Izziebelle Skrevet 10. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2008 Hmm Marco har mye og han får mer og mer.. Det er mye artigere å kjøpe Marco ting, enn ting til meg selv - 2 stk Stålbur - 1 stk tøybur (med et digert Marco utspist hull) - 1 stk dødsfin, super myk herlig seng som kosta masse masse penger, men som i følge marco ikke slår gulvet.. - 3 halsbånd?? oi oi.. lite gitt, men han går mest uten.. - 4 stk leiebånd. - 1 stk sele - 2 stk langline, der den ene er med avrivd krok.. - 5 matskåler - 2 sånne "hamsterbur" lignende vanndispensere som man setter på buret.. - 3 burmadrasser - 4 tepper som han har i senger og bur. - ca. 50 forskjellige leketøy som gjerne blir byttet mot litt papp eller annet snacks.. - 2 klotang, for den første var teit - 1 spesial klippe saks til mellom poter o.l - 1 furminator - 4 andre børster. - 2 tannbørster og tannkrem - 2 utstillingsbånd - Shampoo + Diverse ting som ørten egne håndklær, potesalve, antiblødningsmiddel... , ormidler & andre lure ting som man kanskje får bruk for en dag. Forresten så blir potesalven aldri brukt for Marco har skikkelig skrekk for den.. Lå å skalv en gang jeg prøvde å få det på.. Da fikk jeg vondt langt inne i hjertet mitt gitt så den tror jeg vi dropper.. Siter
SFX Skrevet 10. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2008 (endret) Haha, har ikke så mye dill til Frøkna jeg Unødvendig å ha over 20 halsbånd, synes lommeboka. Bruker heller pengene på utstillinger, kurs osv. Slik prioriterer jeg også! Litt kjøper en jo av og til, men det er stort sett forbruksvarer. Har jeg to gode lenker, trenger jeg vitterligen ikke fjorten til. Dyret bruker nemlig bare en om gangen... Men, folk må jo få prioritere forskjellig, det er ingen fasit, så lenge en har det som trengs. Jeg kjenner de som ikke har et halsbånd til hver av hundene en gang, for de bruker halsbånd så utrolig sjelden. Har disse hundene det dårlig? De har det neppe verre eller bedre enn den hunden som har 15 spesialsydde halsbånd, for jeg tror strengt tatt bikkja driter i hva den har rundt halsen, så lenge det er behagelig. Og jeg har verdens beste unnskyldning *flir* Jeg har hatt to hunder og venter på neste... så da kan man jo ikke hive noe! Selv om Faro sine halsbånd var str 60, eller selene er str kjempedigre, eller at gammelburet hans er str hestetransport, meeen det kan jo hende hun blir str hest hun også... eller noe. Heldigvis har jeg ikke valpeutstyr og ei heller utstyr til ei tispe, så jeg kan fortsatt handle MASSE! Noe av spenningen med ny valp er jo å handle nye ting! De kan godt arve en del, men noe eget må de også ha. Jeg glemte at det ligger en del utstyr hjemme hos pappa som jeg ikke har plass til nå, og jeg glemte at bilen faktisk regnes som hundeutstyr. Sambo mener nemlig folk som bor i Oslo kan kjøre kollektivt, mens jeg mente at hundeeiere må ha bil. Dermed ble det bil. Og DET er en dyr utstyrsting, det! Endret 10. Oktober 2008 av Emma Siter
Peers Skrevet 10. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2008 skjønner ikke hvorfor folk har så mange klikkerte jeg altså, jeg har hatt min siden i vår nå (merk, 1 bare) og jeg har den enda bruker den til kaninen til og med Tja, jeg er veldig flink til å rote de bort, så jeg trenger et reservelager til jeg finner de igjen Nå bruker jeg riktignok ikke klikker så veldig ofte, men det er praktisk innimellom. Siter
Maritaa Skrevet 10. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2008 skjønner ikke hvorfor folk har så mange klikkerte jeg altså, jeg har hatt min siden i vår nå (merk, 1 bare) og jeg har den enda bruker den til kaninen til og med Tja, jeg er veldig flink til å rote de bort, så jeg trenger et reservelager til jeg finner de igjen Nå bruker jeg riktignok ikke klikker så veldig ofte, men det er praktisk innimellom. Signerer den jeg Jeg bruker klikkeren nesten hver dag da, men jeg er FÆL til å legge de en plass og så forsvinner dem eller så husker jeg ikke hvor jeg la dem. Siter
