Gå til innhold
Hundesonen.no

Får ikke stamtavla


Mirai

Recommended Posts

Uff, vilken jobbig situation. Jag tycker att det är jätteläskigt att köpa en valp utan att de faktiskt är registrerade, men oftast går det ju bra. Är glad att jag har köpt mina valpar från Sverige där man får med stamtavlan när man hämtar valpen. Det kanske hade varit en bra idé av NKK att göra på samma sätt som SKK i framtiden?

Tenkte det samme. Alt var i boks når jeg kom til Sverige for å hente min valp... Jeg fikk med alt av papirer fra veterinærbesøket valpene hadde rett før de ble 8 uker og jeg fikk med stamtavle, kjøpsavtale og en haug andre "tomme" papirer som oppdretter sa det kunne være greit å ha! *ler*

Hva er grunnen til at man kan "etter-registrere" valper i Norge, og at det ikke gjøres på samme måte som i Sverige egentlig?

Utrolig kjip situasjon, jeg hadde nok begynt å blitt vanskelig nå etter så mange mnd tror jeg -hvis oppdretter enda skylder på NKK når det helt klart er oppdretteren selv som har sirup i rompa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar
Eller medbringe kjøpsavtale - så har man alt sort på hvitt. :icon_redface:

Det går ikke lengre. I hvert fall har jeg fått beskjed om det. Når jeg omplasserer hunder så må jeg få eieren til å skrive unna på dette skjemaet. Før kunne jeg bare sende inn kopi av omplasseringsavtalen (mellom tidligere eier og meg) men nå vil de ha det på eget skjema :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke lengre. I hvert fall har jeg fått beskjed om det. Når jeg omplasserer hunder så må jeg få eieren til å skrive unna på dette skjemaet. Før kunne jeg bare sende inn kopi av omplasseringsavtalen (mellom tidligere eier og meg) men nå vil de ha det på eget skjema :D

Huh? :S Hvordan skal jeg få omregistrert chippen til My da?? :icon_redface: *klør seg i håret til man får en hårløs flekk eller noe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh? :S Hvordan skal jeg få omregistrert chippen til My da?? :console: *klør seg i håret til man får en hårløs flekk eller noe*

Ble ikke chip'en registrert da du fikk henne omreg til NKK? Det ble i alle fall chip'en til min svenske, NKK gjorde det samtidig som utførte omregistreringen. Det gjorde de helt automatisk, uten at jeg ba dem om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått min stamtavle !!

Den skal være sendt.. og alle de andre valpeeierene har vist fått den.

Utroooolig irriterende at JEG må betale femhundre spenn for ei ny, når den tydeligvis er rotet bort i posten. GR.

Jeg er selv oppdretter og det som vi gjør her når vi sender stamtavlen er å sende den rekomandert. Det gjør vi både innen Norge og til utlandet. Det koster noen kroner ekstra, men på den måten kan vi spore brevet til det kommer frem. Synd at ikke flere tar seg det "bryet", som for oss er det en selvfølge.

I sommer skjedde det altså... En valpekjøper fikk ikke stamtavla si, ei heller beskjed fra postkontoret om at de hadde ett rekomandert brev liggende. Ikke hadde brevet kommet i retur til oss heller (som det skal gjøre når det har ligget hos posten i 2 uker). En enkel sak for meg å finne min kvittering og spore opp brevet (det lå på postkontoret, men ikke sendt ut beskjed til mottaker). Dermed var den saken løst.

Til dere alle som venter på stamtavler pga oppdrettere som ikke betaler avgiften eller har sendt inn papirene, ta kontakt med selger, gjerne flere ganger i uken. Mas på de, det ville jeg ha gjort...

Krysser fingrene for at dere får stamtavlene raskt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke chip'en registrert da du fikk henne omreg til NKK? Det ble i alle fall chip'en til min svenske, NKK gjorde det samtidig som utførte omregistreringen. Det gjorde de helt automatisk, uten at jeg ba dem om det.

Samme gjorde de for min valpis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla var da ferdig regga på meg da jeg hentet henne..? :console:

Fikk du med stamtavlen når hun var 8 uker gamle? Det gikk kjapt :)

Jeg forhåndregistrerte mitt kull, men hadde ikke bestemt meg for hvem som skulle få hannhunden før de var 6 uker gamle, så kunne ikke sende inn noen endelig registrering før det. Sendte vel inn den endelige registreringen da valpene var 7 uker gamle, og stamtavlene kom da de var 12 uker gamle.

