Gå til innhold
Hundesonen.no

Odin


Calina

Recommended Posts

Nå så jeg det var flere som hadde kommentert min hund i raseleksikonet, og det er ikke lov.... :wink:

For å svare på spørsmålene deres...; Odin er født på Mallorca,og ble kupert som liten valp, slik alle kuperte blir!

Han er idag snart 17 mndr,og vi kom igang med trening etter nesten 2 mndr sykeopphold pga sydd fot, for tre uker siden ca.

Nå har vi løpt endel oppi myrene rundt om her hvor det ikke er folk, og når vi fikk en uof bedømming av en rasedommer i helgen som var, måtte jeg le fordi han ble så overrasket når jeg sa hvor gammel han var..-han hadde trodd han var mye eldre,og jeg fikk "en meget godt utviklet hanne, god benbygning med særdeles god front, pent paralelt hode og gode bevegelser når han vil".... :wink: -absolutt CK kvalitet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar
Så bra... :)

Jeg syns de er finest kupert, men er ikke helt enig i at det skal gjøres fordet.

Så lenge kuperingen foregår under trygge forhold, med korrekt metode og anestesi (ørene), og alt i alt gjort skikkelig, ser jeg ingenting negativt med kupering. Det som er synd er alle kjøkkenkuperingene som blir gjort.

Men så det er sagt med EN gang - jeg vil ikke ha en kuperingsdiskusjon her. Denne tråden laget jeg så jeg kunne svare dere på spørsmålene deres.

:):D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odin kosegutten min, han er bare hærlig hele hunden.

har jo endelig fått hilse på hanog må si at jeg liker han enda mere nå etter å ha hilst på han.

Calina lenge til du får stilt han ut igjen eller? :wink:

Det smekker vel til meg nå når jeg sier det høyt, tenker jeg.... :wink:

Men vi reiser imorgen tiiidlig, med nesa mot Sverige atter engang.

Etter å ha driti meg ut med foring (prøvde aktiv for på ham for å få mer masse - resultat - klødde seg skakk og masse klumper overalt)

så ser pelsen hans ut så som så... #-o

Det var en av grunnene til at jeg stilte uof i helgen som var, for å høre om dommer trakk ned for det - han gjorde det ikke, og spurte meg faktisk om jeg hadde fort ham med et høyproteinfor.

Men det gjenstår og se da! Hva denne dommeren her sier! Og denne gang er det jo "på papiret"....*grue seg*

ALLTID er det noe...sukk... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smekker vel til meg nå når jeg sier det høyt, tenker jeg.... :wink:

Men vi reiser imorgen tiiidlig, med nesa mot Sverige atter engang.

Etter å ha driti meg ut med foring (prøvde aktiv for på ham for å få mer masse - resultat - klødde seg skakk og masse klumper overalt)

så ser pelsen hans ut så som så... #-o

Det var en av grunnene til at jeg stilte uof i helgen som var, for å høre om dommer trakk ned for det - han gjorde det ikke, og spurte meg faktisk om jeg hadde fort ham med et høyproteinfor.

Men det gjenstår og se da! Hva denne dommeren her sier! Og denne gang er det jo "på papiret"....*grue seg*

ALLTID er det noe...sukk... :roll:

lykketil da, vi får krysse fingrene for at han gjør det minst like bra som sist han var i sverige og ble stilt ut. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Han ser ekstremt rå ut! Jeg syntes de er flotte når de er kuprete!

Som du sier så lenge det blir gjort på sikkelig måte, så syntes jeg kupering er helt ok. Kunne godt tenkt meg en kupert rød boxer hann, engang i framtiden, fra nederland eller tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykketil da, vi får krysse fingrene for at han gjør det minst like bra som sist han var i sverige og ble stilt ut. :wink:

TILBAX !!! :):P

Denne gangen regnetvi ikke vekk,og vi traff sååå mange huggelige folk der nede - vi fant tilogmed en HEL ØY som er et naturreservat - et drømmested å gå turer på - meg og odin surret rundt der en hel dag, og bare gikk oss vill inni skogen..heheh...DIGG!! :P:P

Resultat ble 1UK, uplassert i UKK....-men - det var bedre enn forventet med den pelsen!

KRITIKK:(blir litt svenske ord her, siden den er skrevet på svensk)

Mycket god unghane medutmerket kjønnspreg. Maskulint hode og utrykk, tenner og bitt uten anm. Litt mye lepper, paralelle linjer og utsående ryker i panne, velansatte ører. tilraklig hals, bra rygg. Velvinklet tilraklig brystkorg, kvadratisk, utmerket benstamme og tassar. står korrekt, rør sig bra med balansert steg når han vil, fortfarande en "aning" valpig...

Løse armbågar, ei i basta pels. tecken ok, åpen og trivelig.

:P:P:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...