Gå til innhold
Hundesonen.no

Logokonkurranse!

Recommended Posts

Skrevet

Ser ikke nødvendigheten av å si at man syns at det noen andre har laget er stygt. Bidra med noe bedre selv, og se hvor enkelt det er (nei, jeg har ikke deltatt) !

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Ser ikke nødvendigheten av å si at man syns at det noen andre har laget er stygt. Bidra med noe bedre selv, og se hvor enkelt det er (nei, jeg har ikke deltatt) !

Kanskje noen er fornærmet over at dems ikke har fått blitt med? :) Neida, men er unødvendig å si noe, selv sendte jeg inn et forslag, men tror ikke det kom frem (og det gjør meg absolut ingenting, for mitt var veldig annerledes enn det andre her, så misforstod litt kanskje). Jeg har selv stemt :P Og jeg syns det er bra bare noen vil bidra, og faktisk prøver.

Skrevet

Eg synst det alle var fine, og ikkje minst veldig forskjellige. Alle har jo sine eigne forventningar til korleis banneret skulle sjå ut og har sine eigne meiningar om kva banner som reflekterer forumet best, og kva som er kulast. Og kva som er kulast kan ein diskutere i all evighet ...:)

Skrevet

Nå er det vel ytterst få ting som ER nødvendige da, men kanskje det er nødvendig for å få frem at "ja, jeg har sett denne tråden, men nei, jeg stemmer ikke på noen av de fordi de ikke falt i smak". Det er noe annet enn at man ikke bryr seg om logeoen til doggis, eller at man ikke har fulgt med og sett denne tråden/avstemmingen.

Jeg aner ikke hvem som har laget hvilken logo (vel bortsett fra den som ble lagt ut i bedre oppløsning har jo røpet sitt opphav), men jeg mener ikke å såre noen. Folk har hver sin smak, og folk kan vel bli såret uansett når "deres" logo ikke blir stemt til topps.

Uansett; jeg likte nr 3 best, men tror det kan bli litt kjedelig i lengden. Nr to hadde alt for mange "brukshundraser" til at jeg syns den representerte mangfoldet av hunder her på doggis.

Det må da kunne gå an å komme med kritikk selv om man ikke kunne gjort ting bedre selv? Enn alle de forfatterne som får bøkene sine slaktet i media, skulle de bare sagt til kritikerne at "gjør det bedre selv da, dust!" :whistle:

Skrevet
....og nr1 ble litt for lik den vi har i dag. :lol:

Ja, pluss at jeg skjønte ikke helt greia med "et forum med fokus på hund - laget av dyreelskere". Hva har dyreelskere med saken å gjøre? Er det ikke hund vi elsker i så fall? Og så syns jeg at hele opplegget med å kalle seg for en "dyreelsker" eller "hundeelsker" er veldig fjortis (eller tolvis om du vil), og jeg føler kanskje ikke at jeg er helt "der".. :whistle:

Skrevet

Uff, jeg har lyst til å lage en til jeg :lol: Kanskje vi skulle hatt noen datoer i året hvor medlemmene kan sende inn et nytt forslag? Så får man jo litt variasjon, på en måte... Og hvis nummer 3 vinner denne gangen, som jeg håper den gjør ;), så kan jo neste "konk" bestå litt av at man må trekke inn den hunden i logoen, på en eller annen måte. Enten i den formen den er, redigere den, eller lage en likedan hund med samme fargene og "looken" - bare at den "gjør" noe annet f.eks? Det er jo mange muligheter..

Ble inspirert av nummer 3 faktisk :whistle:

Skrevet
Jeg likte ingen av de.. :whistle:

Jeg er også litt skuffet over utvalget, selv om jeg ikke kunne kommet med forslag selv. Kan ikke fristen bli forlenget, premie satt opp og alle som kan dette bli instendig oppfordret til å levere forslag?

(Er forresten helt enig med Huldra i at det må være lov å si at man ikke liker noe selv om man ikke kunne gjort det bedre selv. Jeg synes det har litt å si at vi har en fin logo, selv om jeg aldri har lært meg trikset å lage slike).

Skrevet
Jeg er også litt skuffet over utvalget, selv om jeg ikke kunne kommet med forslag selv. Kan ikke fristen bli forlenget, premie satt opp og alle som kan dette bli instendig oppfordret til å levere forslag?

(Er forresten helt enig med Huldra i at det må være lov å si at man ikke liker noe selv om man ikke kunne gjort det bedre selv. Jeg synes det har litt å si at vi har en fin logo, selv om jeg aldri har lært meg trikset å lage slike).

Joda, sier du det slik som det har blitt sagt etterpå så. Men "Jeg liker ingen av dem" er litt frekt, enig med IW der. Sier man derimot (som nevnt senere) "Ingen av dem falt helt i smak hos meg, så derfor valgte jeg ikke å stemme denne gangen" f.eks så høres det straks litt koseligere ut? :whistle:

Det kunne kanskje blitt valgt ut litt flere å stemme på?

Enig.

Skrevet

Jeg hadde igrunnen lyst til å se ALLE innkomne forslag jeg! Uansett kvalitet! Synes det er hyggelig om alle som har lyst til å stikke seg fram og vise fram det de har laget faktisk får lov - iallefall når det tydeligvis ikke dreide seg om veldig mange...

Skrevet
Jeg hadde igrunnen lyst til å se ALLE innkomne forslag jeg! Uansett kvalitet! Synes det er hyggelig om alle som har lyst til å stikke seg fram og vise fram det de har laget faktisk får lov - iallefall når det tydeligvis ikke dreide seg om veldig mange...

Enig! Kan vi ikke få se alle?

Skrevet

Ja, hvis dette er resultatet så føler jeg meg litt kjip for at jeg ikke sendte inn, når det ble så få deltakere.. Ikke fordi jeg er noen verdensmester på logoer, men bare for å få litt mer konkurranse.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...