Gå til innhold
Hundesonen.no

Dette er katten min


Tyfonia

Recommended Posts

Odin er en ukastrert Maine Coon hannkatt på fire måneder. Han er født 01.07.08 og er en av fem søsken. Far er (N) Hauskeheia Diego Cherakhan, og mor er (N) Ann Toves Chakira. Odin er av farge blåtabby (A22)

Veslegutten vår er en lystig, enkel sjel som er glad i alle han møter, mennesker som dyr. Han blir oset med kjærlighet av alle han treffer, som setter pris på hans frimodighet til å bare komme og slenge rompa ned på fanget deres når det måtte passe ham best. Odin er veldig tillitsfull og ligger gjerne på rygg med labbene strukket godt ut forran seg mens han blir strøket på magen. Han inviterer gjerne til lek og godtar som regel ikke et nei. Han er veldig glad i mat, noe som han trenger når han vokser så fort som han gjør. Han blir fòret med RC Kitten. Allerede veier han, ved en alder av rundt fire måneder, litt over 3 1/2 kilo. Han er flink til å kose, men kattungen i ham vil helst leke, noe som i det siste har utviklet seg til litt voldsommere seanser som kan heller minnes om lekeslossing. Han har store og ikke minst sterke labber og en munn full i tanngard med kattungetenner kombinert med sterke kjever. Klørne hans klippes omhyggelig ettersom han er innekatt.

Odin er veldig nysgjerrig! Han er ikke av den typen som sitter og studerer på avstand, snarere tvert imot skal han alltid få med seg alt i mikroskopisk detalj. Vi får skjeldent lov til å gjøre de enkleste hussysslene alene, som det å ta ut av oppvaskmaskinen eller vaske klær uten at han vil være med. Han vil helst være med oss over alt og adferdsmessig minner han veldig mye om en hund eller snarere en vaskebjørn. Han liker å holde i ting. Da samler han labbene sammen som en hånd og griper tak i ting, slik vaskebjørnen gjør.

Han liker, som sagt å være med oss over alt. Dette innebærer også dersom vi skal en liten tur inn på badet. Da sitter han på utsiden og mjauer helt til vi kommer ut. Mjauet til Maine Cooner er nokså karakteristisk. Med en lys, klar stemme sier de "Bbbrrraaaauuuu". Maine Cooner legger til en"Bbbrrr..."før de begynner på mjauet sitt. Dette sier Odin veldig mye! Han "snakker" mye med oss (mye menes med MYE) Når han skal på toalettet, ETTER han har vært på toalettet, når vi står opp om morgenen eller kommer hjem fra jobb/skole, når han vil ha oppmerksomhet (ofte), når det er noe han trenger(ofte), når han rett og slett bare har lyst(ofte)... Når han ikke mjauer sier han bare "Bbrrr". Også liker han å hilse ansikt mot ansikt og søker straks høye områder når vi kommer inn i et rom han oppholder seg i, dette for å komme på nese-høyde med oss. Han er egentlig en liten masekopp. Men søt er han.

Det er svært vanskelig å lære/fortelle ham hva han IKKE skal gjøre, men når det gjelder hva han SKAL gjøre, lærer han veldig lett. Det å lære dem triks er nokså lett. Min teori er fordi de er såpass familiære i forhold til mange andre katteraser og -typer.

Er så mye jeg skulle ha fortalt om Odin, men jeg kommer ikke på særlig mye mer. Er det noe, så spør meg gjerne. Her kommer litt bilder.

Odin som liten baby, en måned før vi hentet ham, sambo som holder.

vnjkf7.jpg

Odin blir kjent med en av mine søsters katter. Første helga eller noe sånt som vi hadde ham. Dette er Bettsy, en streng liten frøken som Odin har lekt mye med.

2lkqrsl.jpg

Første besøk hos de andre kattene hjemme hos mor. Den røde katten er "onkel" Tigern, en katt jeg alltid har hatt som "min". Han måtte hilse litt på den lille pjokken som sitter i stolen

2hxrtqu.jpg

Måtte inspisere oppvaskmaskinen

hv6rna.jpg

Han vokser til og blir en staselig ungkatt

2zdvztx.jpg

Litt flørting med kameraet

biqfq0.jpg

Tatt for noen uker siden (samboer som holder ham slik katter skal utstilles)

2cfpzd.jpg

Mer bilder kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! Høres ut som en ordentlig going altså!

Men, er det virkelig slik katter skal stilles ut? ha ha det visste jeg ikke, så komisk :x

Ja de skal stilles ut på den måten. Strukket :x

Har fortsatt vanskelig med å få ham til å være i ro. Dette skal øves på over alt vi er slik at han blir vant til å gjøre "rare" ting på fremmede plasser.

Han er en ordentlig going når han legger piraya-faktene sine på hylla:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Rasekatter kommer i de fleste priser, men priser over 8000 er for mye. Odin kostet 7000, men har observert katter av samme raser til 5000, til og med 1000, men jeg kjøper aldri fra andre steder enn oppdrettere som har hatt kull før.

Mixmaster: Nei, han skal ikke kastreres. Tenker på å låne ham ut om han oppfyller rasestandarden ordentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...