Gå til innhold
Hundesonen.no

Øve litt på firkanten


charlotte

Recommended Posts

Nei nei nei.. DETTE er et flott bilde:

lisafelt3.JPG

Tatt etter en heftig trening med feltsøk. Våkent blikk, full kontakt og et stimulert hode klar for nye utfordringer. Måler seg ikke helt med fjelltur-bildene dine men.. :) Nå har jeg bestilt nytt speilrefleks kamera så da får vi se om vi også kan få til noen fine motiver :P

Flott bilde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer.. Er ikke helt sikker på hva den går ut på, men tror man det innebærer fremadsending til ruta, hvor hunden skal stå på kommando, gå videre til neste kjegle osv. Tror ikke vi sikter så høyt i LP, men det er jo gøy å trene uansett :P Er fornøyd bare jeg får bronsemerket jeg, hehe

I lydigheten er det hvertfall en øvelse som innebærer at hunden skal gå til firkanten og stanse inni den :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei.. DETTE er et flott bilde:

lisafelt3.JPG

Tatt etter en heftig trening med feltsøk. Våkent blikk, full kontakt og et stimulert hode klar for nye utfordringer. Måler seg ikke helt med fjelltur-bildene dine men.. :) Nå har jeg bestilt nytt speilrefleks kamera så da får vi se om vi også kan få til noen fine motiver :P

Det bildet var KNALL fint! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firkant.JPG

Må jo teste den ut, sa Lisa. Det er tross alt fryktelig spennende å sitte mellom fire røde prikker!

bruk en leke du legger ut, også send :P du kan også bruke godbit, men da kan du risikere å få en del snusing...

Kjempe fine bilder!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor en leke? Den skjønte jeg ikke.. hjelp meg litt a! Fremadsending kan hun jo, hun må bare lære å stå på kommando, og helst inni ruta :P

bruk en leke du legger ut, også send :P du kan også bruke godbit, men da kan du risikere å få en del snusing...

Kjempe fine bilder!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor en leke? Den skjønte jeg ikke.. hjelp meg litt a! Fremadsending kan hun jo, hun må bare lære å stå på kommando, og helst inni ruta :P

hvis man legger en leke midt inni ruta så lærer hunden at det er akkurat dit hun skal springe :) Løp etter henne inn i ruta, og lek med henne og pek i midten av ruta, akkurat som om det er et merke der og si: "ja det er ruta! nå er du flink!" eller lignende.. og når hun har lært at der er det morro, fjerner man leka også hiver ut når hun stiller seg opp midt i ruta. Senere kutter man ut den.

Lær inn stå for seg. Når hun løper rundt i skogen kan du plutselig si stå, også stille henne opp, eller hvis dere går kan du plutselig si stå, også stoppe henne med hånden på brystkassen. Og hvis hun har lett for å sette seg kan du holde under magen. Etter hvert vil du ha en stå kommando, så kan du bare sende og si stå! :P Det er en grei måte å sette det sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Har så vidt begynt med stå under innkalling, men jeg skjønner at det må generaliseres. Tenk så kjekt om hunden kan stå på kommando 50 meter ute i feltsøk!!

hvis man legger en leke midt inni ruta så lærer hunden at det er akkurat dit hun skal springe :) Løp etter henne inn i ruta, og lek med henne og pek i midten av ruta, akkurat som om det er et merke der og si: "ja det er ruta! nå er du flink!" eller lignende.. og når hun har lært at der er det moro, fjerner man leka også hiver ut når hun stiller seg opp midt i ruta. Senere kutter man ut den.

Lær inn stå for seg. Når hun løper rundt i skogen kan du plutselig si stå, også stille henne opp, eller hvis dere går kan du plutselig si stå, også stoppe henne med hånden på brystkassen. Og hvis hun har lett for å sette seg kan du holde under magen. Etter hvert vil du ha en stå kommando, så kan du bare sende og si stå! :P Det er en grei måte å sette det sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firkant.JPG

Må jo teste den ut, sa Lisa. Det er tross alt fryktelig spennende å sitte mellom fire røde prikker!

Flinke bisken :)

har begynnt på den vi og...Jeg bruker targeting med musematte da..Men enn så lenge så spinner han inn i ruta tramper hardt på matta ogspinner videre til belønning :P Skal legge inn stå snart da...

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Har så vidt begynt med stå under innkalling, men jeg skjønner at det må generaliseres. Tenk så kjekt om hunden kan stå på kommando 50 meter ute i feltsøk!!

ja, det er utrooolig kjekkt :P Den kommandoen er veldig nyttig, når man egentlig tenker over det. Du kan liksom stoppe hunden hvor som helst og når som helst :P Lykke til med treningen! flott at dere begynner såppass tidlig med ruta/firkanten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...