Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg er valpesjuuuk!


Mari

Recommended Posts

Jeg skjønner ikke hva dere prater om ?

- Hva er vel koseligere enn å begrave nesa i en varm, deilig valpepels som bare lukter varmt og godt og trygt og nusselig (at valpetennene sitter i øret eller nesa er jo bare en liten bagatell som man selvsagt glatt overser).

- Hva er vel tryggere enn å høre lille valpen som snorker i sin søteste søvn, mett av dagens opplevelser og inntrykk...

- Hva er vel hyggeligere enn å komme hjem til en spill våken valp som bare elsker deg over alt på jord ?

- Hva forlenger vel livet bedre enn latteren over valpens klumsete kroppsbeherskelse der den tryner i seg selv i pur livsglede?

*host*...

2008-07-28-Willy04.jpg

2008-07-22-Willy022.jpg

Er sånn jeg husker valpetiden med Aron :x

Ehm... Ikke for å kuppe tråden eller noe, men som kommende førstegangseier må jeg bare spørre:

Får alle valper diaré, og spyr?

Noen som har hatt valp som ikke hadde diaré og ikke spydde? :x

Absolutt ikke. Aron spydde litt etter 3. mnd vaksinen, men han har aldri hatt diare.

Ikke alle gjør det , den forrige hunden var en drømmevalp og gjorde aldri noe galt. Den nåværende derimot er helt det motsatte.

Huff da. Sånn blir sikkert min neste valp, siden jeg hadde englevalpen sist gang :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Da det er en evighet siden vi hadde valp i hus nå, og og tenke tilbake så vekket det så mye minner at jeg måtte finne frem noen bilder av blandingstispen nevnt tidligere i denne tråden..

*sukk* hun var da søt da den" ekkle" valpen! :x

190120041338436kycG5S2w16b.jpg

19012004133843Y1L34NBO241L.jpg

06022004143350iYjo5mGfxf4P.jpg

28012004214352CV1Vnb26o2t3.jpg

:x * kan fortsatt savne henne ja*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det er en evighet siden vi hadde valp i hus nå, og og tenke tilbake så vekket det så mye minner at jeg måtte finne frem noen bilder av blandingstispen nevnt tidligere i denne tråden..

*sukk* hun var da søt da den" ekkle" valpen! :x

:x * kan fortsatt savne henne ja*

Hun var kjempesøt! :x Utrolig herlig hund, men ja, en håndfull og vel så det. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg som har litt større hunder, bøyde seg ned mot en ivrig valp som hoppet opp - og slo ut kjeven hennes av ledd. Jeg tuller ikke.

Fantastiske bilder i mitt hode :x

Tror egentlig de fleste klarer å grave frem noe negativt om valpetiden, selv om de har hatt en "perfekt" valp. Jeg personlig syns f. eks at begge mine har vært veldig greie, søte og snille som valper! Føler ikke at vi har noen store problemer eller frustrasjoner (bortsett fra teppetissingen, men den har jo løst seg, tjohoo!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike dere er så himla schizofrene! Nå veit jeg ikke opp eller ned lengre. Søte eller stygge? Gode eller ekle? Plagsomme eller deilige? Topplokket eksploderer! :x

Skal hjelpe deg jeg, Mari :x

Søte, gode og deilige, stryk resten...

Sånn, sitter topplokket fremdeles på plass?

Min(e) søte små sov som engler hele natten igjennom og "våknet" ikke før jeg hadde vært på badet og fått på meg klær. Da ble valpe-grinden åpnet og de suste rundt i gøyal lek en stund, uten å ødelegge noenting, før de sluknet igjen, alle samtidig.

Da alle reiste og bare min ble igjen var malen satt. Sove hele natten, tisse på avis når mamma ikke var hjemme, lekte pent med egne leker og ingen "synging".