Gjest Skrevet 10. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2008 Næ. 1 halsbånd 1 sele 1 langline 1 kortline 2 gratis mat+vannskåler fra FK og resten er leker av gamle klær, taubiter m.mer. Pengene sparer vi Siter
Nirm Skrevet 12. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 12. Oktober 2008 Vi har akkurat passe med utstyr som vi trenger. :closedeyes: Ikke noe unødvendig i det hele tatt, så det så... Vi foretrekker å leve i den troen om at det ikke er mulig å ha for mye utstyr, og at vi har 100% kontroll på hvor mye vi har.... Siter
Benedicte Skrevet 15. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 15. Oktober 2008 Jeg er på utkikk etter stellebord... Ser at det er flere som er det. Legger ut en annonse her på forumet når jeg får tatt bilder og målt det! Siter
Linda Kristin Skrevet 15. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 15. Oktober 2008 Ser en farlig trend her med kjøp av hundeutstyr. Blir vel som alle andre ting. Man bare MÅ ha det. Nå kan jeg ihvertfall skylde på at jeg er ganske ny i gamet da vi ikke har hatt hund på tiår. Og Cesar har kun vært her i 3 dager..hehe Men...dette har jeg: 1 stålbur inne 1 tøybur til bil 1 hundeseng 1 sett mat og vannskåler 1 klotang 1 børste Diverse leker og godter/tyggebein/ører 1 stupebånd 1 halvstrup 1 tøybånd 2 seler 1 tøykobbel 1 lærkobbel 1 rull med bæsjeposer...hehe.. 1 sjampo Tror jeg har fått med det meste. Siter
Kristiin Skrevet 15. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 15. Oktober 2008 synes det høres ut som en good start vis han bare har vært til dere i 3 dager Siter
Jeampi Skrevet 9. November 2008 Rapporter Skrevet 9. November 2008 Ekstremt lite. De har vel hvert sitt halsbånd + sele og kobbel som blir brukt. Klart jeg har mye "dritt" som ligger og slenger. Men det teller jeg ikke med. Siter
Lola Pagola Skrevet 9. November 2008 Rapporter Skrevet 9. November 2008 7 Halsbånd (hvor av ett er for lite, og ett er ødelagt, men skal repareres) 1 sele 5 fleecetepper 5 leiebånd 1 bur 2 kloklippere, hvorpå den ene er ødelagt 1 stålkam som ligner på en sag 1 massasjebørste som ikke er noe god 1 tannbørste og tannkrem forhudsrens, sånn greie til å smøre lær med (kjøpte det bare for hundebåndene så) Og sikkert ting jeg har glemt. Og endel leker. Siter
armagnac Skrevet 28. November 2008 Rapporter Skrevet 28. November 2008 ja hva skal jeg si, har jo blitt en del alt da, selv om valpen ikke er født ennå en gang 3 halsbånd + 1 utstillingsbånd 3 skjerf til å ha rundt halsen 2 bånd 1 stort bur 1 stor tennisball 1stor tauknute (leike) 1 børste 1 klosaks men trenger nok litt småtteri til, som tannbørste Siter
helenehelgesen Skrevet 7. Desember 2008 Rapporter Skrevet 7. Desember 2008 Vi har stort sett det vi trenger. Det eneste jeg kunne tenkt meg er en nomesele og en god kløv. 3 halsbånd 2 leiebånd + retrieverkobbel 1 vanlig tursele 2 stålbur (til bilen og inne) 1 seng Klotang, børste, shampoo og saks To sett med skåler En liten haug med baller, tauknuter og bamser Springer 1 redningsvest 2 dekken (fleece og vanlig) 1 langline Elastisk line til skibruk 1 refleksdekken Tannbørste og tannkrem 1 reflekssele Godbitbag 2 klikkere 1 apportbukk i tre 1 dummy (X antall bøker om hund) Siter
Shilamon Skrevet 7. Desember 2008 Rapporter Skrevet 7. Desember 2008 Oj! folk har en del utstyr gitt, litt mer sparsomt her men her er lista vår: 2 halsbånd (ett i lær og ett vanlig) 1 sele xx potesokker 1 kort bånd 1 lang bånd 1 kløv 1 apportbukk 1 apportdummy 1 dressurline 1 dressurlenke 1 stk matskål i stoff 3 vanlige matskåler 1 burskål 1 bur Ok, var visst litt på meg også gitt, men en av det meste. Er nok preget av at jeg har min første hund ja:) Siter
nettemoren Skrevet 8. Desember 2008 Rapporter Skrevet 8. Desember 2008 Ser at vi er moderate her: Godtepose Reflekssele Leiebånd m/bæsjeposeholder på Lærhalsbånd Refleksbånd Reflekshalsbånd Stepin sele Kammer og børster/shampoo Klotang Flexibånd som aldri brukes Hurtta "parkdress" Regndekken Endel eker Bilbur Mat og vannskåler Klikker Utstillingbånd I tillegg har hunden overtatt babytepper og dyner som jeg har tatt vare på sånn i tilfelle behov... Og madrassen til en gammel sovesofa ble delt i 2 og i bruk som hundeseng. Ooog jeg ser at vi kanskje ikke er så moderate alikevel. Ble jo lang liste jo...... Siter
