Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Kongsvinger


SFX

Recommended Posts

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk Tøfflus.

He he - "gjørme-kostene" kan forbedres litt med et bad eller tre, ja... Heldigvis!

Og ang. "uvanlige" land.. Neppe så uvanlig å være både serbisk/slov. bosnia-champion hvis man bor der nede, da... Så uvanlig er det jo bare for oss, liksom...

Dog tror jeg ikke at den P'en på den hunden nødvendigvis står for Portugal - troligvis heller Polen. Men, men.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, internetten min funka ikke da jeg kom hjem fra Kongsvinger, abstinens!

Symra var eneste unghund i rasen og fikk HP. Vi får si oss fornøyd. Jeg vet jo fra før at hun ikke liker haller og binder seg/er ukonsentrert. Heldigvis klarte hun å slappe av etter hvert, kanskje går det bedre på neste innendørsutstilling.

Symras halvsøster Penny ble BIM, i knivskarp konkurranse med Susannes Moby.

Ellers må jeg også si hjertelig grattis til Susanne. Helt velfortjent! Moby er så vakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Tøfflus.

He he - "gjørme-kostene" kan forbedres litt med et bad eller tre, ja... Heldigvis!

Og ang. "uvanlige" land.. Neppe så uvanlig å være både serbisk/slov. bosnia-champion hvis man bor der nede, da... Så uvanlig er det jo bare for oss, liksom...

Dog tror jeg ikke at den P'en på den hunden nødvendigvis står for Portugal - troligvis heller Polen. Men, men.

Susanne

På hundens hjemmeside står det Port, så derfor gjettet jeg Portugal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ang. "uvanlige" land.. Neppe så uvanlig å være både serbisk/slov. bosnia-champion hvis man bor der nede, da... Så uvanlig er det jo bare for oss, liksom...

Selvfølgelig!

Jeg tenker med utgangspunkt i Norske folk. Samtidig tenker jeg hvor knotete det høres ut å reise med hund til selv Danmark, og jeg bare lagde meg en tankegang i at det kanskje er enda vanskeligere å reise til et land som Serbia. Det er jo trossalt litt i øst og ikke HELT vestlig kultur. Beklager at jeg tenker og gjør slutninger om arbeid, reising og geografi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha - "mopsebruk", ja.. Sikkert en hel industri å produsere utstyr for alle bruks-mopsene i verden, liksom!

Joda, skjønner at det virker sært å stille ut i sånne "rare" land som Slovakia, Bosnia og sånn.. Men det er et "hundeliv" der på akkurat samme måte som her - oppdrettere, utstillinger, registrering, kennelklubber, etc.

Har selv tatt inn en tispe fra Slovenia - og det er mye "interessante" titler og bokstavrekker på foreldrene der, ja.. Vanlige championater, juniorchampions, vinnere og juniorvinnere, osv..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer om Phoebe`s resultater.

Meget god type. Feminim med korrekt kropp. Meget bra hode. Meget bra hals og front, stram rygg. Passe lengde i kroppen. Normalt vinklet. Kunne hatt litt mer kraft i bevegelsene, ellers bra bevegelser. Bra pels.

KVAL 1, KONK 1, CK, CERT, BTK 2, RES CACIB.

Må innrømme at jeg ikke helt vet hva KVAL og RES CACIB er, kan noen forklare meg det?

Jeg er kjempe stolt av henne! :)

friendsenoughst2ar.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer om Phoebe`s resultater.

KVAL 1, KONK 1, CK, CERT, BTK 2, RES CACIB.

Må innrømme at jeg ikke helt vet hva KVAL og RES CACIB er, kan noen forklare meg det?

Jeg er kjempe stolt av henne! :)

Gratulerer med kjemperesultat!

Kval står for kvalitet - som i kvalitetsbedømmelse. I innledende runde vurderes hunden opp mot rasestandarden, og får en første-, andre-, tredje-, nulltepremie eller KIP (kan ikke premieres). De som får førstepremie, går videre til konkurranseklassen (plassering i klassen).

Res. CACIB er reserve-CACIB. Hvis hunden som mottok CACIB'et av en eller annen grunn ikke får beholde CACIB'et, går det videre til den som mottok reserve-CACIB'et. CACIB'et kan mistes for eksempel hvis hunden allerede er internasjonal champion (trenger da ikke CACIB'et) eller blir disket pga juks (det skjer veldig, veldig sjelden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT men.. Susanne.. Har du hatt en brun/hvit beardis som het Muffin? (Binbusy Invocation) Har noen gamle bilder av henne i albumet mitt, og jeg MENER at eieren hennes het Susanne.. Jeg pleide å hjelpe Mona og Eli på utstillinger for flere år tilbake (ca 15 år siden. .jeg var bare 15-16 år da) og har også jobbet som kennelhjelp for Eli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT - joda, jeg hadde Muffin fra 1988 til hun døde i '02. En formidabel beardis - eneste BISvinneren fra NKKutst og mor til en haug champions, og en meget morsom hund å leve med.

Grattis med kjempebra resultat PhoNuLi!

Susanne

(Edit - endret -08 til '02)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT - joda, jeg hadde Muffin fra 1988 til hun døde i '08. En formidabel beardis - eneste BISvinneren fra NKKutst og mor til en haug champions, og en meget morsom hund å leve med.

OT: Så moro.. ja husker hun hadde en hel haug med titler :) Da har jeg jo møtt deg mange ganger på utstilling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjemperesultat!

Kval står for kvalitet - som i kvalitetsbedømmelse. I innledende runde vurderes hunden opp mot rasestandarden, og får en første-, andre-, tredje-, nulltepremie eller KIP (kan ikke premieres). De som får førstepremie, går videre til konkurranseklassen (plassering i klassen).

Res. CACIB er reserve-CACIB. Hvis hunden som mottok CACIB'et av en eller annen grunn ikke får beholde CACIB'et, går det videre til den som mottok reserve-CACIB'et. CACIB'et kan mistes for eksempel hvis hunden allerede er internasjonal champion (trenger da ikke CACIB'et) eller blir disket pga juks (det skjer veldig, veldig sjelden).

Takk for forklaringer! og tusen takk til pippin og symra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...