Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Kongsvinger


SFX

Recommended Posts

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar
Rimabra's Walk on the top for us gikk virkelig på toppen denne dagen og litt over 13mnd. ble lillegutt BIG4!

Vi satt ringside og kikket på gruppa og bemerket den flotte CC'n ! Han var veldig flott !

Nå som jeg vet at X'en er fri bak (og forhåpentligvis fram) kan vi begynne å trene mer bevisst styrke og kondisjon, så skal vi se hun blir mer stabil etter hvert. Og neste gang dommermannen er i landet, stiller vi, for kritikken var flott!

BIS 1 Saluki

BIS 2 Bearded collie

BIS 3 engelsk springer spaniel, trur eg

BIS 4 st. bernhardshund langhåret

Sånn er det å ha unge hunder - det går gjerne litt opp og ned før de blir stabile i toppen *flir*.

Også gratulerer vi selvsagt Susanne med BIS-plassering (om det nå ble 2. eller 3. BIS) - det er jo utrolig bra !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIS 1 Saluki

BIS 2 Bearded collie

BIS 3 engelsk springer spaniel, trur eg

BIS 4 st. bernhardshund langhåret

BIS 1 Saluki

BIS 2 Bearded collie

BIS 3 Sankt bernhard langhår

BIS 4 Rhodesian ridgeback

;)

Edit;

Anette: Engelske springer spanielen som ble BIG het Linmoor Wave for Success.

Hva jeg ikke får med meg altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - og takk for gratulasjonene!

Ja det var helt utrolig moro, selvsagt. Stå der og høre den ene etter den andre bli ropt opp, og når de kommer til bare 1 og 2 igjen så gir man jo opp - da det sto i alle fall tre/fire andre verdige hunder igjen i ringen (kerry blue terrieren, bichon frisè og great japanese dog'en - alle superlekre).

Og så få lov å gå inn og få den nest "gjeveste" rosetten - ja, ubeskrivelig moro!

Det var faktisk nest beste plassering noensinne en beardis har fått på int. utstilling i Norge. En annen hund har blitt BIS (3 ganger, faktisk) - men det er også mange år siden nå...

Hallen var utrolig trang, varm og klam - men ringene var GEDIGNE (vi var nok mer heldig enn Emma der) - så for MIN del skulle de gjerne kuttet ned 2 meter av ringe for mer plass rundt den, ja.. Sjelden jeg har sittet så trangt på utstilling.

Dog er det jo utrolig deilig å stille hund på det kunstgresset, da - så mykt og godt å løpe på.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så til alle sammen med gode resultater! Særlig grattis til SusanneL med BIS 2 ;)

Når det gjelder stabijene så ble mammaen til Amigo BIM med CACIB og søsteren fikk cert og reserve-cacib og 2 BTK. BIR-hunden ble tilslutt BIG 3 og det er jo strålende tatt i betraktning at stabijer sjelden plasseres i gruppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIS 1 Saluki

BIS 2 Bearded collie

BIS 3 Sankt bernhard langhår

BIS 4 Rhodesian ridgeback

Ah, sånn var det - sorry at jeg skrøt på en BIS-plass, Anette. Men jeg vet rasen ble plassert i BIS veteran, i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med så mange gode resultater!

Må jo få sende en spesiell gratulasjon til Benedikte og Tia som vi så ble BIM- kjempegøy! Fnis- jaa, du takk for bilder :rolleyes: Dennis var HÅPLØS å stille- det hadde nok vært noen "løpetisper" inne før han, og han var null og niks interessert i meg. *sukk*

Nu vel- må selvførgelig gratulere med BIS plassering til Susanne! WOW, så gøy!

Grattis til alle andre som er fornøyde også.

Ikke sånn voldsomt mye å skryte på for oss denne gangen, men helt OK.

Dennis ble 3 i Champion klassen og 4 BHK, Mille ble 2. Beste tispe, mens Luna ble 1, 4 i JK.

Ellers er jeg stygt redd for at det kan ha vært siste gang i ringen på meg for en liten stund. Fikk noen voldsomme smerter i bekkenregionen etter utstillingen, og har tilbrakt mesteparten av de siste dagene liggende i sengen, da feil bevegelser utløser smerter fra %/¤/"¤. Skal til legen i dag, så får vi høre "dommen" <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIS 1 Saluki

BIS 2 Bearded collie

BIS 3 Sankt bernhard langhår

BIS 4 Rhodesian ridgeback

;)

Edit;

Anette: Engelske springer spanielen som ble BIG het Linmoor Wave for Success.

Hva jeg ikke får med meg altså ;)

Ah, takk. Flink du! ;)

God bedring, Yodel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegrattis til Susanne med BIS2!

Og til alle andre som er fornøyde, selvsagt!

Jeg er også veldig fornøyd. ;)

Halvparten av alle bernertispene stilte i klassen til Bella, 14 stk, og Bella gikk hen og vant klassen med ck! ;)

Ble desverre ikke noe cert og championat, det var det ei svensk championtispe som fikk, men er fornøyd uansett..

