Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for bilderedigering

Mirai

Recommended Posts

Skrevet

Trenger hjelp fra noen med photoshop icon_redface.gif

Disse to bildene sliter litt med at naturen er veldig blass/hvit, mens interiøret er veldig mørkt. Går det an å gjøre noe med det, slik at det blir mer balansert? (Tenker på shadows/highlight og evt noe hvitbalanse eller levels? Jeg hakke peil, menne :lol: )

4225162109_6c8c6b6f37_b.jpg

4225929620_020ef56696_b.jpg

Det ene der klarer jeg ikke få til noe særlig med naturen på. Mulig noen som er bedre på slikt enn meg kan få til. Cockpiten ble bra der da, men litt kornete på det andre bildet. hmm... kunne tatt et lite klipp og lim prosjekt der.

Edit: legger til klipp og lim bildet her:

4225929620_020ef56696_x.jpg

• Svar 346
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hei! Kan noen prøve å redigere bort lenka på denne hunden? Hadde blitt veldig glad hvis det går an å få vekk den metall-griden også!

*klipp*

Jeg kom på at jeg redigerte dette bildet for leeenge siden, men har ikke lagt det ut.. :lol:

hundredig.jpg

Skrevet

Det ene der klarer jeg ikke få til noe særlig med naturen på. Mulig noen som er bedre på slikt enn meg kan få til. Cockpiten ble bra der da, men litt kornete på det andre bildet. hmm... kunne tatt et lite klipp og lim prosjekt der.

Edit: legger til klipp og lim bildet her:

Ooooh, takk for forsøket! Er det noe grunn til at det ble så kornete? Hadde laveste ISO-innstilling. Jeg likte klipp og lim'en faktisk, meget godt gjort! Du ser det ikke før du ser på artificial horizon'en :)

Skrevet

Noen som kan gjøre bakrunnen mer utydelig og ponnien mer tydelig? nps5qw.jpg Greier noen å gjøre disse bildene litt lysere og skarpere? fla4qo.jpg (Og fjerne hesten i bakrunnen) 2rnza6r.jpgw0d1s.jpg EDIT: Dette ble rotete, håper dere forstår!

Skrevet

Er ikke sikker på at jeg forsto deg rett, men prøvde. :ahappy: Er litt usikker på om resultatet ble så bra. Si i fra om det er noe jeg skal endre, så kan jeg prøve å gjøre det! :)

hest2.jpg

hest3.jpg

trehester1.jpg

fjording1.jpg

Skrevet

Ooooh, takk for forsøket! Er det noe grunn til at det ble så kornete? Hadde laveste ISO-innstilling. Jeg likte klipp og lim'en faktisk, meget godt gjort! Du ser det ikke før du ser på artificial horizon'en :D

Usikker på hvorfor det ble kornete på det ene. Fikk ikke fikset det på noen måte, samtidig som detaljene ble bevart. Hadde jeg hatt raw filen kunne jeg sikert ha gjort mer. Klipp og limen ble faktisk ganske bra den om jeg får si det selv!

Skrevet

Vet ikke hvor mye av rødfargen du egentlig vil ha vekk.

Men her er noe jeg gjorde kjapt i photoshop.

577495-5-1258408620352.jpg

Edit: Ser nå at bildet er litt brunt. :D

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg? tok bilde i skogen i sommer, synes det blei litt vell hvitt...

Kitaiskogen17oktober09.jpg

Noen som vil prøve å gi gærningene en annen bakgrund?? fjell, skjø annet fint og eventyrlig?

IMG_5863-1.jpg

Fritt spillerom på Kita'n 5 uker :P

Yakita5ukergamel.jpg

Gi det gjerne en fin bakgrund slik at det kan rammes inn :D

Dronninganytersola5april09.jpg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg? tok bilde i skogen i sommer, synes det blei litt vell hvitt...

Noen som vil prøve å gi gærningene en annen bakgrund?? fjell, skjø annet fint og eventyrlig?

Gi det gjerne en fin bakgrund slik at det kan rammes inn :D

Nå er ikke dette det du ba om. Men erfaringsmessig vet jeg at bilder med "oppdiktet" bakgrunn sjelden blir bra, dersom man ikke bruker en hel haug med timer på det. Ofte kan det lønne seg bare å fjerne deler av bakgrunnen og legge på litt effekter osv. To raske forslag på det:

IMG_5863-1.jpg

Bildet i skogen er en tapt sak for min del

Skrevet

Jeg kunne trengt litt hjelp til redigering av et oppstillingsbilde. Jeg kunne ønsket at skyggen hennes ikke var så fremtredende, få lysnet den litt. Jeg vil også ha stikkontakten bort og ha en mer behagelig farge på bakgrunnen (off white/creme e.l.?). Har allerede endret litt på bildet, beskjært det, samt lysnet hele bilde da det var mørkt. Håper noen vil prøve seg :icon_redface:

DSC_0194-Kopi.jpg

Skrevet

Nå er ikke dette det du ba om. Men erfaringsmessig vet jeg at bilder med "oppdiktet" bakgrunn sjelden blir bra, dersom man ikke bruker en hel haug med timer på det. Ofte kan det lønne seg bare å fjerne deler av bakgrunnen og legge på litt effekter osv. To raske forslag på det:

IMG_5863-1.jpg

Bildet i skogen er en tapt sak for min del

Tusen takk :whistle: stilige begge to :icon_redface:

Skrevet

...

...

Woow, det var nydelig! :ahappy:

Har noen veldig lyst til å gjøre noe med dette bildet? :)

Noe litt gøy? Forme det litt, finne på noe gøy med bakrunnen.. Ett eller annet? :) Vil gjerne ha noe som kunne kommet opp på veggen her, som et lite minne.

Floridamin2.jpg

Ja, er litt dårlig kvalitet. Et resultat av at jeg prøvde å fikse på det selv :whistle:

Skrevet

Vil du ha med teksten eller skal den fjernes? :ahappy:

Dt spiller ingen rolle :)

Hadde egentlig tenkt å fjerne det før jeg la ut bildet, men jeg er ikke så flink med sånne programmer :whistle:

• 4 weeks later...
Skrevet

Denna bilden fångade mina ögon! Tycker den är helt underbar, så var bara tvungen att fixa lite med den i photoshop.

Bilden visar "True Love" i mina ögon ^^"

t_JJXqsAIJO.gif

Skrevet

Kunne noen her inne tenke seg å gjøre meg en kjempetjeneste ved å redigere vekk gjerdestolpen til venstre for hesten på dette bildet? Den er superirriterende, rett og slett... :icon_redface:

DSC07672.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...