¤renate¤ Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 Gr. 1 sheltie selvfølgelig, måtte jeg valgt en annen så ville det blitt belger(typ terv eller groenendael), collie, corgi eller heeler. Gr. 2 GD uten tvil Gr. 3 Terriere er ikke helt min greie, men jeg er blitt sjarmert av en viss MT så det måtte nok ha blitt en slik.. Gr. 6/4 Dalmatiner Gr. 5 Alaskan Malamute eller grønlandshund Gr. 7 Ingen, stående fuglehunder er ikke min greie i det heletatt.. Gr. 8 Labrador Gr. 9 Cavalier Gr 10 Min favorittgruppe ved siden av gr 1, er fan av alle i denne gruppen, men på toppen står nok Whippet og Greyhound.
Floke Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 Gr.1: Hollandsk gjeterhund Gr.2: Rottweiler Gr.3: Amstaff / Bullterrier /Pitbull Gr.4: Ingen av dem. Gr.5: Finsk lapphund / Shiba Gr.6: Dalmatiner. Gr.7: Ingen av dem. Gr.8: Chesapeake bay retriever / Labrador (evt en golden). Gr.9: Mops. Gr.10: Irsk ulvehund Gr.11: Usikker, så velger å ikkje svare
Siri Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 Gruppe 1: Briard - jeg kommer liksom ikke unna den. Gruppe 2: Dvergschnauzer sort eller sort/sølv Gruppe 3: Skyeterrier (de er jo som en briard med kuperte bein) Gruppe 4: Dachs strihår, standard Gruppe 5: Amerikansk akita Gruppe 6: Beagle Gruppe 7: Bracco italiano Gruppe 8: Engelsk cocker Gruppe 9: Bostonterrier Gruppe 10: Afghansk mynde
Debbie Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 ang gruppespørsmålet, på dalmatiner, så har der begge rett.. Dalmisen går nå i gruppe 4/6, men gikk tidliger i gruppe 9, i utlandet går den som oftest i gruppe 9 e.. Her er min liste: 1. Korthåret collie 2.Mellom Pincsher 3.Manchester terrier 4. Langhåret standard, merle 5.Karelsk bjørnehund 6.Porcelaine-trolig verdens vakreste rase i mine øyne 7.vizla, helst en es 8.labrador 9.Fransk bulldog 10. whippet
trevi Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 Gr. 1: Belger !! Gr. 2: Dobermann eller Grand Danois Gr. 3: Jack Russell eller Glatthåret Foxterrier Gr. 6/4: Rhodesian Ridgeback eller Blodhund Gr. 5: Alaskan Malamute eller Siberian Husky (lovely blue eyes.... har jo vokst opp med fler...) Gr. 7: hmmm... fuglehunder er ikke helt min greie.... men kanskje en breton?! Gr. 8: Chesapeake bay Retriever eller en Curly.... ikke helt min type hunder disse i gr.8 heller... Gr. 9: Fransk Bulldog... Gr. 10: Borzoi selvfølgelig.... eller kanskje en Afghaner...
Aya Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 Gr. 1: Border Collie/Schäfer/Groenendaael/Tervueren/Sheltie/Korthåret Collie. Ja, jeg elsker gjeterhundene:p Gr. 2: Doberman Gr. 3: JRT/b] Gr. 6/4: RR Gr. 5: Siberian eller malamute Gr. 7: Gordon setter Gr. 8: Golden retriver Gr. 9: Chinese Crested/Papillon Gr. 10: Greyhound eller Whippet
Klementin Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 Gr 1: Groendael Gr 2: Dansk svensk Gårdshund Gr 3: West Highland White Terrier Gr 4: Strihåret Dachs Gr 5: Her er det mange favoritter! Men velger Finsk Lapphund Gr 6: Dalmatiner Gr 7: Vorstehhund korthåret Gr 8: Mange favoritter igjen, men Portugisisk vannhund står nok mitt hjerte nærmest Gr 9: Storpuddel Gr 10: Whippet Blanding: Enten Golden Retriever og Labrador, eller Portugisisk vannhund og Golden retriever kanskje
Maritaa Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 Gruppe 1 - AK, Belger, BC, Aussie, Mudi osv. Gruppe 2 - Hovawart, rottis og dobermann Gruppe 3 - Yorkshire terrier. Gruppe 4/6 - Dalmis. Gruppe 5 - Pomeranian (om det er denne gruppen de holder til i ) Gruppe 7 - Weimaraner eller Vorstehhund. Gruppe 8 - Golden retriever fra jaktlinjer Gruppe 9 - Papillon(!). Kunne aldri tenkt meg noe annet enn papillon fra denne gruppen. Gruppe 10 - Saluki og Afghaner Tja. Den eneste gruppen som er inneholder aktuelle hunderaser for "mitt bruk" er gruppe 1. (Evt. gruppe 2 og 8). De andre er bare hunder jeg liker/ synes er fine å se på. Ser ikke for meg at en saluki hadde passet til det jeg vil bruke mine hunder til akkurat
