Gå til innhold
Hundesonen.no

Aktuelle utstillinger 2009


Symra&Pippin

Recommended Posts

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini
Videre litt sørover blir Piteå, men nasjonal utstilling 16-17 mai, samt internasjonal 4-5 juli.

Hvordan kan en arrangøren av en internasjonell utstilling sette opp en gruppedommer som ikke er godkjent for alle rasene i gruppen? Trodde at man måtte ha "godkjent status" for alle rasene i gruppa innen man kunne dømme den jeg? Dessuten er ikke dommeren FCI-godkjent for gruppa han skal dømme heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan en arrangøren av en internasjonell utstilling sette opp en gruppedommer som ikke er godkjent for alle rasene i gruppen? Trodde at man måtte ha "godkjent status" for alle rasene i gruppa innen man kunne dømme den jeg? Dessuten er ikke dommeren FCI-godkjent for gruppa han skal dømme heller...

Har ikke sett på dommerne, for det er ikke så aktuelle utstillinger.

Men det du nevner kan da vel ikke være helt stuereint?

Kanskje en mail til SKK med et uskyldig spørsmål er på sin plass, for rett skal jo være rett.

Ikke mye morsomt å stille i gruppa for dommer som ikke kan rasen nei, det har jeg opplevd med gårdisen min et par ganger, selv om dommerne faktisk var godkjente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke planlagt så mye foreløpig, alt kommer ann på nårtid koda bestemmer seg for å slutte å tulle på bordet, men disse er jeg rimelig sikre på at vi kommer til å dra på:

Juni: Kirkenes og omegn hundeklubb

Juli: NSSK i Tromsø

Oktober: NKK Tromsø

Veldig usikkert fortsatt er:

August: NSSK Lundamo

September: Narvik trekk- og brukshundklubb

Blir lite utstillinger på oss i år altså, prøver oss først forsiktig på utstillingene nært oss, så får vi se hvordan han gjør det der før vi bestemmer oss for om det blir noe lengre reising etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Har ikke sett på dommerne, for det er ikke så aktuelle utstillinger.

Men det du nevner kan da vel ikke være helt stuereint?

Kanskje en mail til SKK med et uskyldig spørsmål er på sin plass, for rett skal jo være rett.

Ikke mye morsomt å stille i gruppa for dommer som ikke kan rasen nei, det har jeg opplevd med gårdisen min et par ganger, selv om dommerne faktisk var godkjente...

Det var det jeg også tenkte. Vet jo at det skjer en gang i blandt på nasjonale utstillinger. Men jeg sjekket autorisasjonene til dommeren for å være sikker (dommeren ble anbefalt av noen på forumet og den gangen sjekket jeg om han var godkjent for min rase, noe han ikke er). Så derfor jeg spurte dere andre her. Vi vurderer faktisk å stille på den utstillingen, fordi vi har en valpekjøper som bor ikke så langt unna Piteå :) Og det hadde vært moro å treffe hund og eier igjen (er jo langt unna, så man bør slå flere fluer i en smekk) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Sånn ser planene mine ut akkurat nå, med smått og stort i inn- og utland. (Endringer vil helt sikkert komme):

25-26/4: Stangehallen

10/5: Kristiansand Utgår :icon_redface:

23-24/5: Ålesund

30/5: Elverum (Spesial)

6-7/6: NKK Drammen

13-14/6: Vännäs, Sverige

20-21/6: Oppdal

27-28/6: NKK Trondheim

4-5/7: Ånnaboda, Sverige (Spesial, tror jeg)

10-11/7: Tvååker, Sverige

26/7: Ransäter, Sverige Utgår :)

1-2/8: Nesbyen

15-16/8 NKK Oslo

29-30/8: Hundefestivalen, Trondheim

5/9: Steinkjer

3-4/10: NKK Kongsvinger

7/8-11: Orklahallen

Måtte kutte litt her. Begynte å summere kostnader ... Det skulle jeg visst aldri gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte kutte litt her. Begynte å summere kostnader ... Det skulle jeg visst aldri gjort.

Ja sånn kan det gå når man begynner å tenke fornuftig. :icon_redface:

Selv har jeg lagt til noen, og trukket fra andre.

Og jeg venter fortsatt på dommerliste på utstillinga i Ronneby samt Norsk vinnerutstilling på Lillestrøm.

Om det er dommer jeg ikke gidder stille for på Lillestrøm, blir det sannsyneligvis NKK Kongsvinger i stede, forutsatt ok dommer.