Egentlig bare leter du etter 100 gode grunner for å få deg valp igjen, så skal du bare ha oss til å tro det motsatte så vi legger inn alle kluter for å overbevise deg om at du tar feil. For får du en "speedy" en kan du bare skylde på oss :x for det var jo vi som overbeviste deg :x

Lykke til med valpen din, for den kommer nok.... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke noe søtere enn enn valp som lukter på blomstene.. IMG_7225Slveogtulipan.jpg

Når det sagt var valpetiden med Sølve preget av søvnmangel, forfrysninger, våte flekker på gulvet og bærsj gjemt under stolen i hjørnet.., valp som nektet å gjøre fra seg ute fordi han ble blåst over ende og det var kaldt og vått og ekkelt ute på vinteren for tenk.. og tom pengepung, I løpet av 10 min bet han over strømledningen til latopen (dyrt!), laderen til mobilen (ikke fullt så dyrt) og forstøverledningen (gratis..)., det dyreste var vel at jeg bare måtte ha en hel masse utstyr, som 4 seler og halsband og matchende kobbel, før valpen var 5 mnd.. :P

Men nå er han stueren (for lenge siden), sover hele natten (også for lenge siden) og ligger helst i armkroken og koser og ødelegger ingenting. :P

Jeg synes nesten du bare skal bestille deg en liten frøken jeg Mari, heller før enn siden. Valpesyken blir bare verre etter hvert.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at motstansdyktigheten begynner å ebbe ut... Stay stong, Mari! Stay strong!

*smugtitte på Vorsteh'rn*

*klaske lanke*

*bla tilbake og lese Wretch's innlegg en gang til*

Aaaargh!

:P

:P Det går fint skal du se. Om du fortsatt lider av dette, så hør med meg i mai/juni, da er jeg fersk valpeeier og har sikkert en hel del ufyselig å komme med :P Vi snakker mark i avføring som rører seg, valp som konsekvent henger fast i buksebenia, som ikke skjønner en dr*** av det du prøver å lære den, 60 000 folk som skal klappe på valpen, valp som i løpet av den tiden du lurte deg til å ta en dusj har tygd opp bordbeina, tabascostanken som du smurte inn alt tyggbart med, hylingen i bilen, spyingen i bilen, døde sokker, barnas ting som må reddes hvert 3.sekund og den sjokkartede opplevelsen av at alle løy når de sa at valper sover mye... Jeg tror valper er som babyer, man glemmer sabla fort hvor motbydlige de egentlig var i starten. Vi skal ikke nevne varme gode valpen som sovner på fanget ditt, eller valpen som snubler i bein som ikke samarbeider med kroppen og viljen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg skulle lære Tia å trå på musematte som valp og hun forstod ikke bæret. La seg på skinka, satte seg på skinka og hele kroppen var av gelè. I tillegg må kjedelige grunnferdigheter trenes inn. Da savnet jeg den voksne hunden som klarer å sette og legge seg rett, klarer å koble a og b, og grunnferdigheter allerede er lært inn og man kan bruke tid på å trene på gøye ting!

Jeg syns trening av valp er kjempekjedelig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Det går fint skal du se. Om du fortsatt lider av dette, så hør med meg i mai/juni, da er jeg fersk valpeeier og har sikkert en hel del ufyselig å komme med :P Vi snakker mark i avføring som rører seg, valp som konsekvent henger fast i buksebenia, som ikke skjønner en dr*** av det du prøver å lære den, 60 000 folk som skal klappe på valpen, valp som i løpet av den tiden du lurte deg til å ta en dusj har tygd opp bordbeina, tabascostanken som du smurte inn alt tyggbart med, hylingen i bilen, spyingen i bilen, døde sokker, barnas ting som må reddes hvert 3.sekund og den sjokkartede opplevelsen av at alle løy når de sa at valper sover mye... Jeg tror valper er som babyer, man glemmer sabla fort hvor motbydlige de egentlig var i starten. Vi skal ikke nevne varme gode valpen som sovner på fanget ditt, eller valpen som snubler i bein som ikke samarbeider med kroppen og viljen