Turnip Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 Gruppe 1: Old english sheepdog Gruppe 2: Dogo Canario Gruppe 3: Manchesterterrier Gruppe 6/4: Rhodesian Ridgeback Gruppe 5: Basenji Gruppe 7:Irsk Setter Gruppe 8: Engelsk Cocker Spaniel Gruppe 9: Mellompuddel Grppe 10: Whippet
ipadda Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 Gruppe 1: Australian shepherd Gruppe 2: Dansk-Svensk Gårdshund Gruppe 3: yorkshire terrier Gruppe 4: dalmatiner Gruppe 5: finsk lapphund Gruppe 6: Rhodesian Ridgeback Gruppe 7: Breton Gruppe 8: Toller Gruppe 9: boston terrier Gruppe 10: irsk ulvehund
Huldra Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 Gruppe 1: Kelpie Gruppe 2: Riesen schnauzer Gruppe 3: Cairn terrier Gruppe 4: Standard glatthår Gruppe 5: Den minste podengo português Gruppe 6: Husker ikke navnet, men det er en litt stor strihåret griffon tror jeg.. Gruppe 7: Irsk setter Gruppe 8: Engelsk springer spaniel Gruppe 9: Bichon frisè Gruppe 10: Borzoi
MonicaT Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 Gr 1: Belger ( den lyse brune varianten - Terv ? ) Gr 2: Dansk svensk gårdshund Gr 3: Parson terrier Gr 4: Ingen Gr 5: Japansk spisshund Gr 6: Dalmatiner Gr 7: Breton ( så klart ) evt KV Gr 8: Golden eller toller Gr 9: Mellom puddel Gr 10: Afhganer eller whippet
Maria Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 1 Bruks-, hyrde- og gjeterhunder (FCI gruppe 1) Bearded Collie... eventuelt Pumi eller Pyreneisk gjeterhund 2 Pinscher-, schnauzer-, molosser og sennenhunder (FCI gruppe 2) Dobermann eller Hovawart 3 Terriere (FCI gruppe 3) Yorkshire terrier, wheatenterrier eller muligens staffe 4 Dachshunder (FCI gruppe 4) Ingen... 5 Spisshunder (FCI gruppe 5) Japansk spisshund eller Pomeranian 6 Drivende hunder og sporhunder (FCI gruppe 6) Dalmatiner eller Rhodesian Ridgeback 7 Stående fuglehunder (FCI gruppe 7) Egentlig ingen... Men etter utseende Kleiner Münsterländer eller Irsk Setter rød 8 Apporterende hunder (FCI gruppe 8) Sier seg selv... Portugisisk vannhund (eventuelt amerikansk cocker om jeg skulle hatt en liten) 9 Selskapshunder (FCI gruppe 9) Puddel, alle størrelser, Löwchen eller Coton de Tulear 10 Mynder (FCI gruppe 10) Afghansk mynde eller Saluki
Car00line Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 1 Bruks-, hyrde- og gjeterhunder (FCI gruppe 1) Australian Shepherd (uten tvil!) 2 Pinscher-, schnauzer-, molosser og sennenhunder (FCI gruppe 2) Rottweiler 3 Terriere (FCI gruppe 3) Staffordshire Bull Terrier 4 Dachshunder (FCI gruppe 4) Ingen... 5 Spisshunder (FCI gruppe 5) Finsk Lapphund 6 Drivende hunder og sporhunder (FCI gruppe 6) Dalmatiner 7 Stående fuglehunder (FCI gruppe 7) Stabijhoun 8 Apporterende hunder (FCI gruppe 8) Kooikerhund 9 Selskapshunder (FCI gruppe 9) Papillon (eller chihuahua) 10 Mynder (FCI gruppe 10) Afghansk mynde
occurrence Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 1 Bruks-, hyrde- og gjeterhunder (FCI gruppe 1) Malinois 2 Pinscher-, schnauzer-, molosser og sennenhunder (FCI gruppe 2) Rottweiler eller Dobermann 3 Terriere (FCI gruppe 3) Staffordshire bullterrier 4/6 Dachs-, Drivende- og Sporhunder (FCI gruppe 4) Dalmantiner 5 Spisshunder (FCI gruppe 5) Norsk Buhund 7 Stående fuglehunder (FCI gruppe 7) Engelsk Setter 8 Apporterende hunder (FCI gruppe 8) Golden retriever 9 Selskapshunder (FCI gruppe 9) Fransk bulldog 10 Mynder (FCI gruppe 10) Greyhound eller Borzoi
LBL Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 1 Bruks-, hyrde- og gjeterhunder (FCI gruppe 1) Korthåret collie 2 Pinscher-, schnauzer-, molosser og sennenhunder (FCI gruppe 2) Entlebucher sennenhund 3 Terriere (FCI gruppe 3) Irsk terrier 4/6 Dachs-, Drivende- og Sporhunder (FCI gruppe 4/6) Black and tan coonhound 5 Spisshunder (FCI gruppe 5) Podenco ibicenco 7 Stående fuglehunder (FCI gruppe 7) Bracco italiano 8 Apporterende hunder (FCI gruppe 8) Labrador retriever 9 Selskapshunder (FCI gruppe 9) Løwchen 10 Mynder (FCI gruppe 10) Skotsk hjortehund
