Gå til innhold
Hundesonen.no

Aktuelle utstillinger 2009


Symra&Pippin

Recommended Posts

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Her er våre foreløpige planer:(regner m Endringer )

18/01 - Ler , siste Valpeshow før Junior

26/04. -Sundalsøra

23-24/05 - Ålesund

20-21/06 - Oppdal

27-28/06 - Nkk Trondheim

01-02/08 - Svenstavik-Sverige

16/08 - Oslo-Område , Spesialen

29-30/08 - Støren , Hundefestivalen

05/09 - Steinkjer

07-08/11 - Orkanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke bestemme meg med tanke på utstillinger i år.

Vingler alle veier.

Men det ser ut til at vi venter til i april med første utstilling i år som de to foregående år og starter sesongen i Harstad.

Foreløpig ser min "ønskeliste" slik ut:

18-19 april NKK Harstad.

13-14 juni Tromsø eventuelt Vännes Sverige samme helg.

20-21 juni Bodø, eventuelt 27-28 juni NKK Trondheim.

31 juli-1 august Tollarp Sverige, stooooor gårdisevent med ca 130 påmeldet gårdiser i 2008.

8-9 august Ronneby, Sverige.

15-16 august Hillerød, Danmark.

5-6 september Narvik.

24-25 oktober NKK Tromsø.

28-29 november NKK Lillestrøm.

Har dog ikke sett dommerlister på 3-4 av disse utstillingene, så det spørs om det blir helt slik jeg ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

07.02: Norsk Spaniel Klub, Porsgrunn

21/22.02: NKK Bø

24.05: Eidsvoll Hundeklubb

30. og 31.05: Norsk Spaniel Klub, Hønefoss (ene dagen er hovedutstillingen)

06.06: Norsk Spaniel Klub, Tønsberg

07.06: NKK Drammen

25/26.07: Moss og Omegn Hundeklubb

15.08: Norsk Spaniel Klub, Oslo

16.08: NKK Oslo

05.09: Norsk Spaniel Klub, Rygge

19.09: Norsk Spaniel Klub, Porsgrunn

03./04.10: NKK Kongsvinger

14./15.11: Kongsberg Hundeklubb

28./29.11: NKK Lillestrøm

Førsteutkastet mitt så slik ut, foreløpig er den første utstillingen nedprioritert på grunn av kurs.

Edit: Eidsvoll Hundeklubb blir nok også fjernet, jeg fant den plutselig ikke på NKKs terminliste for min rase lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Dere som skal til sunndalsøra i slutten av April, hvor bruker dere å overnatte?

Første gangen vi skal ditt å sliter litt med å finne plass..

Vi bruker å kjøre tur/retur (og vi bor ca 50 min kjøring lenger unna enn Tr.Heim)...

Sunndalsøra, Oppdal (x2), Orkanger og ikke minst Steinkjer er aktuelle, men aller først vil jeg se hvem dommeren er. Noen av de klubbene har brukt samme dommer på min rase i ett utall av år og da gidder jeg ikke å kaste bort mange penger på å stille hund(er).

NKK Trondheim er "bankers" (håper på cert og championat, det er jo lov til å håpe?), samme med rasespesialen. Hundefestivalen er uaktuell for den er (som vanlig :D ) samme helg som rasespesialen...

Om det blir utstillinger utenom NKK Tr.Heim og rasespes. er usikkert, alt kommer an på hvilke dommere som dømmer (orker ikke å stille for dommere som trekker ned på det som er rasetypisk)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg klarer ikke bestemme meg med tanke på utstillinger i år.

Vingler alle veier.

Men det ser ut til at vi venter til i april med første utstilling i år som de to foregående år og starter sesongen i Harstad.

Foreløpig ser min "ønskeliste" slik ut:

18-19 april NKK Harstad.

13-14 juni Tromsø eventuelt Vännes Sverige samme helg.

20-21 juni Bodø, eventuelt 27-28 juni NKK Trondheim.

31 juli-1 august Tollarp Sverige, stooooor gårdisevent med ca 130 påmeldet gårdiser i 2008.

8-9 august Ronneby, Sverige.

15-16 august Hillerød, Danmark.

5-6 september Narvik.

24-25 oktober NKK Tromsø.

28-29 november NKK Lillestrøm.

Har dog ikke sett dommerlister på 3-4 av disse utstillingene, så det spørs om det blir helt slik jeg ønsker.

Da blir det en liten tyvstart på årets sesong for oss.

Vi legger påskeferien til Stockholm i år, og har meldt hundene på Stockholm international dogshow 2009.

Fly og leiebil er klart, og jammen var vi ikke heldige og fikk leie samme leiligheta vi hadde under WDS i fjor sommer.

Blir ganske hektisk mnd, mend NKK Harstad helga etter, men pytt sann, det blir vel bra.

Nå er dommerlistene for Vännes klare, og det ser bra ut for begge av mine raser.

Så det spørs om vi ikke dropper den lokae utstillinga og durer i vei til Vännes i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som skal til Bodø i Juni altså? Makan! :hug:

Eneste jeg vet om er:

-20-21 juni Bodø

-27-28 juni NKK Trondheim (muuuuuuligens, hvis jeg og My finner noen å bo hos :o)

Vurderer Bodø i juni.

Men da må de få ut dommerlister snart...

Gidder ikke planlegge rundt en utstilling jeg ikke aner hvem som dømmer, da spesielt dommere fra "det store utland" ikke er aktuelle for meg og gårdisen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett noen dommerlister for utstillinga i Vännäs?

Den er veldig interessant, forutsatt greie dommere.

Vi har jo dobbelutstilling her samme helga.

Men er ikke såååå spennende å stille som sansyneligvis eneste gårdis med dommere fra det store utland som stort sett ikke har sett en gårdis før.

I Sverige er det jo langt flere gårdiser.

Nå er dommerlistene til Vännäsutstillingen klare, og ligger altså her

:rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg er så glad jeg har hund som alltid har pels, heeele året :)

Vi begynner året med :

Ølen etne vindafjord: 14-15 feb. Der skal Boris, Vigdis, Villemo, Petra og Felix stilles.. (Jeg skal stille fire av de)

NKK Bergen: 21-22 Mars. Boris og Vigdis.

NKK Kristiansand: 9-10 Mai (Ser noen en bergenser i russebukse KAN dette være meg :D) (har ingen planer om å stille Boris selv her :D )

Norsk Dobermannklubb Bergensgruppen: 24 mai. Boris, Vigdis, Petra, Villemo, Felix, Teddy. (valpene er gått over til junior)

Karmøy hundeklubb: 30 mai. Boris, usikker på resten.

Haugesund og omegn hundeklubb: 31 Mai, Still kun Boris som er sikker.

NKK Oslo: 15/16 August. Boris og to juniorer.

NKK Stavanger: 12/13 September. Boris, Amanda og to juniorer.

Norsk Miniatyrhundklubb hordaland: 26 sept. Alle hundene untatt Willmann.

Bergen Selskaps og brukshundklubb: 26/27 sept. Alle untatt Willmann (pliiis si at mops stiller en dag på sotra andre dagen på bønes)

Fitjar - Stord hundeklubb: 7/8 November. Alle untatt Willmann.

NKK Lillestrøm. 28/29 November. Boris og Vigdis hvis hun har tatt seg opp etter Valpene. Villemo og felix eller Teddy.

Med mulighet for endringer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dommerlistene til Vännäsutstillingen klare, og ligger altså her

:)

Er faktisk en stund siden listene kom.

Ukjente dommere for meg på begge mine raser.

Men jeg satser på at Svensk dommer har laaaaaangt mer kunnskap om DSG enn dommerne som er satt opp i den lokale hundeklubben samme helga.

Dommere fra "det store utland" har oftest hverken kunnskap eller interesse av rasen.

Så om vi ikke skal på ferie før i slutten av jjuli, tar vi nok turen til Vännes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dommerlistene til Vännäsutstillingen klare, og ligger altså her

:sleep:

Mulig det står tidligere i tråden, men dog... Hvor i Sverige er dette? Jeg har ingen kjennskap til noen av dommerne som er satt opp for oss, men en Sverigetur er ikke uaktuelt for moro skyld om det ikke er for langt unna :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det står tidligere i tråden, men dog... Hvor i Sverige er dette? Jeg har ingen kjennskap til noen av dommerne som er satt opp for oss, men en Sverigetur er ikke uaktuelt for moro skyld om det ikke er for langt unna :lol:

Hehe...

Kommer an på hva du legger i langt unna.

Rundt 109 mil hver vei fra Oslo.

Vi har like i underkant av 100 mil hver vei herfra, og synes ikke det er langt, men folk er jo forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

Kommer an på hva du legger i langt unna.

Rundt 109 mil hver vei fra Oslo.

Vi har like i underkant av 100 mil hver vei herfra, og synes ikke det er langt, men folk er jo forskjellige.

Oh, det var langt gitt... Tror det blir nedprioritert :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

Kommer an på hva du legger i langt unna.

Rundt 109 mil hver vei fra Oslo.

Vi har like i underkant av 100 mil hver vei herfra, og synes ikke det er langt, men folk er jo forskjellige.

57 mil herfra, det blir omtrent det samme som å kjøre til Oslo. Det blir en fiiiiin tur med campingvogna til sommeren det tenker jeg. *Glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 mil herfra, det blir omtrent det samme som å kjøre til Oslo. Det blir en fiiiiin tur med campingvogna til sommeren det tenker jeg. *Glede seg*

Ja det var jo behagelig kort.

Har du vært på utstilling der før?

Vet ene oppdrettern vår var der i fjor, selv ante jeg ikke at Vännäs var såpass nært, så den ble valgt bort i fjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo behagelig kort.

Har du vært på utstilling der før?

Vet ene oppdrettern vår var der i fjor, selv ante jeg ikke at Vännäs var såpass nært, så den ble valgt bort i fjor...

Har ikke vært der før nei, og aner ikke hva jeg går til. Jeg har bare merket meg alle utstillinger innenfor grei kjørelengde, og siden dette er en dobbelutstilling måtte jeg jo bare ha den på lista mi.

Vi får Gunilla Skallmann og Zlatko Kraljic som dommere. Jeg har ikke møtt noen av dem før. Noen som har kjennskap til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært der før nei, og aner ikke hva jeg går til. Jeg har bare merket meg alle utstillinger innenfor grei kjørelengde, og siden dette er en dobbelutstilling måtte jeg jo bare ha den på lista mi.

Vi får Gunilla Skallmann og Zlatko Kraljic som dommere. Jeg har ikke møtt noen av dem før. Noen som har kjennskap til dem?

Hun er oppdretter av Schapendoes og veldig nøye på tenner på sheltie ihvertfall. HER kan du se hva hun vektla denne dagen :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er oppdretter av Schapendoes og veldig nøye på tenner på sheltie ihvertfall. HER kan du se hva hun vektla denne dagen :icon_confused:

Oj, hun er visst et skikkelig tanntroll ja. Symra mangler to stk p1 (tror jeg de het?), men ingen har kommentert det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, hun er visst et skikkelig tanntroll ja. Symra mangler to stk p1 (tror jeg de het?), men ingen har kommentert det før.

Ja, fikk høre at hun virkelig gravde bakover i munnen og la dem på rygg på bordet (!) om nødvendig for å telle helt bakerst, ikke alle som var like fornøyde med det, hehe.. Ikke sikkert hun vektlegger dette på alle raser, og det kan jo hende hun har gått bort fra det på shletie også nå. Hun har ikke dømt sheltie i Norge siden den gangen tror jeg (men nå må jeg dobbeltsjekke).

Edit: Joda, hun har dømt en gang etter det. Kom på at jeg hadde noen bilder av henne fra en utstilling, og jeg var ikke i Kristiansand. Desverre har ikke kritikkene kommet fra den utstillingen, da arrangør ikke har sendt dem til sheltieklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært der før nei, og aner ikke hva jeg går til. Jeg har bare merket meg alle utstillinger innenfor grei kjørelengde, og siden dette er en dobbelutstilling måtte jeg jo bare ha den på lista mi.

Vi får Gunilla Skallmann og Zlatko Kraljic som dommere. Jeg har ikke møtt noen av dem før. Noen som har kjennskap til dem?

Ace ble BIR for henne på Stord for 2 år siden, og søsteren til Ace ble BIM :) Hun var veldig fin med hundene synes jeg, ingen problem med håndtering eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er oppdretter av Schapendoes og veldig nøye på tenner på sheltie ihvertfall. HER kan du se hva hun vektla denne dagen :)

Ja da spørs det om vi ikke bare kan spare oss for den turen.

Hampus mangler en P2 og en P3, noe 1 av 25 dommere har oppdaget...

Denne ene dommern gav likevel full pakke med BIR.

Men med en dommer som er veldig opptatt av tenner vil det jo garantert trekke ned.

Spørs om vi da ikke velger den "billige" løsninga denne helga og går på den lokale dobbelutstillinga i stede for å suse 200 mil i bil for en dårlig premiering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
    • Haha, åå det er lenge å vente til da 🤣 Jeg tenker og håper at nå er verst. Nå kan de ikke gjøre så mye, som du sier @Stjerneskinn. Men de kan jo gjøre mer og mer jo eldre de blir. Da er det jo litt gøyere som du sier. De er søte den første tiden, små og med deilig fleece pels. Det er morsomt å se de oppdage verden. Men for hver dag som går tenker jeg at yes, han blir eldre 😂
    • Det er helt vanlig at hunden trigges når eier kommer fram til dem. Det mest sannsynlige er at eier tolkes som "backup" og hunden får mer mot av det. Hvis man er rimelig sikker på at hunden ikke vil skade den andre så er ofte en bedre løsning faktisk å gå motsatt vei og rope, men det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen om det er trygt eller ikke. Det er mange gode instruktører i Innlandet, bare sjekk at de har formelle kurs innen adferd og språk hos hund, og gjerne innen passering, og ikke bare har "20 års erfaring med hunder". Det er noe med å forstå den teoretiske bakgrunnen for hvordan hunden oppfører seg slik den gjør.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...