Gå til innhold
Hundesonen.no

Egg i signaturer!?

Silje

Recommended Posts

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar
Man får ikke vite kjønnet på dragene før de er nære å bli voksne. Når de får vinger, får man vite kjønnet. Men rosa og lilla drager er alltid jenter, og steindrager(iallefall) er bare hanner. Grunnen til at man ikke får ha voksne drager i signaturen, er fordi de blir for store, signaturen har en grense på størrelsen, som står tidligere i tråden.

Når dragebabyene har fått vinger, kan man, hvis man har lite plass i signaturen, fjerne dem, fordi de uansett er nære ved å bli voksne.

Hvis man vil at andre skal kunne se alle dragene ens, kan man ta den adressen som står under 'Cave' 'Scroll' 'Logout' når man er inne på Scrollen, f.eks min, xxx/user/modicata. Da kan andre gå inn og se på alle dragene ens, også de voksne. :whistle:

(edit: skriveleif)

Det går også ant og "fryse" dragebebisene slik at de ikke blir voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er sant. Jeg skjønte ikke at min mint var voksen med det første, jeg. :P før jeg klikka på'n og så etter. :whistle: Men iom jeg har såpass mange nå, så har jeg bare egg og babyer. Den lyseblå er btw klekket med vinger, det er vel den eneste typen som blir det, tror jeg. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg skaffet nye egg slik at jeg får meg en drage av hannkjønn.

Men jeg vil gjerne ha ett grått egg og muligens ett orange til også... Klarer ikke helt å bestemme meg om jeg skal beholde det hvite egget eller ikke.

Har forresten vært på klikke runde.

Jeg har sett noen stilige egg...rød med hvite prikker og blå med hvite prikker... Noen som har sånne eller har hatt sånne? nysgjerrig på hvordan dragene blir med sånne egg... Har iherdig prøvd å få tak i et sånn,men ikke lykkes... :whistle:

Det lurer jeg også på egentlig. Også det papir egget lurer jeg på hvordan blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prikkete og stripete og sånn aner jeg ikke hva blir. Jeg vet at det bittelille hvite blir kylling og så høne, og blir drage-agn. ;) Og de papir-eggene blir papirdrager, dere kan se flere hvis dere går inn på forumet(står en link på forsiden), og logger inn der, da får dere se dragene i signaturene til de som er på forumet. Jeg har også prøvd iherdig å få tak i spesielle egg, spesielt interessert er jeg i sølv- og gulldrager, men også de prikkete eggene. Her er en sølvdrage og her er en gulldrage. :P

Jeg har jo som sagt drept en drage, men gravsteinen er der fortsatt og jeg

vil at den skal bort! *Samvittigheten* :whistle:

Gravsteinen blir borte etter to uker eller noe sånt. Men jeg tror du kan få deg en til mens gravsteinen er der, såvidt jeg forsto på reglene. Men pass på å ikke drepe for mange drager, da blir hele Scrollen din slettet, og du må begynne på scratch. :( (regner med du vet det, men ville bare nevne det)

Alle drageegg man får, blir enten samme type som mor, eller far, ettersom jeg har forstått. Etter det jeg har sett, virker det som om det oftest blir den minst sjeldne typen av dragene(ifht avl på gulldrager o.l.), men kan godt være bare tilfeldigheter. Dessverre så kan man jo bare bruke sine egne drager i avl, så man må ha tak i et spesielt egg selv, for å kunne avle fram spesielle drager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Yoshi og jeg var på stevne i helgen, og endelig satt hele banen for oss og vi fikk med oss en 2. plass og vårt første napp!
    • Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...