Så min liste er nå blitt slik:

8-9 april Stockholm

18-19 april NKK Harstad.

13-14 juni Tromsø, eventuelt Tromsø 13 juni og Vännäs Sverige 14 juni.

27-28 juni NKK Trondheim, eventuelt Gällivare Sverige.

31 juli-1 august Tollarp Sverige, stooooor gårdisevent med ca 130 påmeldet gårdiser i 2008.

8-9 august Ronneby, Sverige.

15-16 august Hillerød, Danmark.

5-6 september Narvik.

24-25 oktober NKK Tromsø.

28-29 november NKK Lillestrøm.

Har litt lyst på Rovaniemi Finnland 20-21 juni.

Men er så usikker sånn språkmessig egentlig.

Noen som pleier å stille ut i Finland med gode erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De utstillingene jeg med sikkerhet vet at vi skal på er:

Oppdal

NKK Trondheim

Myndespesialen på Rotvoll

Hundefestivalen

Så får vi se hvordan det blir med penger til å reise andre steder.

Håper å treffe på noen doggiser på disse da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Ja sånn kan det gå når man begynner å tenke fornuftig. :ahappy:

Selv har jeg lagt til noen, og trukket fra andre.

Og jeg venter fortsatt på dommerliste på utstillinga i Ronneby samt Norsk vinnerutstilling på Lillestrøm.

Om det er dommer jeg ikke gidder stille for på Lillestrøm, blir det sannsyneligvis NKK Kongsvinger i stede, forutsatt ok dommer.

Så min liste er nå blitt slik:

8-9 april Stockholm

18-19 april NKK Harstad.

13-14 juni Tromsø, eventuelt Tromsø 13 juni og Vännäs Sverige 14 juni.

27-28 juni NKK Trondheim, eventuelt Gällivare Sverige.

31 juli-1 august Tollarp Sverige, stooooor gårdisevent med ca 130 påmeldet gårdiser i 2008.

8-9 august Ronneby, Sverige.

15-16 august Hillerød, Danmark.

5-6 september Narvik.

24-25 oktober NKK Tromsø.

28-29 november NKK Lillestrøm.

Har litt lyst på Rovaniemi Finnland 20-21 juni.

Men er så usikker sånn språkmessig egentlig.

Noen som pleier å stille ut i Finland med gode erfaringer??

Da har jeg blitt litt klokere med tanke på lista mi.

13-14 juni blir det Tromsø pga dårlig dommer i Vännäs.

27-28 juni har vi valgt NKK Trondheim, så nå er både fly og hotell bestilt.

31 juli-1 august Tollarp Sverige, stooooor gårdisevent med ca 130 påmeldet gårdiser i 2008.

8-9 august Ronneby, Sverige.

15-16 august Hillerød, Danmark.

5-6 september Narvik. Utgår pga andre aktiviteter

24-25 oktober NKK Tromsø.

28-29 november NKK Lillestrøm.

Ronneby har kommet med dommerlister.

Ny dommer for Hampus, og Kenneth Edh ( igjen :wub: ) for Linus.

Så den er absolutt aktuell.

Rovaniemi utgår da vi reiser til Trondheim allerede 24 juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nei, nei og atter nei!

Dommerendring i Ronneby nå når ferieplanene er fastsatt... :ahappy:

Og det til en dommer jeg har stilt for 2 ganger med 100% forskjellig kritikk enda hunden var voksen begge gangene og riemlig lik kondisjon...

Nå ble jeg usikker på om jeg dropper å melde på Hampus der faktisk.

Meeeen det kan jo hende at dommern snur om igjen og at det går vår vei, annen hver gang liksom.

Og hvor feig skal man liksom være, når man uansett skal på utstillinga... :lol:

Fordelen er da at denne dommeren egentlig skulle dømme Shiba, og siden jeg har stilt Linus for vedkommende 2 ganger ( med gode resultater faktisk ) synes jeg det er kjekt med ny dommer jeg aldri har stilt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Enten Bergen eller Harstad - blir uansett ikke begge. Utgår pga pels og dommer

Stangehallen og Sunndalsøra i april er samme helg - dobbelutstilling eller mindre konkurranse? Eller fremdeles pga dommerne

Det ble Sunndalsøra, og da med Cert og BIM - fornøyd med valget :ahappy:

Ålesund i mai. Utgår

Dobbelutstilling med NKK og rasespesial i forbindelse med NKK Drammen i juni frister også. Utgår pga arrangement i schnauzerklubben gruppe Trøndelag

Oppdal er bankers.