Kritikken:

"Mykke velbalansert tispe på 2 år. Vakre øyne. Utmerket piggment. Bra størrelse på ører. Mykke bra ben størrelse. Spenstige ben. Vet å anvenda sine vinkler og muskler i rørelse. Noe plant kors. Veltegnet. Utmerket temperament. Tiltalande helhet."

Noen bilder:

IMG_0302.jpg

IMG_0305.jpg

Søte, lille Albin fikk blått han stakkar..

IMG_0314.jpg

Bella nr. 2

IMG_0325.jpg

Deler av klassen, Bella nede i hjørnet

IMG_0333.jpg

Bella nr. 1 ;)

Edit; Må også få med at unghunden til oppdretteren min, nevøen til Albin, tok storcertet og ble 4 beste hannhund. ;)

Og broren til Bella fikk ck i championklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stillte 6 gårdshunder.

Betty var akkurat fullt 9 mnd, så jeg hadde ikke noe forhåpninger. Heldigvis.

Dommeren tok hen og målte høyde ;) Betty var AKKURAT på grensen.. ;) men han ville hatt henne en smule større.. :closedeyes:

Hun ble plassert som 3konk med en kritikk som lød slik:

Liten tik. Vakkert fem. hode.

Vakre øyne, bra nosparti. Bra øron. M. velkroppad.

Bra ben og tassar. Rør seg effektivt.

Herlig temp.

haha, hun var helt VILL i ringen.. DETTE ER GØØØØY MAMMA :rolleyes: så vi fikk liksom ikke vist oss skikkelig frem ;)

Men vi skal ikke klage, vi fikk med oss en rekke kjekke rosetter hjem.

Boromir slo til med siste certet og Tjorven ble bir med cacib ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er champion i Portugal, Bosnia & Herzegovina, Serbia og Montenegro - om jeg ikke husker helt feil.

Herre min. Jaja, kombinere ferie og hundeutstilling er sikkert ikke dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre min. Jaja, kombinere ferie og hundeutstilling er sikkert ikke dumt.

Det er ikke nødvendigvis noe lengre til disse landene, enn fra Oslo til Tromsø. Hunden vi snakker om er en meget god representant for rasen, og da er det klart at eierne ønsker å vise ham fram - det er en fjær i hatten som oppdretter, og de får vist fram en potensiell avlshannhund. Utstilling er for mange veldig viktig, og avl er for mange veldig viktig. Hvis en ønsker å komme noen vei med oppdrettet sitt, må en også utenfor landets grenser for å se hvordan rasen er i andre land. Utstilling er i så måte en god måte å få sett det som finnes i andre land, samtidig som en kan vise fram sitt eget, og kanskje få en ny tittel.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du gidder å lese tråder som handler om utstilling, for det virker som om du synes det er noe av det dummeste i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg har et liv utenfor hunder, og at jeg er nysgjerrig på utstilling og annen hundesport. Var ikke nødvendigvis negativ, bare overassket. Hvorfor skal det oppfattes så negativt? Jeg har flyskrekk og er ikke så glad i å reise, for meg er det dypt dypt fascinerende og beundringsverdig å se folk som reiser rundt.

Hvis poenget er å få titler fordi hunden er en god representant og vise til god avl, hvorfor dra til "uvanlige" land som det? Er bare slike ting som faller meg inn. Framfor å dra til f.eks england og tyskland og latvia og gudene vet hva som er mer vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis poenget er å få titler fordi hunden er en god representant og vise til god avl, hvorfor dra til "uvanlige" land som det? Er bare slike ting som faller meg inn. Framfor å dra til f.eks england og tyskland og latvia og gudene vet hva som er mer vanlig.

Er nok veldig mange som drar til de landene også. Dette var bare èn representant, og kanskje har den blitt stilt i mer kjente land - men ikke klarer å oppnå tittel der. Eller kanskje det bare passer eieren bedre å dra til Portugal, Bosnia osv. Eller kanskje har de kontakter der nede som har hatt hunden på fôr mens de har stilt den til champion. Kanskje eieren vil vise frem hunden i spesielt Bosnia, fordi rasen er stor der. Ikke vet jeg, grunnene kan være mange. Men uvanlig er det ikke, og jeg forstår at folk med gode hunder gjerne vil gjøre hunden og oppdrettet kjent rundt i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis poenget er å få titler fordi hunden er en god representant og vise til god avl, hvorfor dra til "uvanlige" land som det? Er bare slike ting som faller meg inn. Framfor å dra til f.eks england og tyskland og latvia og gudene vet hva som er mer vanlig.

Bare lurer: hva er uvanlige land? Hvilke land havner i den kategorien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilljenta her ble BIR, og dermed N UCH med sitt 6 cert i år. Kritikken var en av de beste jeg har fått på henne,og detvarherlig at travet funket denne gang - det funket derimot ikke helt i gruppen, men det hadde vi ikke regnet med heller.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...