Artemis Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 Gr. 1: Ikke sikker, Schäferhund , Belgisk Fårehund eller Korthåret Collie kanskje? Gr. 2: Grand Danois Gr. 3: Parson Russel Terrier eller Staffordshire Bull Terrier Gr. 4: Har ikke lyst på hund fra denne gruppen Gr. 5: Alaskan Malamute Gr. 6: Har ikke lyst på hund fra denne gruppen Gr. 7: Irsk setter off course! Gr. 8: Har ikke lyst på hund fra denne gruppen Gr. 9: Har ikke lyst på hund fra denne gruppen Gr. 10: Irsk ulvehund
Josephine Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 Etter utseende eller bare di jeg syns virker kule: Gruppe 1: aussie og border collie Gruppe 2: rottweiler, riesen Gruppe 3: Staffordshire bullterrier Gruppe 4/6: Blodhund Gruppe 5: lapsk vallhund Gruppe 7: pointer Gruppe 8: labrador Gruppe 9: fransk bulldog Gruppe 10: greyhound
Benedicte Skrevet 22. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 22. Oktober 2008 gr 1: Hollandsk gjeterhund, Aussie gr 2: Newfoundlandshund, Rottweiler gr 3: Staffordshire bull terrier gr 4: Rhodesian Ridgeback gr 5: Basenji gr 6: Korthåret standarddachs gr 7: Korthåret vorstehhund gr 8: Portugisisk vannhund gr 9: Papillon eller mellompuddel gr 10: Saluki Blandingshund: Albin/Cita
giggi Skrevet 23. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 23. Oktober 2008 1 Bruks-, hyrde- og gjeterhunder (FCI gruppe 1) Akkurat nå; Shetlands sheepdog, men om noen år Belger. 2 Pinscher-, schnauzer-, molosser og sennenhunder (FCI gruppe 2) Boxer 3 Terriere (FCI gruppe 3) Parson russel terrier 4 Dachshunder (FCI gruppe 4) Dvergdachs langhåret 5 Spisshunder (FCI gruppe 5) American Akita 6 Drivende hunder og sporhunder (FCI gruppe 6) Rhodesian ridgeback 7 Stående fuglehunder (FCI gruppe 7) Pointer 8 Apporterende hunder (FCI gruppe 8) Clumber Spaniel eller Labrador 9 Selskapshunder (FCI gruppe 9) Chihuahua 10 Mynder (FCI gruppe 10) Saluki Gruppe 11 - Blandingshunder Blanding av American Akita og Border Collie.
Heidi og Kalizi Skrevet 23. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 23. Oktober 2008 Gruppe 1 - Belger (shäfer) Gruppe 2 - Rottweiler (eller Dobermann) Gruppe 3 - Manchester terrier kanskje, men det er ikke den gruppen jeg kjenner best til. Gruppe 4 - Overhode ingen! Gruppe 5 - Norsk Elghund grå Gruppe 6 - Dalmantiner Gruppe 7 - Pointer Gruppe 8 - Flat eller toller (Kooiker) Gruppe 9 - Puddel Gruppe 10 - Saluki
Poter Skrevet 23. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 23. Oktober 2008 Gruppe 1: working kelpie Gruppe 2: bullmastiff Gruppe 3: staffordshire bull terrier Gruppe 4: ingen, men kanskje en kanin korthåret Gruppe 5: siberian husky Gruppe 6: rhodesian ridgeback Gruppe 7: vorsteh korthåret Gruppe 8: jaktlabrador Gruppe 9: phalene Gruppe 10: sloughi
-Vilde- Skrevet 23. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 23. Oktober 2008 Gruppe 1: Berger des pyrenees a poil long Gruppe 2: Pincher Gruppe 3: Parson Russell Terrier Gruppe 4: Dachshund korthår Gruppe 5: Podengo Portuges strihår mellomstor Gruppe 6: Dalmatiner/Rhodesian Ridgeback Gruppe 7: Weimaraner korthår Gruppe 8: Labrador Retriever Gruppe 9: Papillon Gruppe 10: Whippet, Saluki eller Sloughi...
schæferen Skrevet 23. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 23. Oktober 2008 gr 1 : schæfer eller terv. gr 2: doberman gr 3: staffordshire bullterrier gr 4: dachs korthåret gr 5: alaskan malamute gr 6: dalmatiner eller RR gr 7: gordon setter eller irsk setter gr 8: flat. gr 9: chihuahua eller storpuddel gr 10: saluki eller borzoi
belle Skrevet 24. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2008 Gruppe 1 : Schäferhund Gruppe 2 : Dansk-svensk gårdshund Gruppe 3 : Glatthåret Fox terrier Gruppe 4 : Dachshund langhåret Gruppe 5 : Svensk lapphund Gruppe 6 : Beagle Gruppe 7 : Kleiner münsterländer Gruppe 8 : Golden retriever Gruppe 9 : Cavalier king charles spaniel Gruppe 10: Whippet
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar