Gå til innhold
Hundesonen.no

Kromfohrländerkull på vei!


Kjetil

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar
Snuskepjusk! Kommer alle til å bli i Norge? (I såfall er vel antallet krommiser i Norge mer enn fordoblet med dette kullet kanskje?) Håper å få se noen av dem i ringen etter hvert! :whistle:

De som er bekreftet solgt vil bli i Norge, men har også forespørsel fra Danmark og Polen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel oppdatere litt! ;) Her er gjengen blitt to uker gamle. Nå har alle åpnet øynene og så smått begynt å bevege seg rundt omkring på alle fire.

Winterblue's Aragorn:

IMG_1285.jpg

IMG_1288.jpg

Winterblue's Apollo:

IMG_1281.jpg

IMG_1338.jpg

IMG_1340.jpg

Winterblue's Aladdin:

IMG_1326.jpg

IMG_1327.jpg

Winterblue's Angelina:

IMG_1321.jpg

IMG_1322.jpg

IMG_1323.jpg

Winterblue's Aminda:

IMG_1351.jpg

IMG_1354.jpg

Winterblue's Abigail:

IMG_1307.jpg

IMG_1342.jpg

IMG_1344.jpg

Winterblue's Aiyana:

IMG_1363.jpg

IMG_1364.jpg

Winterblue's Almita:

IMG_1357.jpg

IMG_1359.jpg

Kommer tilbake med flere oppdateringer og bilder etter hvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Meldt meg inn på forumet :ahappy: Gleder meg til bilder..... (uff, jeg burde seriøst hatt et stort hus på landet.. Nå er tallet opp i fire hunder jeg "må" ha :rolleyes: Blondie, en sort/sølv dvergschnauzer, en datter etter fremtidig kull på Blondie, og en Kromfohrlander :whistle: ) Spørs hvor glad typen kommer til å bli med årenes løp :P

Det går ikke an å få en s/s på Blondie da? Så har du bare 3 du må ha? :rolleyes:

Får vel oppdatere litt! :ahappy: Her er gjengen blitt to uker gamle. Nå har alle åpnet øynene og så smått begynt å bevege seg rundt omkring på alle fire.

*bilder*

Kommer tilbake med flere oppdateringer og bilder etter hvert :P

Så fine! :P

Winterblue's Almita er min yndling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Almita er en virkelig herlig liten valp! Full av liv og hun er omgjengelig og kontaktsøkende. Jeg kommer til å beholde Angelina selv og Abigail flytter til Danmark. Så langt ser det ut til at de andre blir værende i Norge.

Oppdaterte bilder kommer plutselig! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:whistle: Sier jeg til Abigail... Snufs.. :P

Nå har ikke jeg peil på denne rasen da..

Men hvordan blir pelsen på valpene? Strihår? glatthår?..

googlet litt bilder å der så jeg blandt annet glatthår og en enda lengre versjon? :)

(er pappaen også strihår så blir vel valpene også det?) ;)

*grave*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:whistle: Sier jeg til Abigail... Snufs.. :P

Nå har ikke jeg peil på denne rasen da..

Men hvordan blir pelsen på valpene? Strihår? glatthår?..

googlet litt bilder å der så jeg blandt annet glatthår og en enda lengre versjon? :)

(er pappaen også strihår så blir vel valpene også det?) ;)

*grave*

Joda, det finnes to varianter. Strhår og glatthår. Disse blandes ikke i avl. Glatthårsvarianten er det færrest av. Det finnes bare en av varianten i Norge i dag. Jeg tror vi kanskje var 7-8 stykker av strihårsvarianten før dette kullet, så vi er ikke mange. Pelstype og lengde varierer litt innenfor rasen, men den største forskjellen er nok pelsstellet. Rasestandarden sier ikke noe om trimming av pels, men dette må gjøres dersom man har tenkt å gjøre det bra på utstilling. Forskjellen mellom riktig kortnappede hunder og de med naturlig eller lite nappet pels er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...