Gå til innhold
Hundesonen.no

Får ikke stamtavla


Mirai

Recommended Posts

Kiip situasjon da, ganske trist at du ikke får kontakt med oppdretteren. Vedder på at du trodde forholdet mellom deg som valpekjøper og oppdretter ikke skulle bli slik. Mister jo alt som heter tillit til en person som heller ikke har anstendighet til å svare deg ærlig på hvorfor stamtavlen ikke kommer. Håper virkelig dette ordner seg rask for deg. Tror min hund var ca 6mnd når jeg fikk stamtavlen (han er registrert i tysk klubb). Nei en virkelig kiip situasjon, har kikka innom her flere ganger for å se hvordan det utvikler seg. Idag måtte jeg bare legge inn kommentar. Du kommer vel kanskje ikke vende deg til oppdretter i spørsmål som eventuelt dukker opp antar jeg.

Enig, det må jo bli veldig ødeleggende..?

Vet ikke om jeg hadde gidda å brukt noe tid eller krefter på noen som ikke gidder å bruke noe på meg.. Men kanskje er det sånn noen oppdrettere vil ha det?

Noen oppdrettere fortjener ikke at seriøse hundefolk kjøper valp hos dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

De spørsmålene jeg har kan jeg heldigvis få svar på andre steder. Oppdretter i ryggen er ikke det viktigste når jeg kjøper valp, men det ER jo fint om de viser interesse og man kan sende litt oppdateringer innimellom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spørsmålene jeg har kan jeg heldigvis få svar på andre steder. Oppdretter i ryggen er ikke det viktigste når jeg kjøper valp, men det ER jo fint om de viser interesse og man kan sende litt oppdateringer innimellom..

Det er jo i alle fall fint om de registerer kullet :rolleyes: Også er det jo med det at man tross alt reklamerer for de når man konkurrerer og slikt.

Håper virkelig at det ordner seg for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysset fingrene for at det var en positiv løsning i denne saken nå, men det var tydeligvis for mye å håpe på... Jeg hadde blitt flygende forbannet om jeg var i din situasjon, så jeg håper virkelig at det ordner seg for dere snart! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst mulig at valpekjøperne kan gå sammen og betale selv, spesielt når hun eier både hannhund og tispe selv.

Men det er allikevel flere grunner til at jeg ikke vil gjøre det. For det første har jeg betalt masse, masse penger for hunden og for det andre så HAR jeg ikke penger til å betale noe ekstra for tiden. Samt at betaler jeg det selv - så ser jeg aldri noe til de pengene igjen.

Nå har jeg ringt igjen i kveld. Ringte til datterens telefon og joda, oppdretter skulle være hjemme med sin egen tlf tilgjengelig. Jeg ringte fra Marius sin tlf, første gangen ringte det tre ganger før personsvar. Andre gangen kom personsvar etter ett ring..

I dette øyeblikk holder jeg på å skrive en melding der jeg gir uttrykk for at jeg syns jeg absolutt har ventet lenge nok, at jeg har gitt mange sjanser til å fikse ting og å ta kontakt med meg selv, men at jeg syns det er veldig dårlig at mine forsøk ender i at hun hverken tar kontakt på sms, og at hun faktisk LEGGER PÅ når jeg ringer.

Så skal jeg også legge til at om hun ikke tar kontakt med meg i løpet av kvelden, så kommer jeg til å kontakte Forbrukerrådet i morra og høre hvordan jeg skal komme meg videre med det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det der er da noe drit..

Men oppdr. har altså reg. ett av de to kullene som er født omtrent samtidig? Så antakeligvis er det et pengespørsmål, da.. 3 valper a ca 400,- - ja huff DET er jo ille å betale for å slippe sinte valpekjøpere på telefonen som kun ønsker det de har betaltfor, liksom...

Men jeg så nå det Tøfflus skrev for litt siden - at NKK reg. valpene på oppdretteren når de er 12 mndr. (Vet ikke om de gjør det ennå?)

Men det gjelder sikkert bare når de er forhåndsregistrert (dvs. betalt), så det hjelper deg jo ikke noe, uansett.

Men dessverre er det eneste som ser ut til å hjelpe er jo å mase, mase og mase. Har du noen kontakt med de andre valpekjøperne fra samme kull? Noe dere kan gå sammen om, sende et krav med rekommandert brev med trussel om f.eks. oppheving av kjøp hvis ikke noe skjer umiddelbart?

(Sier ikke at du skal levere tilbake hunden, men man kan jo true med det i alle fall - og DA har dere krav, iflg. kjøpsloven å få igjen hele salgssummen.)

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg snakka med NKK for nå snart to uker siden, så var jo det første kullet betalt hvertfall (men de har ikke mottatt noen stamtavle enda). Så håper jo og tror det blir i orden for dem nå snart da.

Vi er tre stk som sikkert kunne gått sammen ja, jeg vet de andre også har lyst på stamtavlene. Har litt sporadisk kontakt med på mail med begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å dra på besøk til damen og høre hva som skjer? Ta med deg de to-tre andre valpekjøperne, og så snakker dere sammen. Skjønner godt hun begynner å bli lei telefonterror altså, selv om situasjonen er kjempekjip for dere også. Har man først begynt å legge på når folk ringer, er det sikkert veldig enkelt å fortsette med det, mener jeg. Hvis folk derimot står på døra, og blir der til hun er nødt å komme ut (for å lufte hunder?), så får dere i det minste snakket TIL henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo også gi henne en "advarsel", dvs: invitere dere selv hjem til henne om, si om tre uker klokka ditt og datt, for å hente stamtavlene. Da får hun en sjans til å rette opp i det, til å ordne det til dere kommer. Hun kan jo uansett ikke si annet enn at "jada, jeg skal fikse stamtavlene" hvis dere dukker opp uanmeldt. Og hva får dere ut av det? Nok en løgn kanskje? Selv om jeg skjønner det frister å dra dit og skjenne henne huden full, så hjelper jo det fint lite, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare kontaktet forbrukerrådet og TV2 hjelper deg. Hun har fått nok av sjanser, og når man får beskjed om at de er kontaktet osv, så går nok resten av seg selv. Tar for mye energi å ringe/sende sms'er/frister/NKK/møte opp på døra osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ringer vi og sier at vi kommer om en uke så vet jeg om en oppdretter som antakeligvis befinner seg et annet sted på det tidspunktet :lol:

Nei, kommer til å ringe forbrukerrådet i morgen.

Da ringer du forbrukerrådet, sikkert det lureste. Ingen vits i å troppe opp uanmeldt hos en oppdretter for å gi skjennepreken, for det får man jo i alle fall ingenting ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...