Raksha Skrevet 8. Desember 2008 Rapporter Skrevet 8. Desember 2008 Jeg har utstyret etter tre hunder + valpis... Så tror ikke jeg tør å begynne å ramse opp. Jeg har MYE, men siden jeg har hatt hunder i tre forskjellig størrelser, så er det begrensa hvor mye som blir gjenbrukt til valpen, som er på vei til å bli den største. Siter
Iago Skrevet 8. Desember 2008 Rapporter Skrevet 8. Desember 2008 3 halsbånd 3 gåbånd Bæsjeposer "Bæsjepose-holder" Obtrack dekken Oransj sele med blomster En rød langline 2 utstillingsbånd (et i hvitt og et i brunt) 2 baller med snor på Kong Pipeball Tygge knute 2 bur Div. børster (trimmekniv, vanlig børste, karde ++) Pledd Mat og vann skåler Shampo Treapport Tannbørste Klikker husker ikke alt Siter
Bjørg Eva Skrevet 8. Desember 2008 Rapporter Skrevet 8. Desember 2008 Har litt utstyr vi også, men Tassen er jo også tredje hunden her i huset så noen av båndene er jo gamle... 11 halsbånd 6 leiebånd i forskjellige varianter og lenger (samboer lurte på hvorfor jeg trengte fler ) 2 seler 1 sporline 1 flexibånd 8 forskjellige børster 2 kammer 1 effileringssaks 1 klotang shampo, balsam +++ 3 tjenestedekken 1 dekken til bruk i bil på kalde dager 1 fastbitt 6 løsbitt 5 treapporter 1 bruksmetallapport 2 lydighetsmetallapporter (forskjellige størrelser) 1 tungapport 1 stor kasse med neseprøvepinner 9 kjegler (trenger fler ) 6 markører 1 hundefløyte (vanlig?) 1 gjeterhundfløyte 4 stålbur MASSE leker (pipedyr, draleker, baller) 5-6 tepper 2 madrasser til bur 1 trekk til buret i bilen 1 bjelle faktisk 2 tekstilvannskåler 5 mat/vannskåler 1 tur-drikkeflaske 2 kamonett til rundering 1 hund Dette var det jeg kom på i farta, har helt sikkert glemt noe... Siter
mushi Skrevet 8. Desember 2008 Rapporter Skrevet 8. Desember 2008 Ca. en bærepose med klær To halsbånd Ett leiebånd Ett utstillingsbånd Ett flexi Refleksvest En M&P børste En wella barbermaskin To like kurver Ett bilbur m/pute Ett jobb-bur m/pute En liten eske med leker En mat og en vannskål Siter
Antenette Skrevet 8. Desember 2008 Rapporter Skrevet 8. Desember 2008 4 halsbånd (bare 2 som er brukende) 3 leiebånd (1 i skinn,1 i nylon, 1 kjetting) 4 utstillingsbånd 1 flexi 2 refleksvester (1 for liten) 2 dekken 2 børster (massasjebørster) 3 bur ( 2 metall og 1 i tøy) 1 klotang 2 vannskåler (en reise-vannflaske-skål-ting) + matskål 1 sele + en haug med forskjellige godbiter 1 klikker 1 hundeseng (+ mangen puter) 2 shampoo+ 1 balsam Siter
Bjørg Eva Skrevet 10. Desember 2008 Rapporter Skrevet 10. Desember 2008 Må legge til... 2 retrieverkobbel 1 utstillingskobbel 1 magebelte 1 snørekjørestrikk 1 dekken til Da tror jeg at jeg har fått med det meste, det blir jo stadig mer da... Siter
Choovanski Skrevet 30. Desember 2008 Rapporter Skrevet 30. Desember 2008 Eg syns me har masse, i og med at me ikkje har fått kvalpen i hus enno! *Mat- og vannskåler *Bilbur med mjuk madrass *Innebur med madrass og deilig sauefell (som katten liker å slåss med) *Klikker *5-6 bøker *Pledd med potemønster I tillegg får me i kvalpepakken: *Halsbånd *Kobbel *Diverse produkt for potepleie osv. *Klotang *Kam/kost *Biteleiker *Fòr *Teppe Syns det er mykje eg! Når Balder er stor nok skal me kjøpe kløv, pulk og andre jobb-utstyr. Og agilityutstyr! Katten vår har to halsbånd, sele, bur, teppe, matskåler, karde og i alle fall 8 kattemyntefylte mus som me ikkje aner kor har blitt av. Siter
charlotte Skrevet 30. Desember 2008 Rapporter Skrevet 30. Desember 2008 Hoho! 2 retrieverkobbel 1 luring jaktkobbel (anderskoppel.se) 1 Acme 211.5 fløyte 30 stk 500gr dummies 1 start pistol 9mm 1 bia bed 1 klotang 1 potesalve Alt som trengs :-D Siter
Kristiin Skrevet 30. Desember 2008 Rapporter Skrevet 30. Desember 2008 charlotte, har ikke bikkja di halsbånd og sele? Siter
tm100001 Skrevet 30. Desember 2008 Rapporter Skrevet 30. Desember 2008 Huff, har så mye i kjelleren og i gangen og i bilen at jeg ikke aner xp Siter
Recommended Posts