Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Kongsvinger


SFX

Recommended Posts

Vi kjørte oss fast i et gjørmehull underveis, og kom desverre for sent ;) Men men.. Vi fikk i hvertfall tittet litt rundt og pratet med andre schnauzer folk..

Så synd dere ikke fikk vært med! Har dere planlagt flere utstillinger framover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar
Fikk akkurat høre at sheltien Ingivito's Dixie tok agilitychampionat idag! De er vel ikke her inne, men vil gratulere likevel :P Man kan lese om Dixie og fører på hjemmesiden hennes. :P Dixie er også ei pen jente, hun ble bl.a. 3BTK og beste veteran igår.

Åå :P

Anette og Dixie er så flinke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beste lag i ag idag (av to da,) Men på vårt lag var det tre kl. 1 hunder & en kl. 2 hund (Aysha.) På det andre laget var det kun kl. 3 hunder, og vi slo dem ;) Det var veeeldig gøy! Og Aysha gikk feilfritt med beste tid på laget. I individuell ble det mye rot og det var løpebaner, som vi generellt gjør det ikke særlig bra i. Tuklebaner liker vi :P

Jeg tittet litt innom hallen av og til, men det var så tett der inne. Ute var det strålende sol, så jeg holdt meg mest ute. Derfor traff vi ikke noen doggis folk & hunder idag..

Gratulerer til alle med flotte resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes bare jeg må ta med dagens søte som jeg glemte i stad:

Var en liten jente på 11(?) som skulle debutere i JH i dag, med familiens flat (som forøvrig kun har vært på 1 valpeshow i sitt liv, og er passert 7år nå). siden de stod bak oss tidligere på dagen ga jeg henne et par råd før hun skulle inn i ringen. Også nevnte jeg tilfeldigvis at de kanskje stilte spørsmål om rasen. Så mye som jeg fortalte henne regnet jeg med at det meste gikk rett ut igjen (det hadde det i hvertfall gjort på meg ;) ) men hun husket at flatten kom fra england, at den hadde saksebitt, og at det var 42 tenner den hadde - dermed debuterte hun med 10p på kunnskap om rasen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd dere ikke fikk vært med! Har dere planlagt flere utstillinger framover?

Ja kjempekjedelig <_< men vi fikk henne bedømt da (dog utenom konkurransen) Fikk en grei kritikk.. Hadde vist bra kropp,linjer, vinkler, pigment og temperament. men dommeren mente hun hadde for kort hode.. (den var ny.. Fått mye skryt for hode hennes før på valpeshowene <_< ) for trang bak og for myk pels... (og hun krysset ut for 2 JK på kritikken selv om hun ikke var med i konkurransen) Det ble gitt ut mye blått og gult i dag.. En av de andre tispene gikk ut på gult med det samme som Blondie, men for STRI pels :rolleyes: Så sånn sett var det ikke helt krise at vi kom for sent...... men det som var moro var at mange av schnauzer folkene reagerte med vantro på kritikken hennes.. Fikk mye skryt for henne i dag.. Hun har litt kort hals, og kunne hatt bedre bryst fikk vi høre av "ekspertene" men det er ting vi er helt klar over, men ellers var hun vist meget lovende etter hva som ble sagt :P Og hadde enda dommeren tatt henne på noen av feilene vi var klar over så...... Men men.. Alle dommere er forskjellige :P

Vi skal stille på NKK Hamar, så håper på bra resultat da :P

Labbis: Hvis det er du som gikk med Tia i ringen i grått skjørt og jakke, så så jeg deg i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armanibebisen min ble BIR m/cert av 49 påmeldte hunder.... ;)

Han er for liten til Cacib så det gikk videre til nummer 2.. Men på NKK Hamar i November skal han stille i unghundklassse for første gang, han blir faktisk 15 mnd den dagen, så daaaaaaaaa vil vi være med å kjempe om cacibet... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armanibebisen min ble BIR m/cert av 49 påmeldte hunder.... ;)

Han er for liten til Cacib så det gikk videre til nummer 2.. Men på NKK Hamar i November skal han stille i unghundklassse for første gang, han blir faktisk 15 mnd den dagen, så daaaaaaaaa vil vi være med å kjempe om cacibet... :P

herregud så glemmer du å nevne at han ble big4???