Og så, til trådstarter, utrolig kjipt at du har havnet i en sånn situasjon. Jeg er enig i at du bør ta å prøve en gang til på en pen måte, og spørre om hun ikke kan betale snart. Men ikke gi henne alt for lang tid, dette er jo helt uholbart egentlig! Du kan jo også spørre hvorfor hun sa til deg at papirer var sendt inn osv, når NKK sier noe annet. Håper det ordner seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige, og chippen er naturlig nok reg. på oppdretter.

Det blir automatisk overført til deg når du sender inn omregistreringen til NKK for stamtavlen, legger da ved ID papirene og. Chippen er neppe regget ennå, iallefall ikke i sverige siden hunden ikke har vært annet en "forhåndsregistrert" der. Den blir meldt inn når eier melder inn eierskifte etter kjøp av hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du med stamtavlen når hun var 8 uker gamle? Det gikk kjapt :console:

Ja, Tulla ble hentet i Sverige, og jeg fikk med stamtavlen. Hun var vel strengt tatt 9 uker når hun ble hentet, men jeg hadde fått den hadde jeg hentet henne tidligere (8uker) også. De har tydeligvis et helt annet system der, og for min del hadde NKK gjerne kunnet herme. :)

Aynïs stamtavle fikk jeg da hun var ca 5 mnd, og hun kommer altså fra Norge. Siden jeg kun hadde kjøpt rasehund i Sverige før, så var jeg jo litt spent på dette. Hadde hørt masse om folk som måtte vente i evigheter på stamtavlen. Nå kjenner jo jeg oppdretteren til Ayni, men likevel, man vet tydeligvis aldri hva som kan skje. Håper det ordner seg for trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Seneste var at Ida (Yatzy) snakket med oppdretter på fredag, da hadde papirene blitt sendt til feil adresse (?). Men hun hadde ringt NKK og "nå var det i orden, så papirene kommer om en uke eller to".

Marthe var snill og gikk inn på DogWeb for meg, så nå skal jeg ringe NKK selv og høre hvordan det ligger an. Kullet lå ikke på DogWeb i går hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seneste var at Ida (Yatzy) snakket med oppdretter på fredag, da hadde papirene blitt sendt til feil adresse (?). Men hun hadde ringt NKK og "nå var det i orden, så papirene kommer om en uke eller to".

Marthe var snill og gikk inn på DogWeb for meg, så nå skal jeg ringe NKK selv og høre hvordan det ligger an. Kullet lå ikke på DogWeb i går hvertfall.

Det ligger ikke på dogweb i dag heller, men det er et annet kull som er registrert denne måneden som er født den 29 mars hos en annen oppdretter, så det er tydeligvis ikke bare dere som venter på stamtavler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nok fler som ikke får ut fingern -_- Snakket nettopp med NKK, men hun damen kunne ikke finne noe. Så hun som hadde ansvaret for aussie skulle ringe meg tilbake når hun var ferdig med lunsj. Så får vel telefon innen en halvtime tenker jeg.

Edit: Nå er jeg sint! NKK hadde sendt fakturaen til henne (dvs for begge kullene) i starten SEPTEMBER. Altså full løgn da hun sier til meg at hun har mottatt fakturaen langt utti oktober..

Det første kullet er det registrert betaling på, så Ida, du får din stamtavle snart. Men fra Siri sitt kull.. ikke betalt. Og det hjelper ikke å si at fakturaen er sendt til feil adresse når hun har betalt den ene, og NKK sendte begge to i SAMME KONVOLUTT ;) Akkurat nå er jeg rimelig forbanna og det frister å ringe NÅ og si akkurat hva jeg mener. Men, jeg starter på jobb om et kvarter så lurer på om jeg ikke skal vente til i kveld med å ta den telefonen så jeg får pustet litt. På en måte fint å få bekreftet at det bare er jug i alle retninger, men det gjør meg gretten også.

NKK damen sendte uansett ut en ny faktura til oppdretter.. Det er snakk om TRE valper, er det så grusomt vanskelig??!

Puste. Med. Magen.

Litt hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...