Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Kongsvinger

SFX

Recommended Posts

Skrevet
Bare lurer: hva er uvanlige land? Hvilke land havner i den kategorien?

Land jeg, som utstillingsn00b, ikke så ofte ser på titlene til hunder på resultatlista til NKK. :)

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Da er resultatene ute på NKK.no!

Og nå er BIS-bildene på plass også :P

Susanne, jeg må si dette så MYYYYE bedre ut enn de "gjørme-kostene" min "Langbein" lekte sammen med på et jorde i Lillestrøm midt i vår-bløyta ;):P:P

Gratulerer så mye :)

Skrevet

Tusen takk Tøfflus.

He he - "gjørme-kostene" kan forbedres litt med et bad eller tre, ja... Heldigvis!

Og ang. "uvanlige" land.. Neppe så uvanlig å være både serbisk/slov. bosnia-champion hvis man bor der nede, da... Så uvanlig er det jo bare for oss, liksom...

Dog tror jeg ikke at den P'en på den hunden nødvendigvis står for Portugal - troligvis heller Polen. Men, men.

Susanne

Skrevet

Puh, internetten min funka ikke da jeg kom hjem fra Kongsvinger, abstinens!

Symra var eneste unghund i rasen og fikk HP. Vi får si oss fornøyd. Jeg vet jo fra før at hun ikke liker haller og binder seg/er ukonsentrert. Heldigvis klarte hun å slappe av etter hvert, kanskje går det bedre på neste innendørsutstilling.

Symras halvsøster Penny ble BIM, i knivskarp konkurranse med Susannes Moby.

Ellers må jeg også si hjertelig grattis til Susanne. Helt velfortjent! Moby er så vakker!

Skrevet
Tusen takk Tøfflus.

He he - "gjørme-kostene" kan forbedres litt med et bad eller tre, ja... Heldigvis!

Og ang. "uvanlige" land.. Neppe så uvanlig å være både serbisk/slov. bosnia-champion hvis man bor der nede, da... Så uvanlig er det jo bare for oss, liksom...

Dog tror jeg ikke at den P'en på den hunden nødvendigvis står for Portugal - troligvis heller Polen. Men, men.

Susanne

På hundens hjemmeside står det Port, så derfor gjettet jeg Portugal.

Skrevet

Selvfølgelig!

Jeg tenker med utgangspunkt i Norske folk. Samtidig tenker jeg hvor knotete det høres ut å reise med hund til selv Danmark, og jeg bare lagde meg en tankegang i at det kanskje er enda vanskeligere å reise til et land som Serbia. Det er jo trossalt litt i øst og ikke HELT vestlig kultur. Beklager at jeg tenker og gjør slutninger om arbeid, reising og geografi.

Skrevet

Bosnia-Herzegovina: Søren tute, jeg som var så imponert over BH-tittelen og trodde mopsen hadde godkjent ferdselsprøve!

Så feil kan man ta, ikke lett med alle disse forkortelsene! :icon_redface:

Skrevet

Det tenkte jeg også først! :icon_redface: Og at alt det andre var fancy mopse-bruks-titler. hahaha

Skrevet

Ha ha ha - "mopsebruk", ja.. Sikkert en hel industri å produsere utstyr for alle bruks-mopsene i verden, liksom!

Joda, skjønner at det virker sært å stille ut i sånne "rare" land som Slovakia, Bosnia og sånn.. Men det er et "hundeliv" der på akkurat samme måte som her - oppdrettere, utstillinger, registrering, kennelklubber, etc.

Har selv tatt inn en tispe fra Slovenia - og det er mye "interessante" titler og bokstavrekker på foreldrene der, ja.. Vanlige championater, juniorchampions, vinnere og juniorvinnere, osv..

Susanne

Skrevet

Litt mer om Phoebe`s resultater.

Meget god type. Feminim med korrekt kropp. Meget bra hode. Meget bra hals og front, stram rygg. Passe lengde i kroppen. Normalt vinklet. Kunne hatt litt mer kraft i bevegelsene, ellers bra bevegelser. Bra pels.

KVAL 1, KONK 1, CK, CERT, BTK 2, RES CACIB.

Må innrømme at jeg ikke helt vet hva KVAL og RES CACIB er, kan noen forklare meg det?

Jeg er kjempe stolt av henne! :)

friendsenoughst2ar.jpg

Skrevet

Må innrømme at jeg ikke helt vet hva KVAL og RES CACIB er, kan noen forklare meg det?

Gratulerer med kjemperesultat!

Kval står for kvalitet - som i kvalitetsbedømmelse. I innledende runde vurderes hunden opp mot rasestandarden, og får en første-, andre-, tredje-, nulltepremie eller KIP (kan ikke premieres). De som får førstepremie, går videre til konkurranseklassen (plassering i klassen).

Res. CACIB er reserve-CACIB. Hvis hunden som mottok CACIB'et av en eller annen grunn ikke får beholde CACIB'et, går det videre til den som mottok reserve-CACIB'et. CACIB'et kan mistes for eksempel hvis hunden allerede er internasjonal champion (trenger da ikke CACIB'et) eller blir disket pga juks (det skjer veldig, veldig sjelden).

Skrevet

Litt OT men.. Susanne.. Har du hatt en brun/hvit beardis som het Muffin? (Binbusy Invocation) Har noen gamle bilder av henne i albumet mitt, og jeg MENER at eieren hennes het Susanne.. Jeg pleide å hjelpe Mona og Eli på utstillinger for flere år tilbake (ca 15 år siden. .jeg var bare 15-16 år da) og har også jobbet som kennelhjelp for Eli :)

Skrevet

OT - joda, jeg hadde Muffin fra 1988 til hun døde i '02. En formidabel beardis - eneste BISvinneren fra NKKutst og mor til en haug champions, og en meget morsom hund å leve med.

Grattis med kjempebra resultat PhoNuLi!

Susanne

(Edit - endret -08 til '02)

Skrevet
OT - joda, jeg hadde Muffin fra 1988 til hun døde i '08. En formidabel beardis - eneste BISvinneren fra NKKutst og mor til en haug champions, og en meget morsom hund å leve med.

OT: Så moro.. ja husker hun hadde en hel haug med titler :) Da har jeg jo møtt deg mange ganger på utstilling :)

Skrevet

friendsenoughst2ar.jpg

Grattis med supert resultat! :)

Skrevet
Gratulerer med kjemperesultat!

Kval står for kvalitet - som i kvalitetsbedømmelse. I innledende runde vurderes hunden opp mot rasestandarden, og får en første-, andre-, tredje-, nulltepremie eller KIP (kan ikke premieres). De som får førstepremie, går videre til konkurranseklassen (plassering i klassen).

Res. CACIB er reserve-CACIB. Hvis hunden som mottok CACIB'et av en eller annen grunn ikke får beholde CACIB'et, går det videre til den som mottok reserve-CACIB'et. CACIB'et kan mistes for eksempel hvis hunden allerede er internasjonal champion (trenger da ikke CACIB'et) eller blir disket pga juks (det skjer veldig, veldig sjelden).

Takk for forklaringer! og tusen takk til pippin og symra :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...