Rimabra's Walk on the top for us gikk virkelig på toppen denne dagen og litt over 13mnd. ble lillegutt BIG4!!

weeeeeeee!

Jeg stilte halvsøsteren og hun ble 2.btk med res.cacib i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armanibebisen min ble BIR m/cert av 49 påmeldte hunder.... ;)

Han er for liten til Cacib så det gikk videre til nummer 2.. Men på NKK Hamar i November skal han stille i unghundklassse for første gang, han blir faktisk 15 mnd den dagen, så daaaaaaaaa vil vi være med å kjempe om cacibet... :P

WOW! DET er prestasjon det! Gratulerer så mye! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud så glemmer du å nevne at han ble big4???

Rimabra's Walk on the top for us gikk virkelig på toppen denne dagen og litt over 13mnd. ble lillegutt BIG4!

weeeeeeee!

Jeg stilte halvsøsteren og hun ble 2.btk med res.cacib i går!

Ja.. Ups.. Glemte å skrive det jeg... Var så opptatt av at vi snart kan kjempe om Cacib... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Benedicte! Tia HAR sjanser mot usa-aussier ;) Hun er så vakker!

Grattis till Karine och Lassie som vann hoppklass III!

Supert jobba!

Gratulerer også til Line med Aussiegården's Penelope "Penny" som vant LP klasse 2 med 194,5 poeng og ble eneste med 1.premie av 10 deltakere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud så glemmer du å nevne at han ble big4???

Rimabra's Walk on the top for us gikk virkelig på toppen denne dagen og litt over 13mnd. ble lillegutt BIG4!

weeeeeeee!

Jeg stilte halvsøsteren og hun ble 2.btk med res.cacib i går!

Grattiiis ;):P Armani er så vakker!

Grattis till Karine och Lassie som vann hoppklass III!

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte ikke Linus pga pelsen, men Hampus reddet familiens ære med BIM, CACIB og knall kritikk.

Kjempefornøyd!

Var det Hampus som var litt usikker på bord? I så fall kjempegøy at det gikk så bra! (Gøy uansett, men hyggelig hvis han har hatt framgang på bordet).

Vi kjørte oss fast i et gjørmehull underveis, og kom desverre for sent ;) Men men.. Vi fikk i hvertfall tittet litt rundt og pratet med andre schnauzer folk..

Åh, kjedelig!

Gratulerer til alle som er fornøyd!

For ikke å være bare medgangsrapportør, kan jeg jo fortelle at vi i dag fikk 1 JK, 2 JKK av tre - ikke direkte kjempefornøyd, men samtidig en veldig bra kritikk. Dommer likte type, helhet og detaljer, og hun er veldig pen å se på - i stående. Men når vi skal løpe avslører vi uferdige bevegelser på en stor kropp, og de ble ikke bedre av å løpe i en dårlig ring. Hallen var tjoka full i hele dag, det var varmt og klamt, og det var umulig å varme opp hundene utenfor. Ikke at det er en bortforklaring, men det er ikke gøy å få lange og smale ringer. Med 66 påmeldte bernere, og mye folk, burde vi også fått mer enn en langside og kortside å få sitte ved... Men, men, det er vanskelig å finne den perfekte hallen.

Nå som jeg vet at X'en er fri bak (og forhåpentligvis fram) kan vi begynne å trene mer bevisst styrke og kondisjon, så skal vi se hun blir mer stabil etter hvert. Og neste gang dommermannen er i landet, stiller vi, for kritikken var flott!

BIS 1 Saluki

BIS 2 Bearded collie

BIS 3 engelsk springer spaniel, trur eg

BIS 4 st. bernhardshund langhåret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIS 1 Saluki

BIS 2 Bearded collie

BIS 3 engelsk springer spaniel, trur eg

BIS 4 st. bernhardshund langhåret

Hmm.. Var ikke det ikke Susanne sin hund som ble BIG igår? Da ble vel hun BIS3 i dag da? ;)

Isåfall, gratulerer så mye, Susanne! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, det var Susanne som ble BIS-plassert (ikke skyt meg om jeg blingset på rekkefølgen, det er lett å glemme sånt fra Kongsvinger til Oslo), det var liksom litt underforstått for meg siden hun outet seg som gruppevinner i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...