Blir alt dette borte da?? Talli vil jo fortsatt hilse på 60 000 folk, og alle vil jo hilse på henne også. Talli mener fortsatt at alt som ligger framme er hennes, Talli sover fortsatt ikke mye-hun bare ligger stille. Er det jeg eller dyret som har missforstått :P

Men gud hvor jeg savner lyden av valper, dem har en sånn egen "rulle lyd" når dem vil noe og når dem gjesper den lyden er bare *aaahhhh* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir alt dette borte da?? Talli vil jo fortsatt hilse på 60 000 folk, og alle vil jo hilse på henne også. Talli mener fortsatt at alt som ligger framme er hennes, Talli sover fortsatt ikke mye-hun bare ligger stille. Er det jeg eller dyret som har missforstått :P

Talli har valpelissens på 2.året hun :P Hun oppdaget først på tirsdag at verden kan være riktig slem stakkars lille ekornvalpen.

Åja! Lyden av valper når de ikke "skriker" er herlig! ups, sorry Mari... dette gikk ikke så bra lell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å komme på noen "anti-valp" argumenter, både for egen del men også for å skrive i denne tråden til hjelp for andre med ubehandlet valpesyke, men jeg kan ikke komme på noe. Er jeg fryktelig glemsk, eller har jeg bare hatt snille valper tro? :P

Og alt er hvertfall glemt når jeg ser på bilder som dette:

IMG_4802.jpg

:P

Nei, tror jeg skal lese litt nøyere på innleggene i tråden her jeg også. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... Ikke for å kuppe tråden eller noe, men som kommende førstegangseier må jeg bare spørre:

Får alle valper diaré, og spyr?

Noen som har hatt valp som ikke hadde diaré og ikke spydde? :P

Neida, ikke alle valper får diare eller spyr. Ingen av de to småtrollene jeg har nå har gjort noen av delene. Lillemor her har kun hatt dårlig mage en gang på et år. De har ikke engang ødelagt så mye som en sokk tilsammen de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh nå fikk jeg lyst på vorstehhundvalp igjen! Men DER hadde vi verdens største drittunge! Oppvokst med 13 søsken og å bare få bo med 2 andre var forferdelig i hans øyne. Til slutt kunne han ikke være med på jobb mer fordi han holdt et helt forferdelig spetakkel i hele butikken, det gjorde han hjemme også. Stueren først etter 8 mnd etter 2 tilfeller med blærekatarr.

P1013781-1.jpg

n530141302_762805_9173-2.jpg

P1013802-1.jpg

valper089-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemmer det ikke før den faktisk er mer voksen. <_<

Føle pusten og føle varmen, what bullshit. Alt jeg følte var total smerte og følelsen av å være dritlei, fortvila og forbanna.

Plutselig ble dotten 5 mnd og alt ordnet seg.... Det var godt det. Da ble det "verdt" det. Men eneste grunnen til at det andre er glemt er rett og slett amnesi og tilnærma afasi pga matmangel, søvnmangel og stress. Hjernen min har sortert unna det verste.

Jeg kjenner jeg er biiiittelitt lei av å høre hvor mye du hater hunden din. Hvertfall så virker det som du hatet valpen din, og du kunne umulig vite hva du gikk til. Valpetiden er ikke bare kos. Du klarte tydeligvis ikke å oppdage hvor herlig det egentlig er å ha valp, for jeg vedder på at selv Luna var herlig. Ja, det er mye stress og dritt, men ikke nok til at livskvaliteten vår blir helt ødelagt...

---

Jeg er skikkelig valpesyk, og kan ikke vente til jeg vet at NÅ passer det å ha ny hund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg faktisk klarer å IKKE savne med den siste valpetiden som var her i huset, var når My ikke skjønte pøkket av noe Emma sa til henne... Emma kunne BRØLE, skrike, hyle og bite - men My trodde ALT var en lek.

