne tråden sist, og trives kjempegodt med det! Og når jeg åpner mailen via msn, kommer jo IE automatisk opp, og jeg blir så irritert, siden den bruker så lang til ;) ;)

Skrevet

Bruk Firefox du som jeg har fått deg til å laste ned nå ;)

Den gjør akkurat det samme som Opera, lagrer faner ved avbrudd, men er i tillegg enda mer stabil og raskere ;)

Skrevet

Bare kommer med erfaring jeg ;) hehe

Vet mange sliter me firefox, men like mange som sliter med opera og explorer og, så ingenting er perfekt.

Men jeg har testet ut explorer, opera og firefox, tilogmed Google sin Chrome har jeg brukt, men alltid firefox i lengden som er mest stabil og minst irriterende, hehe ;)

Skrevet

Kan folk som bruker opera og IE sjekke hjemmesiden min nå og se om den ser normal ut? ;)

Ser helt normal ut for meg med IE, men nå vet jo ikke jeg hvordan den egntlig skal se ut ;)

Bruker IE her, men jeg hater det... Mamma synes det er helt fint så hun vil ikke bytte, og det er jo hennes data -.-

Bruker Opera hos pappa, elsker det. Men opera viser ikke nett-tv på nrk...

Skrevet
http://cnettv.cnet.com/2001-1_53-50004271.html

Video fra i går...

Og gjett hvem den suverene vinneren er... ;)

Internet Explorer is the reason antivirus software exists.!

Hah, var nesten litt interessant det der... Jeg er ikke så opptatt av alt det fancye jeg da, men sikkerhet er fint! Opera ble jo nevnt som bedre enn vinner Firefox på det området....

Skal iallefall prøve denne reven ei stund jeg da, se om vi blir fortrolige... ;)

Skrevet
Bruk Firefox du som jeg har fått deg til å laste ned nå ;)

Den gjør akkurat det samme som Opera, lagrer faner ved avbrudd, men er i tillegg enda mer stabil og raskere ;)

Hos meg er Opera raskere enn FF faktisk... ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...