Det er også NKK Trondheim.

Resten vurderes etter hvordan det går med de første utstillingene:

Første helgen på juli er det også en dobbelutstilling - Vålerbanen? Tja, hvorfor ikke.

Nesbyen første helgen i august.

Hundefestivalen

Steinkjer.

Orkanger

NKK Lillestrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni: Saltenutstillinga i Bodø, men bare for å se på og hjelpe til på kjøkkenet. Trenger dere vafler finner dere meg der altså.

Juli: Trondheim?

August: Ranautstillinga, Mo i Rana. My stilles som junior eller unghund(?) for første gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25-26/4: Stangehallen (Her fikk vi en ck. Bedre enn ingenting).

23-24/5: Ålesund

30/5: Elverum (Spesial)

6-7/6: NKK Drammen

20-21/6: Oppdal

27-28/6: NKK Trondheim

4-5/7: Ånnaboda, Sverige (Spesial)

1-2/8: Nesbyen

15-16/8 NKK Oslo

29-30/8: Hundefestivalen, Trondheim

5/9: Steinkjer

3-4/10: NKK Kongsvinger

7/8-11: Orklahallen

Sånn ser planene ut akkurat nå. Det er mulig jeg legger til en Sverigetur, og kanskje vi må ha med oss Dogs4All utpå høsten, vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en foreløpig liste, men det er mye mulig at den endrer seg etter at jeg får sjekket dommere, samt om jeg vil dra lenger avgårde.

07.02: Norsk Spaniel Klub, Porsgrunn

22.02: NKK Bø

30.05: Norsk Spaniel Klub, Hønefoss/Jevnaker

31.05: Norsk Spaniel Klub, Hønefoss/Jevnaker

06.06: Norsk Spaniel Klub, Tønsberg

07.06: NKK Drammen

25/26.07: Moss og Omegn Hundeklubb

15.08: Norsk Spaniel Klub, Oslo

16.08: NKK Oslo

05.09: Norsk Spaniel Klub, Rygge

19.09: Norsk Spaniel Klub, Porsgrunn

03./04.10: NKK Kongsvinger

14./15.11: Kongsberg Hundeklubb

28./29.11: NKK Lillestrøm

Regner med at noen av disse blir droppet og at andre legges til :rolleyes2:

Her var vår liste. De som er merket med rødt stiller vi ikke på, men resten skal vi prøve oss på tenker jeg... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var vår liste. De som er merket med rødt stiller vi ikke på, men resten skal vi prøve oss på tenker jeg... :rolleyes2:

Vet du påmeldingsfristen til klubbens utstilling i tønsberg?

:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var den ja, takk!

Får heller satse på den i august da :ahappy:

På den i august skal jeg både stille og være med på arrangeringen, så da er det veldig hyggelig om dere kommer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Enten Bergen eller Harstad - blir uansett ikke begge. Utgår pga pels og dommer

Stangehallen og Sunndalsøra i april er samme helg - dobbelutstilling eller mindre konkurranse? Eller fremdeles pga dommerne

Det ble Sunndalsøra, og da med Cert og BIM - fornøyd med valget :getlost:

Ålesund i mai. Utgår

Dobbelutstilling med NKK og rasespesial i forbindelse med NKK Drammen i juni frister også. Utgår pga arrangement i schnauzerklubben gruppe Trøndelag

Oppdal er bankers.

Det er også NKK Trondheim.

Resten vurderes etter hvordan det går med de første utstillingene:

Første helgen på juli er det også en dobbelutstilling - Vålerbanen? Tja, hvorfor ikke.

Nesbyen første helgen i august. Begge disse utgår med tanke på pels. Skal ta henne godt ned etter NKK Trondheim med tanke på Mosjøen.

Ny: Mosjøen 22-23 august. Dobbelutstilling med rasespesial og stor cert på søndag.

Hundefestivalen 29-30 august.

Steinkjer 6. september. Samme dommer som på Sunndalsøra.

Orkanger

NKK Lillestrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

5.7 .09 - Åsnes og omegn hundeklubb, Vålerbanen.

15.-16.8.09 - NKK Oslo

6.9.09 - Gudbrandsdal Hundeklubb, Hundopr.

3.-4.10.09 - NKK Kongsvinger (Hamar?)

6.-7.11.09 - Norsk Dalmantiner Klubb & Norsk Miniatyrhund Klubb, Eidsvoll

28.-29.11.09 - NKK Lillestrøm

Blå = stilt på

Sort = skal melde på/usikker

Rød = påmeldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...