Ellers vil jeg ha tilbake lille-My av og til jeg da, spesielt når jeg ser igjennom valpebilder:

IMG_0921.jpg

Kose pitbull-valp er kult

IMG_0960.jpg

De er jo ikke så stygge de heller

flaksiflaks%20125.jpg

Emma var en nusselig valp hun også for tenk

IMG_2377.jpg

IMG_2425.jpg

IMG_2745.jpg

IMG_2765.jpg

kongler er kule!

IMG_5212.jpg

"alt er kult"

IMG_5237.jpg

(ref: øverste del av innlegget her)

IMG_7420.jpg

Noen valper kan fly

IMG_7459.jpg

Og noen valper kan ikke fly så lenge av gangen...

IMG_0174.jpg

Og valper slipper ikke taket før de MÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Lage voodoo dukke og sende uhelbredelig valpefeber på Mari*

Hadde det vært så ille å ha valp så hadde vel ikke samtlige her inne hatt flere enn en hund :P

... Hadde jeg funnet den voksne hunden jeg ville ha, hadde jeg aldri kjøpt valp *ler* Det er innmari, innmari slitsomt, morsomt og søtt og koselig, men også et aldri så lite ******* sånn de første åtte mnd:p Begge mine BC-valper har ødelagt fordi det er GØY, selv om man er sliten kan man ødelegge ting, spesielt vegger og dører og sånt som er lett å erstatte. Begge mine måtte ut om nettene i to mnd, en eller to ganger. Begge mine brukte lang tid før de ble renslige, og guuuud så lei man blir av å tråkke i dammer eller løpe ut hvert tredje minutt. Lille frøken lekte sirene hver gang hun ble satt i en bil, og de stakkars vennene mine som kjørte rundt på oss trengte nesten ørepropper. Begge mine bordergull var helt sinnsyke priayaer, og jeg gikk rundt og så ut som jeg bokset istykker en vindusrute om dagen de første månedene. Og begge mine var verdens søøøteste valper, som elsket å snuske seg inntil og sove med hodet inntil magen min, og begge ble voksne, hyggelige hunder (om enn veeldig heftig og begeistret fremdeles). Men stygge, det var de, det skal de ha;)

200307-02r.jpg

IMGP1547.jpg

babyF.jpg

IMG_1830Felixlite.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg er biiiittelitt lei av å høre hvor mye du hater hunden din. Hvertfall så virker det som du hatet valpen din, og du kunne umulig vite hva du gikk til. Valpetiden er ikke bare kos. Du klarte tydeligvis ikke å oppdage hvor herlig det egentlig er å ha valp, for jeg vedder på at selv Luna var herlig. Ja, det er mye stress og dritt, men ikke nok til at livskvaliteten vår blir helt ødelagt...

---

Jeg er skikkelig valpesyk, og kan ikke vente til jeg vet at NÅ passer det å ha ny hund :P

Har du sett tittelen på tråden her? :rolleyes:

Mange stygge valper i denne tråden her forresten *æsj*

Her er enda en liten ekling

casper10uker179.jpg

( :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg er biiiittelitt lei av å høre hvor mye du hater hunden din. Hvertfall så virker det som du hatet valpen din, og du kunne umulig vite hva du gikk til. Valpetiden er ikke bare kos. Du klarte tydeligvis ikke å oppdage hvor herlig det egentlig er å ha valp, for jeg vedder på at selv Luna var herlig. Ja, det er mye stress og dritt, men ikke nok til at livskvaliteten vår blir helt ødelagt...

Næsj. Jeg lo så jeg grein jeg, for jeg kjente meg dønn igjen. Jeg leste ikke noe annet enn at Wretch setter ting på spissen i humoristisk øyemed for å virkelig sette en stopper for valpesjuka. Jeg leser ikke en eneste plass at hun ikke var glad i monsteret.

Alle valper er herlige, men de er sannelig et ******* også! Og det må være helt greit å mene det. :P

Hva **** er det med valpebildene da folkens?? Dere er djevelbesatte hele gjengen. I hate you all.

*nynne* Jeg vil ha en liten hund... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...