Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Kongsvinger

SFX

Recommended Posts

Skrevet
Bare lurer: hva er uvanlige land? Hvilke land havner i den kategorien?

Land jeg, som utstillingsn00b, ikke så ofte ser på titlene til hunder på resultatlista til NKK. :)

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Da er resultatene ute på NKK.no!

Og nå er BIS-bildene på plass også :P

Susanne, jeg må si dette så MYYYYE bedre ut enn de "gjørme-kostene" min "Langbein" lekte sammen med på et jorde i Lillestrøm midt i vår-bløyta ;):P:P

Gratulerer så mye :)

Skrevet

Tusen takk Tøfflus.

He he - "gjørme-kostene" kan forbedres litt med et bad eller tre, ja... Heldigvis!

Og ang. "uvanlige" land.. Neppe så uvanlig å være både serbisk/slov. bosnia-champion hvis man bor der nede, da... Så uvanlig er det jo bare for oss, liksom...

Dog tror jeg ikke at den P'en på den hunden nødvendigvis står for Portugal - troligvis heller Polen. Men, men.

Susanne

Skrevet

Puh, internetten min funka ikke da jeg kom hjem fra Kongsvinger, abstinens!

Symra var eneste unghund i rasen og fikk HP. Vi får si oss fornøyd. Jeg vet jo fra før at hun ikke liker haller og binder seg/er ukonsentrert. Heldigvis klarte hun å slappe av etter hvert, kanskje går det bedre på neste innendørsutstilling.

Symras halvsøster Penny ble BIM, i knivskarp konkurranse med Susannes Moby.

Ellers må jeg også si hjertelig grattis til Susanne. Helt velfortjent! Moby er så vakker!

Skrevet
Tusen takk Tøfflus.

He he - "gjørme-kostene" kan forbedres litt med et bad eller tre, ja... Heldigvis!

Og ang. "uvanlige" land.. Neppe så uvanlig å være både serbisk/slov. bosnia-champion hvis man bor der nede, da... Så uvanlig er det jo bare for oss, liksom...

Dog tror jeg ikke at den P'en på den hunden nødvendigvis står for Portugal - troligvis heller Polen. Men, men.

Susanne

På hundens hjemmeside står det Port, så derfor gjettet jeg Portugal.

Skrevet

Selvfølgelig!

Jeg tenker med utgangspunkt i Norske folk. Samtidig tenker jeg hvor knotete det høres ut å reise med hund til selv Danmark, og jeg bare lagde meg en tankegang i at det kanskje er enda vanskeligere å reise til et land som Serbia. Det er jo trossalt litt i øst og ikke HELT vestlig kultur. Beklager at jeg tenker og gjør slutninger om arbeid, reising og geografi.

Skrevet

Bosnia-Herzegovina: Søren tute, jeg som var så imponert over BH-tittelen og trodde mopsen hadde godkjent ferdselsprøve!

Så feil kan man ta, ikke lett med alle disse forkortelsene! :icon_redface:

Skrevet

Det tenkte jeg også først! :icon_redface: Og at alt det andre var fancy mopse-bruks-titler. hahaha

Skrevet

Ha ha ha - "mopsebruk", ja.. Sikkert en hel industri å produsere utstyr for alle bruks-mopsene i verden, liksom!

Joda, skjønner at det virker sært å stille ut i sånne "rare" land som Slovakia, Bosnia og sånn.. Men det er et "hundeliv" der på akkurat samme måte som her - oppdrettere, utstillinger, registrering, kennelklubber, etc.

Har selv tatt inn en tispe fra Slovenia - og det er mye "interessante" titler og bokstavrekker på foreldrene der, ja.. Vanlige championater, juniorchampions, vinnere og juniorvinnere, osv..

Susanne

Skrevet

Litt mer om Phoebe`s resultater.

Meget god type. Feminim med korrekt kropp. Meget bra hode. Meget bra hals og front, stram rygg. Passe lengde i kroppen. Normalt vinklet. Kunne hatt litt mer kraft i bevegelsene, ellers bra bevegelser. Bra pels.

KVAL 1, KONK 1, CK, CERT, BTK 2, RES CACIB.

Må innrømme at jeg ikke helt vet hva KVAL og RES CACIB er, kan noen forklare meg det?

Jeg er kjempe stolt av henne! :)

friendsenoughst2ar.jpg

Skrevet

Må innrømme at jeg ikke helt vet hva KVAL og RES CACIB er, kan noen forklare meg det?

Gratulerer med kjemperesultat!

Kval står for kvalitet - som i kvalitetsbedømmelse. I innledende runde vurderes hunden opp mot rasestandarden, og får en første-, andre-, tredje-, nulltepremie eller KIP (kan ikke premieres). De som får førstepremie, går videre til konkurranseklassen (plassering i klassen).

Res. CACIB er reserve-CACIB. Hvis hunden som mottok CACIB'et av en eller annen grunn ikke får beholde CACIB'et, går det videre til den som mottok reserve-CACIB'et. CACIB'et kan mistes for eksempel hvis hunden allerede er internasjonal champion (trenger da ikke CACIB'et) eller blir disket pga juks (det skjer veldig, veldig sjelden).

Skrevet

Litt OT men.. Susanne.. Har du hatt en brun/hvit beardis som het Muffin? (Binbusy Invocation) Har noen gamle bilder av henne i albumet mitt, og jeg MENER at eieren hennes het Susanne.. Jeg pleide å hjelpe Mona og Eli på utstillinger for flere år tilbake (ca 15 år siden. .jeg var bare 15-16 år da) og har også jobbet som kennelhjelp for Eli :)

Skrevet

OT - joda, jeg hadde Muffin fra 1988 til hun døde i '02. En formidabel beardis - eneste BISvinneren fra NKKutst og mor til en haug champions, og en meget morsom hund å leve med.

Grattis med kjempebra resultat PhoNuLi!

Susanne

(Edit - endret -08 til '02)

Skrevet
OT - joda, jeg hadde Muffin fra 1988 til hun døde i '08. En formidabel beardis - eneste BISvinneren fra NKKutst og mor til en haug champions, og en meget morsom hund å leve med.

OT: Så moro.. ja husker hun hadde en hel haug med titler :) Da har jeg jo møtt deg mange ganger på utstilling :)

Skrevet

friendsenoughst2ar.jpg

Grattis med supert resultat! :)

Skrevet
Gratulerer med kjemperesultat!

Kval står for kvalitet - som i kvalitetsbedømmelse. I innledende runde vurderes hunden opp mot rasestandarden, og får en første-, andre-, tredje-, nulltepremie eller KIP (kan ikke premieres). De som får førstepremie, går videre til konkurranseklassen (plassering i klassen).

Res. CACIB er reserve-CACIB. Hvis hunden som mottok CACIB'et av en eller annen grunn ikke får beholde CACIB'et, går det videre til den som mottok reserve-CACIB'et. CACIB'et kan mistes for eksempel hvis hunden allerede er internasjonal champion (trenger da ikke CACIB'et) eller blir disket pga juks (det skjer veldig, veldig sjelden).

Takk for forklaringer! og tusen takk til pippin og symra :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...